آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

حقوق‌های نجومی ناشی از خلاءهای قانونی است/ عده‌ای بهره‌برداری سیاسی می‌کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رمضانعلی سبحانی فر

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق‌های نجومی ناشی از خلاهای قانونی است.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌و‌گو با  ایلنا اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری بلافاصله به گوش غرب رسید و پیام ایشان را به آنان منعکس کرد، غرب در واکنش به این بیانات عقب‌نشینی کرد، چرا که برخی از گفته‌ها حاکی از آن بود هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر سر کار بیاید، نمی‌تواند برجام را پاره کند. آمریکایی‌ها پیام را گرفتند و متوجه شدند که اگر بخواهند کاری کنند که از قاعده توافق خارج باشد طبیعی است با آنان برخورد خواهد شد.

او ادامه داد: لذا این نکته و پیامی بود که از سخنان رهبری می‌بایست به گوش غرب می‌رسید که رسید. طبیعی است که اگر ما بخواهیم در مقابل آنان کوتاه بیاییم شاید آن‌ها ادعایی داشته باشند که پیشروی کنند اما برخورد مقام معظم رهبری با آنان موجب شد که غرب از موضعی که گرفته است کوتاه بیاید.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای برخی مبنی بر عدم حمایت اصلاح طلبان از دولت در انتخابات ۹۶ عنوان کرد: بنده بعید می‌دانم که اختلاف نظری بین دولت و گروه‌های همسویی که در انتخابات ۹۲ بودند، وجود داشته باشد. شاید در برخی مواقع خواسته و مطالباتی از دولت وجود داشته باشد اما این مساله به معنای عدم حمایت از دولت نیست.

سبحانی‌فر با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی از مدیران دولتی یادآور شد: آنچه اتفاق افتاده در گذشته هم مصداق داشته است؛ ظاهرا یک روالی بوده که از خلاءهای قانونی آن استفاده شده است. در واقع این پرداختی‌های نجومی ناشی از خلاء قانونی و جلوه‌های نفوذی است که با بهره‌برداری از قانون صورت گرفته است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی از گذشته بوده است، افزود: از چند مورد پرداختی‌های گزافی که در شرایط فعلی مطرح شده، طبیعتا برخی بهره برداری سیاسی خواهند کرد. لذا بایستی با دستوری که معاون اول و رئیس‌جمهور دادند به سرعت جلوی اینگونه استفاده از خلاءهای قانونی گرفته شود. همچنین بایستی در قانون «مدیریت خدمات کشوری» که در سال جاری مطرح است برای این گونه مسائل تدابیری اندیشیده شود تا از اموال بیت‌المال سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.

او در رابطه با مصادره ۱۳ میلیون دلاری اموال ایران توسط کانادا اظهار کرد: این مسئله صرفا مربوط به دولت فعلی نیست، بلکه این امر به دولت‌های گذشته هم مرتبط است. ظاهرا بحث پیگیری آن صورت گرفته اما آنچه مشخص است این است که این مسئله به دولت فعلی بازنمی گردد، اما به هر حال بایستی سیستم دیپلماسی ما چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی تلاش کند که از مسیرهای قانونی جلوی مصادره این اموال گرفته و این اموال به کشور بازگردانده شود.

سبحانی‌فر در خصوص ادعای برخی مبنی بر اینکه پایگاه سیاسی دکتر روحانی تضعیف شده است، افزود: بنده چنین تصوری ندارم اگر اطلاع‌رسانی درستی انجام شود و نوسان‌هایی که در بازار سرمایه و افسارگسیختگی اقتصادی که در دولت گذشته وجود داشت، با آرامش کنونی مقایسه شود نشان داده می‌شود که وضعیت رو به بهبودی است و تا زمان انتخابات ۹۶ وضعیت اقتصادی بهتر خواهد شد و این آرامش و ثبات به وجود آمده قطعا رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------