آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

آیا سربازان آموزش ندیده باید تاوان ناامنی مرزهای شرقی کشور را بدهند؟



اخبار,اخبار سیاسی,آزادی مرزبانان ایرانی


اخبار سیاسی - قول پاکستان درباره 5 سرباز ایرانی

وزیر کشور با اشاره به برنامه های وزارت کشور برای نوروز 93 گفت: ما برنامه های پایان سال را به همه استان ها ابلاغ کردیم که ستادهای نوروزی خود را بپا کنند و هماهنگی میان دستگاه های مختلف را انجام دهند.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه اولین نشست مدیران کل بانوان استانداری ها که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه اولین جلسه مدیران بانوان کل استان ها به منظور ایجاد هماهنگی و ارزیابی عملکرد آنان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که مدیران کل بانوان استانداری ها برنامه کاری و همچنین درخواست های سال 93 خود را به وزارت کشور ارایه دهند.

رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت کشور چه تدبیری را برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اندیشیده است گفت: اقتصاد مقاومتی بیش از یک سال هم توسط رهبری و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته بود و روی این موضوع کار شده بود که مبانی،  اصول و سیاست های خوبی در حوزه مالی، اعتباری، تولید، سرمایه گذاری و سیاست خارجی  طراحی شده که نهایتاً این تصمیمات باید در سطح ملی و در مناطق کشور اجرایی و عملیاتی شود.

وی توضیح داد: ما هم در وزارت کشور یک کارگروه مشورتی اقتصادی داریم که هم اصول 24 گانه رهبری و هم وظایفی که دکتر روحانی به دولت ابلاغ کرده است را در این کارگروه در دستور کار قرار خواهیم داد.

وزیر کشور با اشاره به راهکار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گفت:  ما باید توان ها و پتانسیل های منطقه را فعال کنیم چرا که همه استان های ما توان اداره خود را دارند.

وی یادآور شد: به صورت نمونه من به دو استان گفتم بودجه سالانه  را منهای بودجه عمومی بنویسند و یکی دو استان مشغول این کار هستند چرا که برخی استانها منابع درآمدی خوبی در حوزه مالیات و فعالیت های توریستی دارند و من نیز اعتقاد قلبی به این مسئله دارم.

رحمانی فضلی در خصوص ستادهای سفرهای نوروزی گفت: وزارت کشور برنامه های پایان سال همه استان ها را ابلاغ کرده است و به آنان گفتیم ستاد های نوروزی خود را تشکیل و هماهنگی های لازم میان دستگاه های داخلی را انجام دهند.

وی ادامه داد: مقدمات ترابری، اسکان و ذخیره سازی کالاها به خصوص در استان هایی که زائر داریم دیده شده و همچنین در جاده ها نیز کنترل نظارت بیشتری انجام خواهد گرفت تا هموطنان ما یک نوروز خوب داشته باشند.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت کشور در خصوص تقسیمات کشوری گفت: پیش نویس لایحه تقسیمات کشوری را نوشته‌ایم و به دولت ارایه کردیم و در هیات دولت در کمیسیون ها باید بررسی شود.

وی همچنین در خصوص آخرین اقدامات انجام گرفته برای آزادی مرزبانان ایرانی گفت: پیگیری هایمان به صورت جدی ادامه دارد و در همین زمینه ملاقات هایی با مقامات پاکستانی صورت گرفته و آنان قول همکاری مثبت و موثر داده اند.

رحمانی فضلی با بیان این که پاکستانی ها نیروهایشان را به منطقه اعزام کرده اند گفت: با توجه به این که پاکستان کشور دوست و همسایه ما است و تعاملات مثبت با آن داریم لذا باید مسایل خود را در شرایط آرام و مطمئن حل و فصل کنیم.

وی اظهار داشت: ما مدارک و اسناد لازم را توسط هیاتی که به پاکستان اعزام شده بود در اختیار مقامات پاکستانی قرار دادیم و انتظارمان این است که آنان نیز پیگیری جدی داشته باشند.

 

                                   .................................................


 یا سربازان آموزش ندیده باید تاوان ناامنی مرزهای شرقی کشور را بدهند؟/ تمام اظهار نظرها در مورد 5 سرباز ربوده شده ایرانی +جدول

بسیاری از مردم نگران وضعیت سربازان ربوده شده ایرانی هستند و از دولت انتظار دارند که به سرعت این موضع را حل کند.

به گزارش نامه نیوز، در روابط بین الملل و مباحث توسعه، همسایگان نقش بسیار زیادی در توسعه یک کشور دارند و همسایگان پیشرفته می‌توانند زمینه ساز توسعه‌های فرهنگی و اقتصادی یک جامعه را فراهم آورند که می‌توان به پیشرفت‌ کشورهای شرق اروپا اشاره کرد. همانطور که وجود کشورهای توسعه نیافته در همسایگی یک کشور می‌تواند زمینه ساز ایجاد ناامنی در یک جامعه شود. و از ایران می‌توان به عنوان نمونه ملموس این حالت یاد کرد.

وجود همسایگان توسعه نیافته با ناامنی‌های اجتماعی فراوان سبب بروزمشکلات فراوان مرزی ایران از شرق و غرب شده است. نمونه بارز این ماجرا، گروگانگیری 5 سرباز ایرانی به دست نیروهای مخالف جمهوری اسلامی در مرز ایران و پاکستان است.

 جیش العدل، یک گروه شبه‌نظامی تروریستی سلفی مذهب در بلوچستان است که برای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی دست به مبارزه مسلحانه زده‌اند. رهبری این گروه را عبدالرحیم ملازاده ملقب به «صلاح‌الدین فاروقی» فردی از اهالی راسک به عهده دارد. این گروه تروریستی تاکنون مسئولیت چند قتل و ترور در نواحی شرقی استان سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته است.

این گروه به دلیل عدم ثبات امنیتی در پاکستان، از این کشور به عنوان سپر دفاعی خود استفاده می‌کنند. همین عدم ثبات در پاکستان موجب اعتراض‌های گسترده ایران به این کشور شد و مسئولان ایرانی خواستار همکاری دولت پاکستان برای برخورد با این گروه شدند.

دولت و نمانیدگان مجلس اعلام کردند که اگر پاکستان در این مورد با ایران همکاری نکند، مجبور دخالت نظامی خواهند شد. این گروه خواستار آزادی زندانیان خود در ایران هستند. بر اساس فیلم‌های منتشر شده از سربازان ایران، آنها در سلامتی کامل قرار دارند.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود و عدم همکاری پاکستان در ان زمینه، مسئولان ایرانی خود باید فکری به حال این مسئله و ناامنی مرزهای خود بکند. «علی‌ عبداللهی»، معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور از دستور «عبدالرضا رحمانی‌فضلی»، وزیر کشور در جهت تشکیل کمیته‌ای برای آزادی سربازان گروگان‌‌گرفته‌شده خبر داد و گفته است: «با توجه به اخباری که داریم آنها این سربازان را به پاکستان برده‌اند و وزارت‌خارجه نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.»

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه «باید به آزادی این سربازان امیدوار بود» گفته است گفت: «از سوی دستگاه‌های امنیتی- انتظامی اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توانیم آنها را فعلا اطلاع‌رسانی کنیم.»

وزارت خارجه ایران،  نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان را احضار و مراتب ناخرسندی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد.

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم با اعلام اینکه موضوع ربودن پنج مرزبان کشورمان را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می کنیم، گفت: ما همچنان به دولت پاکستان در خصوص نحوه کنترل مرزهایش معترضیم. چطور می شود در نقطه صفر مرزی عده ای می آیند و مرزبانان ما را می دزدند، این موضوع را از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می کنیم.

گفته شده است یگان ویژه صابرین از یگان های ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران برای مقابله با گروهک تروریستی جیش العدل به منطقه اعزام شد است. یگان ویژه صابرین از "زبده ترین یگان های ویژه در دنیا" به حساب می آید.

در این میان مسئله‌ای که حائز اهمیت است نگران مردم و خانواده این سربازان از وضعیت سلامتی آنان است. مردم از دولت انتظار دارند که به سریع ترین شکل ممکن این مسئله را حل کند و سربازان ایرانی با سلامت کامل به جمع خانواده خود بازگردند.

ایرانی‌ها در یک اقدام خودجوش در شبکه های اجتماعی حمایت خود را از این سربازان و انزجار خود را از گروهک جیش العدل اعلام کردند. آنچه به این حس بیشتر دامن می زد، موج نگرانی بود در چشمان سرباز سمت چپ تصویر که در تمام تصاویر منتشر شده چشم به دوربین دوخته و بازگشتی را، کنکاشی را، نجاتی یا کورسوی امیدی را از دریچه دوربین می جست.

نکته دیگری که در این میان قابل توجه است، استفاده از سربازان عادی برای حفاظت از مرزهای ناآمن کشور است. سربازانی که با آموزش کم راهی این مرزهای خطرناک می‌شوند و در مقابل چنین حملاتی نمی‌توانند کوچک ترین واکنشی از خود نشان دهند.

به نظر می‌رسد، ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی برای حفاظت از مرزهای کشور باید از نیروهایی استفاده کند که آموزش کافی را برای مقابله با این خطرات و گروه‌های تروریستی داشته باشند. باید دید که سرانجام این ماجرا چه رنگ و بویی به خود خواهد گرفت.

 

در جدول زیر اظهار نظر مسئولان ایرانی در مورد این سربازان را بخوانید:

اسامی

سمت

اظهار نظر

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور

گروگان گیری 5 عضو فداکار نیروی انتظامی برای ما خیلی تلخ است. تذکرات لازم در این خصوص به مسئولان منطقه داده شد و تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این گونه رویدادها اندیشیده شده است .

 

متاسف می‌شویم زمانی که چنین اتفاقاتی برای کسانی که مانند فرزندانمان هستند، رخ می‌دهد و ما به اندازه پدر و مادر آنها ناراحت هستیم چرا که آنها تلاش جان‌نثاری را در نقاط صفر مرزی انجام می‌دهند که باعث امنیت کشور و اقتدار نظام شده‌اند.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه

ما با تمام توان و امکانات برای آزادی این سربازان عزیز و سربلند تلاش می کنیم و دوستان اخبار آن را در رسانه ها خوانده اند و به یاری خدا امیدواریم که هرچه زودتر خبر آزادی آنها را به اطلاع شما برسانیم. ولی دوستان می دانند که در روزها و هفته های گذشته آن چنان مشغله های خارجی و داخلی! زیاد بوده که فرصت کافی و البته سعادت نوشتن و گزارش دادن به شما بزرگواران را نداشته ام.

 

 لذا نپرداختن به این موضوع در گزارش های پرفاصله را به حساب تقصیر کلی من در گزارش دهی بگذارید و نه خدای ناکرده به حساب بی توجهی به این وظیفه خطیر ملی

 

سردار احمدی مقدم

فرمانده نیروی انتظامی

ما همچنان به دولت پاکستان در خصوص نحوه کنترل مرزهایش معترضیم. چطور می شود در نقطه صفر مرزی عده ای می آیند و مرزبانان ما را می دزدند، این موضوع را از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می کنیم.

منصور حقیقت‌پور

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

من با وزیر کشور درباره ربوده شدن مرزبانان ایرانی صحبت کردم و گفتم که این موضوع دیگر برای مردم قابل تحمل نیست و وزارت کشور باید در این باره پاسخگو باشد.

 

وزارت کشور یا باید از طریق مذاکره به دولت پاکستان برای بازگرداندن مرزبانان ایرانی فشار وارد کند و یا در اسرع وقت از طرق دیگری نسبت به تعیین تکلیف مرزبانان و تعقیب آنها تا عمق پاکستان و تنبیه متجاوزین برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه اقدام کند.

سید باقر حسینی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

درحال حاضر تیمی از جمهوری اسلامی به منظور پیگیری این مسئله در خاک پاکستان هستند.

اعضای این گروهک بی دین، خدانشناس، تروریست و وحشی هستند و انسانیت ندارند؛ به همین دلیل باید برای مقابله با آن‌ها حساب شده عمل کرد از ابزار و راه‌کارهای درست استفاده کرد.

عوض حیدرپور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

ما از دولت‌های پاکستان و افغانستان خواسته‌ایم که افراد گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل را دستگیر کرده و به مقامات جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند.

 

از این دولت‌ها خواسته شده که برای امنیت مرزهای خود اقدامات لازم را انجام دهند، در غیر این صورت کشور جمهوری اسلامی ایران این توانایی را دارد که در صورت لزوم برای حفظ جان این گروگان‌ها به خاک این کشور‌ها وارد شود.

حسینعلی شهریاری

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی

مرزها باید بیشتر کنترل شوند، متاسفانه هنوز قسمت های زیادی از مرزهایمان ایمنی لازم را ندارد، بنابراین مرزها باید طوری طراحی شوند که اشرار به راحتی نتوانند وارد و سپس از آن خارج شوند.

 

فکر نمی کنم یک سرباز را بتوان با دو ماه آموزش به مرز فرستاد، متاسفانه گروگان گیری سربازان مسئله ای نیست که برای اولین بار اتفاق افتاده باشد و برخی از فرزندان این کشور در این راه به شهادت رسیده اند.

محمد حسن آصفری

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اینگونه فعالیت‌های تروریستی در مقابله با جایگاه قدرتمند ایران اسلامی در منطقه صورت می‌گیرد.

هنوز برای نتیجه‌گیری برای دخالت سایر کشورهای منطقه در این رویداد زود است.

محمد سعید اربابی

نماینده مردم ایرانشهر و سرباز

در آخرین تماسی که با اعضای شورای تأمین استان برقرار کردم، اعلام کردند که 5 سرباز ایرانی پس از ربوده شدن به داخل خاک پاکستان منتقل شده‌اند و در حال رایزنی با چند نفر از طرف دولت و مرزبانی پاکستان هستند.

 

این گروهک عادت دارد که وقتی اتفاقی می‌افتد به نام خودش تمام کرده تا قدرت نمایی کند در صورتی که توان زیادی ندارد؛‌ امیدواریم این موضوع به خیر و خوشی تمام شود ولی رایزنی‌های ما ادامه دارد.

حسینعلی امیری

قائم مقام وزیر کشور

تا کنون سه ملاقات مرزی با مرزبانان پاکستانی برای رهایی سربازان ربوده شده صورت گرفته است.

از راه های قانونی و بین الدولی از کشور پاکستان خواسته ایم تا با جدیت و قدرت موضوع ربوده شدن مرزبان های ایرانی به خاک پاکستان را پیگیری کند.

علی عبداللهی

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور

ما در حال پیگیری اقدامات لازم برای آزادی 5 سرباز گروگان گرفته شده هستیم و در این راستا از روز 30 بهمن‌ماه هیاتی از استانداری سیستان و بلوچستان با مسوولیت معاونت امنیتی استانداری و با حضور نمایندگان دستگاه‌های دیگر به بلوچستان پاکستان رفته‌اند و در حال مذاکره برای آزادی سربازان هستند.

حسن قشقاوی

معاون پارلمانی وزارت خارجه

ورزارت امور خارجه، وزارت کشور و سایر ارگان‌های ذی‌ربط از آغاز‌ین لحظات وقوع این حادثه در حال پیگیری این موضوع هستند.

 

نتایج رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در مورد گروگان‌گیری اخیر همچون موارد مشابه قبلی تا زمان به نتیجه رسیدن رسانه‌ای نمی‌شود. ما امیدواریم که این حادثه همچون حوادث قبلی منجر به آزادی عزیزان‌مان شود.

مهدی هاشمی رفسنجانی

             -

آنهایی که طعم اسارت و زندان و انفرادی را کشیده اند می دانند ثانیه های انتظار چه نفس گیر و کند می میرند تا به نسیم آزادی برسی اما دریغ و افسوس برای آنهایی که اسیر زندان بیگانه و در خاکی دیگرند. با این همه گرفتاری و مشغله های شخصی چند روزی است مداوم به پنج سرباز مرزی فکر می کنم که با چه امیدها به خدمت رفتند و اکنون در چه حالند. همین پنج سرباز اسیر جدی ترین محک دیپلماسی منطقه ای هستند. یا سالم و سربلند می آیند یا …»

اخبار سیاسی - مهر ,نامه نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------