آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

مرتضی حاجی : اصلاح‌طلبان بر تخلف هیچ دولتی چشم نمی‌بندند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مرتضی حاجی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی به دنبال این هستند که بهانه‌ای پیدا کنند و دولتی را که به طور نسبی در امور مختلف موفق بوده را زیر سوال ببرند و موفقیت‌های آن را به حاشیه ببرند و کاری کنند که با درست کردن پرونده علیه دولت کار برای تصمیم‌گیری توسط دلتمردان دشوار شود.

مرتضی حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  ایلنا،  در خصوص مسائل مطرح شده درخصوص فیش‌های حقوقی نامتعارف عنوان کرد: ‌ فیش‌های حقوقی منتشر شده بسیار نگران‌کننده بود از یک مدیری در یک موسسه‌ای به عنوان امانتدار مال مردم کار کند انتظار می‌رود تمام توان خود را برای خدمت به مردم بگذارد و نگاهش به مادیات در حد رفع نیازهای ضروری و در حد زندگی متوسط مردم باشد.

وی افزود: تفاوت‌های حقوقی در سطوح مختلف باید قابل توجیه باشد. خوشبختانه دولت حداقل و حداکثرهای حقوق افراد را مشخص کرده است. اگر تفاوت‌ها غیر قابل توجیه و غیر منطقی باشد روی عملکرد افراد هم تاثیر می‌گذارد. در این میان روابط ناسالمی که بده بستان‌های غیر قانونی ایجاد می‌کند فضای تصمیم‌گیری اداری را آلوده کرده و بخشی از آن ناشی از دریافت‌ها و پرداخت‌های نجومی است که بسیار آزاردهنده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید براینکه دولت باید براین موارد نظارت بیشتری داشته باشد گفت: دریافت‌ها و پرداخت‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های دولتی قاعده و قانون خود را دارد. اگر از این قاعده تعدی شده باشد باید دولت برخورد جدی داشته باشد و اگر نظارت کافی در این زمینه وجود نداشته جا دارد مسئولان از مردم عذرخواهی کنند.

وی ادامه داد: برخورد با متخلفان جلوی سوءاستفاده‌های بعدی یک عده دیگر را می‌گیرد برخی به دنبال این هستند که بهانه‌ای پیدا کنند و دولتی را که به طور نسبی در امور مختلف موفق بوده را زیر سوال ببرند و موفقیت‌های آن را به حاشیه ببرند و کاری کنند که با درست کردن پرونده علیه دولت کار برای تصمیم‌گیری توسط دلتمردان دشوار شود.

حاجی گفت: ضمن پذیرش اینکه در این مورد قطعاً ضعف‌هایی در کار بوده باید بپذیریم که سوء نیتی هم در کار نبوده با همه این‌ها باید با متخلفان برخورد جدی شود و برای همه مشخص شود که دولت با متخلفان چگونه برخورد کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی در این زمینه خاطرنشان کرد: افکار عمومی از این مسئله به شدت آزرده است. اینکه در این میان چه کسی یا چه دولتی مقصر بوده برای مردم یک موضوع فرعی است. اصل قضیه این است که افرادی دریافتی‌هایی از بیت‌المال داشتند که قابل توجیه نیست و وجدان عمومی جامعه آن را برنمی‌تابد. بنابراین باید شفاف شود این افراد چه کسانی بودند و با چه استنادی این کار را انجام می‌دادند و دولت چه برخوردی با این تخلفات داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه ممکن است برخی از این موارد نیازی به رسیدگی قضایی داشته باشد و برخی جزو تخلفات اداری باشد یادآور شد: دولت نباید نسبت به این مسئله منفعلانه برخورد کند و با عملکرد فعال باید فضای تبلیغات منفی را از دست کسانی که در پی حمله به این دولت هستند بگیرند و خود پیشاهنگ برخورد با این تخلف باشد.

وی افزود: پاسخگویی باید شفاف باشد البته دولت در مصوبات اخیر موضع خودرا شفاف اعلام کرده است اما در عمل هم باید همین‌گونه باشد و آثار خود را نشان دهد. افراد متخلف و میزان تخلفات آن‌ها باید به مردم اعلام شود. اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان روی تخلفات هیچ دولتی چشم نمی‌بندند. البته ما تنها می‌توانیم دراین مورد اظهارنظر کنیم.

وی با تاکید براینکه نتیجه برخوردهای دولت باید در افکار عمومی انعکاس پیدا کند گفت: این حداقل کاری است که دولت باید انجام دهد. در این زمینه اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد. هر دولتی باید با این تخلفات برخورد کند البته کار دولت‌‌ همان چیزی است که اخیراً تصمیم‌گیری و دستور آن صادر شد الان افرادی که به آن‌ها دستور داده شده است باید کار را دنبال کنند.

حاجی با اشاره به نقش نهادهای نظارتی در این زمینه تاکید کرد: مواردی که اخیرا در مورد حقوق‌های نامتعارف مطرح شده جزو مواردی هستند که بازرس قانونی و حسابرس مستقل دارند و قاعدتا باید این موارد در گزارش آن‌ها انعکاس پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه هر موسسه‌ای در قبال عملکرد خود چشم‌های بیداری دارد که همواره باید آن را تحت نظارت قرار دهند، گفت: این نهاد‌ها باید همه اتفاقات را رصد کرده و به مجمع عمومی گزارش کنند در این موارد شاید بازرس‌ها و حسابرس‌های قانونی در انعکاس گزارش‌های خود دقت لازم را نداشتند ‌یا اینکه مجمع عمومی به این گزارش‌ها اعتنا نکردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: پاک کار کردن یک خواست عمومی است این انتظار هم وجود داشت که رقبای سیاسی از این مسئله سوءاستفاده کنند باید نقاط ضعف را به حداقل برسانیم نمی‌توانیم وقتی ضعفی وجود دارد از رقبای سیاسی بخواهیم در این مورد سکوت کنند باید قدری نظارت عمومی را تقویت کنیم نظارتی که از طریق مطبوعات و رسانه‌ها باید اتفاق بیفتند در این زمینه موثر است.

وی در مورد تشکیل اتاق فکر علیه دولت گفت: اگر آینه‌ای نقصی در چهره به من نشان داد باید به دنبال رفع نقص باشیم نه اینکه آینه را بشکنیم در رقابت‌های سیاسی هم رقبا برای آینده سیاسی خود ضعف‌ها را شناسایی می‌کنند نمی‌توان از آن‌ها خواست که کار ما را رصد نکنند گاهی برخی با هدف تخریب و دورغ‌پراکنی حرف‌هایی را به نادرست مطرح می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد کرد اتاق فکری که دروغ‌پراکنی کند بیخود تشکیل شده است و باید با آن برخورد کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------