آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

آیت‌الله سیدمحمد غروي: اکثریت اصولگرایان در انتخابات 96 از روحانی حمایت خواهند کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: تلقی شخصی من این است که بسیاری از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 نهایتاً بر حمایت از آقای روحانی توافق خواهند کرد.

 به گزارش ایسنا ، آیت‌الله سیدمحمد غروی در تحلیل از استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 96، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان ممکن است چندان از عملکرد دولت یازدهم راضی نباشند؛ چرا که این دولت در راستای برآورده کردن تمامی خواسته‌های اصلاح‌طلبان عمل نکرده است، اما در نهایت این جناح، شخصیتی ندارد که بتواند برای انتخابات 96 وارد میدان شود و به نظر می رسد اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی حمایت کنند.
 
وی با بیان اینکه روحانی خود را فراجناحی می‌داند و نمی‌توان وی را شخصیتی اصلاح‌طلب معرفی کرد، ادامه داد: تلقی من این است که آقای روحانی جزو اصلاح طلبان نیست؛ چرا که ایشان مدعی هستند فراجناحی عمل می‌کنند و از هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در کابینه دولت شان حضور دارند و از لحاظ فکری نیز سوابق ایشان نشان می‌دهد که نمی‌توان آقای روحانی را جزو اصلاح‌طلبان دانست.
 
غروی با اشاره به نحوه آرایش سیاسی اصولگرایان در انتخابات 96، گفت: به نظر می‌رسد اکثریت اصولگرایان در انتخابات 96 بر حمایت از آقای روحانی توافق کنند چرا که هرچه پیشتر می‌رویم،‌ شرایط کشور نیز پیچیده‌تر می‌شود و این پیچیدگی در مسائل سیاسی نیز بیشتر است بنابراین، بعید می‌دانم که اصولگرایان به دنبال توافق بر شخص دیگری جز آقای روحانی باشند و حاضر باشند کسی را در برابر ایشان به صحنه بیاورند.
 
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اصولگرایان در برخورد با مسائل فرهنگی از دولت رضایت چندانی ندارند، ‌اظهار کرد: هر چند اصولگرایان در برخورد با مسائل فرهنگی از دولت انتظار بیشتری داشتند اما این دولت موفقیت‌های متعددی داشته است هر چند که عده‌ای از اصولگرایان نخواستند این موفقیت‌ها را ببینند.
 
غروی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور، تلقی من این است که در نهایت بسیاری از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 از آقای روحانی حمایت خواهند کرد.
 
وی با اشاره به لزوم ارائه گزارشی از عملکرد دولت اعتدال توسط اعضای کابینه در هفته دولت، اظهار کرد: دولت آقای روحانی باید از فرصت‌هایی چون هفته دولت برای ارائه گزارش از عملکرد سه‌ساله‌اش، استفاده کند؛ چرا که این دولت به خاطر حفظ مصالح نظام، بسیاری از مشکلات گذشته را بیان نکرده است و در برابر این مشکلات رویکردی توأم با حفظ صبر و حوصله داشته است که اگر این مشکلات مطرح و عملکرد دولت در حل آنها بیان می‌شد، جامعه به آگاهی بیشتری از تلاش‌های کابینه آقای روحانی می‌رسید.
 
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات 96، اظهار کرد: ممکن است آقای احمدی نژاد در بین عوام مردم و در شهرستان‌های کوچک و روستاها به دلیل شیوه‌اش در پرداخت یارانه‌ها همچنان حامیانی داشته باشد اما جریان‌های مختلف اصولگرایی اکثراً از حضور ایشان در انتخابات آتی استقبال نمی‌کنند و نسبت به آقای احمدی نژاد نظر مساعدی ندارند. از سوی دیگر خیلی بعید است که شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تأیید کند، هر چند که آقای احمدی نژاد در مراسم‌های مختلف حضور پیدا کرده و سخنرانی هم می کند اما گمان نمی‌کنم شانسی برای موفقیت داشته باشند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------