آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

وزیر بهداشت : ریگی به کفشمان نیست، تفحص کنید



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی در مجلس در واکنش به طرح بحث تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت گفت: ریگی به کفشمان نیست، تحقیق و تفحص کنید.

به گزارش  ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وزارت خانه متبوعش به سوالات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

وی اظهار کرد: یکی از سوالات در خصوص وضعیت بیمه‌ها است که بنده هم معتقدم باید درست شود، سه سال است دارم این مسأله را می‌گویم که بیمه‌ها را درست کنید.

وی افزود: چرا موضوع بیمه درست نشده؟ چرا تجمیع بیمه‌ها صورت نگرفته است؟ ما چیزی به اسم بیمه در کشور نداریم.

 وزیر بهداشت، اظهار کرد: سهم بنده در جمع 12 نفره شورای عالی بیمه سلامت یک رأی اوست. بر اساس آخرین مصوبه‌ای که داشتیم رأی من با کسی که نیم درصد از بیمه‌ها را پوشش می‌دهد یکی است. آیا می‌خواهید در این شرایط نظام سلامت درست شود؟

 وی تصریح کرد: در دولت‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم بیمه‌ها به همین شکل معطل مانده‌اند. چون در جمهوری اسلامی ایران همه چیز با رودربایستی است. کسی نمی‌خواهد تصمیم بگیرد.

 لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در این هنگام از وزیر سوال کرد: چرا دولت لایحه ارائه نمی‌کند تا در مجلس مسأله را حل کنیم.
 
وزیر بهداشت نیز پاسخ داد: این مرض واگیر هم دارد. متأسفانه در دولت رودربایستی هم هست.

لاریجانی هم پاسخ داد: به هر حال باید حل کنید.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به وضعیت حقوق‌ها نیز اشاره کرد و گفت: اولین فیشی که افشا شد در جمهوری اسلامی ایران مربوط به سفر اولین وزیر نفت به مشهد بود که 17 هزار تومان خرجش شده بود. الان که خیلی بازار این فیش‌ها داغ است بنده نمونه‌هایی را بیان می‌کنم.

وی افزود: متوسط پرداختی کارکرد خالص در دانشگاه تهران به این نحو است که 337 نفر  نیروی غیرتمام وقتی که بالای 60 درصد می‌شوند پرداختی زیر 5 میلیون تومان دارند و 5 تا 10 میلیون نفر 28 درصد پرداختی، 60 تا 70 میلیون 2درصد پرداختی و 50 تا 60 میلیون یک درصد پرداختی دارند.

 وزیر بهداشت ادامه داد: پزشکان عمومی نیز در دانشگاه تهران 3 میلیون و 115 هزار تومان دریافتی دارند که با اضافه کار و کارانه 9 میلیون و 700 هزار تومان برایشان در نظر گرفته می‌شود،  برای سرپرستار 2 میلیون و 570 هزار تومان که با مجموعه کارانه 5 میلیون و 200 هزار تومان می‌شود. برای جانشین سرپرستار نیز 2 میلیون و 380 هزار تومان که با مجموع کارانه، پرداختی تعلق می‌گیرد.

 وزیر بهداشت تأکید کرد: بنابراین، ما ریگی به کفشمان نیست، الک‌ها را بیرون گذاشتیم و به وزارت بهداشت آمدیم. آقای قاضی‌پور گفتند تحقیق و تفحص می‌کنند، اشکالی ندارد.
 
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با تأکید بر اینکه منابع در نظام سلامت پایدار نیست و اما و اگر وجود دارد، گفت:‌یک بار برای همیشه تکلیف مردم را روشن کنید. باید وضعیت بیمه‌ها درست شود.

 وی در مورد تعرفه پرستاری نیز، گفت: هشت سال پیش قانونی به تصویب رسید که خدمات پرستاری مانند پزشکی تعرفه‌دار شود اما بنده می‌گویم اشکالی ندارد، بیاورید در مجلس بررسی کنید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد قاچاق نیز گفت: اقتصاد مقاومتی بدون اینکه موضوع قاچاق را حل کنیم به جایی نمی‌رسد. چیزی که به اسم قاچاق باشد سالم نیست. ما تمام تلاشمان را در مورد غذا و دارو در این زمینه انجام داده‌ایم.
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------