آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

دلواپسان قیافه حق به جانب گرفته اند!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اشرفي اصفهاني

اشرفي اصفهاني: من نخستين‌بار حقو‌ق‌هاي بالارا افشا كردم

  اين روزها موضوع فيش حقوقي تبديل به بهانه‌اي در دست مخالفان دولت يازدهم شده است كه مي‌خواهند با طرح اين موضوع و به زعم خودشان افشاگري درباره آن تا آنجا كه در توان دارند مانع از موفقيت روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم شوند اما غافل هستند كه نخستين افشاگري درباره حقوق هاي بالا از سوي يكي از مديران دولت يازدهم صورت گرفته و ظاهرا دلواپسان در آن روز در خواب بودند كه امروز يك پرونده را كه از سوي دولت گشوده شده بود به عنوان دستاورد خودشان مطرح مي‌كنند.

 

ماجرا اين است كه ديروز عضو هيات نظارت و تجديد نظر تخلفات اداري نهاد رياست‌جمهوري با بيان اينكه بنده يك سال پيش يك نمونه از اين موارد را افشا كردم، گفت: بنده در يكي از مصاحبه هايم در سال گذشته به حقوق يكي از مديراني كه در حال حاضر از خدمت منفصل شده است اشاره كردم و مبلغ حقوق دريافتي اين فرد را كه ماهانه ۶۰ ميليون تومان بود افشا كردم. اما بعد از آن اين مساله براي من مشكل‌سازشد.

 

حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني در پاسخ به اين پرسش كه اين حقوق‌ها به چه نحو و از چه راهي به اين افراد پرداخت مي‌شود، اظهار كرد: اين حقوق‌ها به اشكال گوناگوني مانند حق ماموريت‌هايي كه مديران براي سفرهاي داخلي و خارجي شان در نظر مي‌گيرند وجود دارد. اين افراد ممكن است حقوق‌هايشان آنقدر بالا نباشد اما فوق‌العاده‌ها و حق ماموريت‌هايي براي خودشان منظور مي‌كنند كه جمع همه اينها در آخر ماه رقم بالايي مي‌شود. دور زدن قانون به اين شكل خود بي‌قانوني است و اين موارد وجاهت قانوني ندارد.

رئيس‌جمهور و جهانگيري پيگيري مي‌كنند
اشرفي اصفهاني درباره انتشار فيش‌هاي حقوقي مديران دولتي اظهار كرد: سابقه اين قضيه مربوط به دولت‌هاي قبل بوده است. اما نمي‌دانم كه دقيقا از چه دولتي اين روند آغاز شد، اما خود آقاي روحاني و معاون اول ايشان به‌شدت پيگير اين قضيه هستند. وي ادامه داد: كساني حتي بازنشسته هم شده‌اند ولي هنوز حقوق‌هاي بالايي مي‌گيرند كه بايد اين موضوع تعديل و با آنها برخورد شود.

 

وی با تاكيد كرد: اطلاع دارم كه شخص رئيس‌جمهور و آقاي جهانگيري به صورت جدي پيگيري مي‌كنند كه از سطح كارمند متوسط تا بالا در وزارتخانه‌ها و ادارات دولتي دريافتي‌هاي مديران و حقوق بگيران را بررسي كنند و ببينند كه در اساس پرداخت اين حقوق‌ها تا چه اندازه است و آيا چنين چيزي قابل پذيرش است يا خير؟! اشرفي اصفهاني در ادامه درباره هدف و نيت انتشار‌كنندگان آن فيش‌ها گفت: از طرف ديگر كساني كه به اين شكل، فيش‌ها حقوقي مديران را منتشر مي‌كنند از اين كارشان هدف دارند و هدفشان برخورد و تضعيف دولت است. وي ادامه داد: اگرچه دقيقا از منشأ اين فضاسازي‌ها خبري ندارم، اما به طور كلي پيداست كه اين فضا‌سازي‌ها از كجا و كدام جريان آب مي‌خورد. بالاخره سال آخر دوره اول رياست‌جمهوري آقاي روحاني است و مخالفان مي‌خواهند در اين يك سالي كه تا انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶ باقي مانده است با آلوده كردن فضا، ذهنيت مردم را نسبت به دولت خراب و آنها را به سمت ديگري منحرف كنند.

 

وي افزود: اساسا نيازي به اين صحبت‌ها نيست. كاملا مشخص است كه اين تحركات با چه هدفي و از كجا نشات مي‌گيرد. وی در پاسخ به اين سوال كه چرا دولت موضع‌گيري صريحي درباره اين فضاسازي‌ها نمي‌كند گفت: عملا دولت در اين مساله وارد شده است. ولي شايد مصلحت نباشد كه افشا كنند. ممكن است كه آبروي بعضي از افراد در گرو اين مسائل باشد و دولت نتواند همه‌چيز را منتشر كند. اشرفي اصفهاني همچنين در پايان درباره خبري كه چند روز پيش از طرف وكيل يكي از مسئولان دولت سابق مبني بر محكوم شدنشان در دادگاه منتشر شد، اظهار كرد: درباره اين قضيه بنده فعلا صحبت نمي‌كنم اما در چند روز آينده جواب اين آقايان را خواهم داد.

 

 اخبار  سیاسی  - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------