آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

شهرداران در اردوگاه! تلاش‌های جهادی قالیباف تهران را به کجا می رساند؟



اخبار,اخبار سیاسی,شهرداری تهران


شهرداران در اردوگاه! تلاش‌های جهادی قالیباف تهران را به کجا می رساند؟

شهرداران به اردوگاه بروند و یک شب را در آنجا سپری کنند! این دستوری خطاب به شهرداران تهران بود تا شاید بدین واسطه کار جهادی را تمرین کرده و بتوانند تهرانی آباد بسازند.

این خبر در برخی سایت‌های اینترنتی مانند کاوش منتشر شده و تاکنون هیچ مقامی در شهرداری تهران در پی تکذیب آن نبوده است. برخی چنین خبر می‌دهند که از چند روز قبل به شهرداران گفته شده بود شب چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه را باید در یکی از اردوگاه‌های تهران به صبح برسانند. اخبار رسیده از داخل این مکان نیز حاکی از آن است که شب هنگام به هر یک از شهرداران یک پتوی سربازی و یک بالش جهت خوابیدن داده شده است.

پیش از شهرداران مناطق نیز شهرداران نواحی تهران شب را در اردوگاه سپری کرده بودند. قالیباف به شهرداران گفته است هدف از این شب‌گذرانی آشنایی با روحیات جنگی و جهادی است. قالیباف همچنین گفته بود که در حوزه ذهنی طبیعتا نیازمند تولیدی برای این گفتمان، رویکرد و مکتب هستیم؛ ما با همه وجود خود می‌فهمیم که به دنبال چه چیزی هستیم، چرا که برای دوره‌ای با این مکتب و رویکرد زندگی کرده‌ایم و با آن مانوس هستیم؛ اما برای کسانی که این دوره را درک نکرده‌اند باید در حوزه ذهنی اقدامی صورت گیرد تا بدانند چارچوب این رویکرد کجاست.

 

همچنین از جهت عینی نیز باید اقدام کنیم و به سمت تحقق آن برویم. طبیعتا این کار را هم باید فردی شروع کنیم و هم جمعی؛ البته نباید از یاد برد که در فرهنگ جهادی حتما حرکت فردی بر حرکت جمعی ارجحیت دارد. شهردار تهران در ادامه تصریح کرده بود که «ما نیازمند تغییر در نگرش‌ها هستیم، چرا که عادت مهم‌ترین دشمن انسان است.

بنابراین باید از خودمان شروع کنیم و متعاقب آن روش‌های ما نیز به دنبال آن تغییر پیدا می‌کند. همه ما وظیفه داریم با تمامی وجود فرمان مقام معظم رهبری را محقق کنیم. دراین مسیر نیز نیازمند آن هستیم که این رفتار را در حوزه حقوقی و حقیقی خودمان پیش ببریم.» اگر خبر حضور 22 شهردار تهران در اردوگاه به تایید برسد، باید انتقادات به رویه انتخابی شهردار تهران هم مورد بررسی قرار گیرد.

 

برخی با شنیدن این خبر اولین موضوعی که به ذهنشان متبادر شد آتش سوزی خیابان جمهوری تهران بود که دو زن طی آن کشته شدند و این سوال را مطرح کردند که چرا شهرداران باید وقت خود را به جای بازسازی و بهینه سازی زیرمجموعه‌های خود که آتش نشانی یکی از آنهاست، صرف حضور در اردوگاه یا مجتمع‌هایی کنند که سودی برای شهروندان تهرانی ندارد.

شهرداری پول دارد
برخی این اشکال را به شهردار تهران وارد می‌کنند که شهرداری اکنون با کمبود بودجه مواجه است پس بهتر است شهردار به جای چنین تصمیماتی به فکر حل مشکلات مالی باشد. در این زمینه یک عضو شورای شهر تهران با رد مشکلات مالی شهرداری گفت: شهرداری نباید مشکل مالی داشته باشد و اظهارات مبنی بر مشکلات مالی این نهاد واقعی نیست.

 

مهدی تندگویان در بیان دلیل خود برای بی‌نیاز بودن مالی شهرداری تصریح کرد: بودجه شهرداری مشخص است و روند رسیدگی به بودجه این نهاد در شورای شهر صورت گرفته است لذا به نظر نمی‌رسد آنها مشکل بودجه‌ای و مالی داشته باشند.

وی در عین حال به مسائل مالی شهرداری با دولت اشاره کرد و توضیح داد که این طلب مربوط به بخش‌های عمرانی است که باید تامین شود اما آنچنان نیست که گفته شود شهرداری با کسری بودجه مواجه است.

 

اشکال کار در سوءمدیریت‌هاست. این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر البته درباره اقامت یک شبه شهرداران در پادگان گفت: من از 30 بهمن اطلاعی ندارم و امیدوارم هر چه بوده، خیر باشد اما برگزاری چنین مراسم‌هایی از سوی قالیباف برای شهرداران تهران امری بعید نیست و آنها در مجتمع‌هایی که متعلق به شهرداری است حضور پیدا می‌کنند و شاید هم شب بمانند.

قالیباف به دنبال چیست؟
پربیراه نیست که گفته شود شهر شلوغ و بزرگی مانند تهران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند به عنوان مثال، به‌رغم اعلام‌های قبلی برای افتتاح خط3 مترو، این خط هنوز به طور کامل افتتاح نشده است یا در قضیه اخیر آتش‌سوزی در ساختمان خیابان جمهوری، افرادی بودند که شهرداری را مقصر می‌دانستند.

 

شهرداری تهران هم به‌خوبی واقف است که باید جلسات شهرداران را به حل مشکلات شهر اختصاص دهد و در کنار آن به آموزش کار جهادی بپردازد. زمانی که هنوز مشکلات کلانشهر تهران پابرجاست آموزش اقدامات جهادی ممکن است در معنا به ضد آن تبدیل شود. به نظر می‌رسد شهردار این دوره تهران سرنوشتی متفاوت با شهرداران دیگر دارد و به نوعی باید او را شهردار خوش‌شانس نامید.

سال66 محمدنبی حبیبی شهردار تهران بود که فاجعه سیل در شمال تهران (تجریش) پیش آمد و طی آن 176 نفر کشته شدند و حبیبی استعفا داد.غلامحسین کرباسچی شهردار دیگر تهران بود که در سال 77 با محکومیت‌هایی به زندان رفت و حکم انفصال از خدمت در شهرداری به او داده شد. مرتضی الویری هم شهردار سال 80 بود که او هم با فشار شورای شهر و پس از مدتی مقاومت با پشتوانه وزارت کشور، مجبور به استعفا شد.

 

در سال81 محمدحسن ملک‌مدنی که به تراکم‌فروشی اعتقادی نداشت به دلیل جلوگیری از فروش تراکم و به خاطر کاهش درآمدهای شهرداری، با فشار شورای شهر استعفا داد. اکنون مشخص نیست قالیباف قرار است چه سرانجامی داشته باشد و این تلاش‌های جهادی در نهایت کلانشهر تهران را به کجا خواهد رساند.
اخبار سیاسی -  روزنامه آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------