آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

پاداش 2 میلیارد و 600 میلیون تومانی احمدی‌نژاد به یارانش



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, احمدی  نژاد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در جریان ضیافت افطار با وزیران، معاونان وزیران، استانداران و رؤسای سازمان‌ها با ریشه‌یابی موضوع برخی پرداخت‌های نامتعارف گفت: متأسفانه این سنت (پرداخت‌های نامتعارف) وقتی گذاشته شد که در دولت (دولت دهم) به‌عنوان مهم ترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند.

 به گزارش  ایران؛ از یک جمع 30 نفره دولت به 27 نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با 75 و 100 سکه دادند.


وی خاطرنشان کرد: اعطای نشان درجه یک و درجه دو نیازمند برگزاری مراسم و پخش از تلویزیون است اما این خبر اینقدر قبیح بود که بدون برگزاری هرگونه مراسم و تشریفاتی این نشان‌ها را مخفیانه دادند.


خب معلوم است که وقتی این خبر به معاون و مدیر پایین‌دست می‌رسد، به‌هم می‌گویند وقتی دولت درباره وزیران و دیگران اینجور تصمیم گرفته پس بیایید ما هم برای خودمان تصمیم‌گیری کنیم. برخی از این سنت‌ها در تاریخ کشور، سنت‌های خطرناکی بوده است.


پاداش به مقامات دولتی تحت عنوان اعطای نشان ملی
موضوع پرداخت‌های نامتعارف برخی مدیران که در هفته‌های گذشته حساسیت‌های زیادی را در میان افکار عمومی موجب شده بود، از جنبه‌های مختلف مورد واکاوی قرار داده شده است و بسیاری از کارشناسان در مورد ابعاد مختلف این موضوع واکنش نشان دادند. مقامات دولت هم به کرات از همان اوایل مطرح شدن این موضوع، دستور پیگیری و تشکیل کمیته ویژه  دادند و رئیس جمهوری و معاون اول وی نیز  از برخورد با متخلفان احتمالی خبر داده‌اند.


موضوع پرداخت‌های نامتعارف برخی مدیران که در هفته‌های گذشته حساسیت‌های زیادی را در میان افکار عمومی موجب شده بود، از جنبه‌های مختلف مورد واکاوی قرار داده شده است و بسیاری از کارشناسان در مورد ابعاد مختلف این موضوع واکنش نشان دادند. مقامات دولت هم به کرات از همان اوایل مطرح شدن این موضوع، دستور پیگیری و تشکیل کمیته ویژه  دادند و رئیس جمهوری و معاون اول وی نیز  از برخورد با متخلفان احتمالی خبر داده‌اند.

با این حال کارشناسان ضمن اینکه بیان می‌کنند  ریشه‌های قانونی این مسأله به گریزگاه‌های قانونی تصویب شده در سال‌های قبل و بویژه در قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 86 و همچنین قانون برنامه پنجم توسعه مصوب سال 89 بر می‌گردد، بدعت‌های غلط پرداخت‌های کلان به مدیران و مسئولان در دولت‌های نهم و دهم را عامل مهمی در متعارف شدن این پرداخت‌ها می‌دانند.

اینکه در روزهای آخر دولت دهم پرداخت پاداش‌های چند صد میلیونی به بهانه اعطای نشان‌های دولتی و ملی توسط رئیس جمهوری سابق به حلقه اطرافیان وی مصوب می‌شود تنها نمونه‌ای از این گونه بدعت‌های غلط محسوب می‌شود. پاداش‌هایی که به افرادی اعطا شد که بعداً جرم فساد برخی از آنان قطعی شد و همچنین سوءمدیریت بسیاری از آنان با توجه به انواع فسادها و سوءاستفاده‌های افشا شده در ماه‌های بعد، محرز شد.

جنجال های اعطای نشان به مدیران مورددار
در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران و اعطای نشان‌ها از سوی رئیس‌جمهوری ها، بیشترین حاشیه و انتقاد را برای واگذاری نشان‌ها، دولت‌های نهم و دهم داشته‌اند. برای نمونه یکی از این نشان‌ها که بیشترین انتقاد را در پی داشت، اعطای نشان درجه یک فرهنگ و هنر از سوی محمود احمدی‌نژاد به اسفندیار رحیم مشایی در ٢٠ اسفندماه ١٣٩١ بود. همچنین روز ٢٢ خرداد ماه ١٣٩٢ یعنی زمانی که دو روزبه برگزاری یازدهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری مانده بود، احمدی‌نژاد در اقدامی عجولانه که همراه با حاشیه‌های فراوانی بود به ١٢ نفر از همکاران خود در دولت نشان خدمت اعطا کرد.

 


در ١٩ اردیبهشت ماه ١٣٩٢ نشان درجه یک خدمت به عبدالرضا شیخ الاسلامی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد و وزیر سابق کار، رفاه و تعاون تقدیم شد. ٢٢خردادماه ١٣٩٢ نشان خدمت از سوی محمود احمدی‌نژاد به محمدرضا رحیمی اعطا شد، شخصی که اکنون به جرم ارتشا و تحصیل مال از طریق نامشروع در زندان به سر می‌برد.

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, احمدی  نژاد


از دیگر افرادی که نشان خدمت دریافت کرده‌اند، می‌توان به علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، رستم قاسمی وزیر نفت، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی و محمدرضا فرزین دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد. همچنین غلامحسین الهام سخنگوی دولت نیز در سال ١٣٩٢ نشان درجه ٢ خدمت را دریافت کرد.


لازم به ذکر است که در زمان ابلاغ این مصوبه وانتشار آن  در رسانه های عمومی هیچ کدام از افراد دریافت کننده این نشان ها ، دریافت مبالغ مرتبط با آن را تکذیب نکردند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------