آخرین اخبار سیاسی

معین الدین سعیدی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

معین الدین سعیدی: کودکان کار و نحیف شدن سفره های مردم مهمتر از بگیر و ببندهای حجاب نیست؟

نماینده مردم چابهار، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها، تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع…

شکایت محمد رضا رحیمی از "منبع آگاه" !



اخبار,اخبار سیاسی,معاون اول محمود احمدی­ نژاد

 

 اخبار سیاسی -واکنش وکیل معاون اول احمدی­ نژاد به اعلام صدور قرار مجرمیت علیه موکلش

شکایت محمد  رضا رحیمی از "منبع آگاه"

من می­ دانم که این قرار چیست ولی اگر کسی خلاف می­ کند من که نباید خلاف او را تکرار کنم. محتویات پرونده محرمانه است و هیچ ­کس حق ندارد درباره صدور قرار مجرمیت یا قرار منع تعقیب حرف بزند. من هم نمی­توانم این خبر را تایید یا تکذیب کنم. اصلا نمی­توانم هیچ اظهارنظری در این ­باره داشته باشم.

 «محمدرضا نادری»، وکیل «محمدرضا رحیمی»، معاون اول رئیس ­دولت سابق درباره خبر صدور قرار مجرمیت برای موکل خود گفت:« محتویات پرونده هر متهمی محرمانه است و هیچ­ کس حق ندارد درباره آن اظهارنظر کند. من می­ دانم که منبع این اخبار کیست، افرادی که خبر صدور قرار مجرمیت آقای رحیمی را منتشر کرده ­اند، تخلف کرده ­اند و من به سرعت از منبع آگاه اعلام کننده این خبر شکایت می­ کنم.»

خبرگزاری «ایرنا»، دوشنبه پنج اسفند به نقل از یک منبع آگاه از صدور قرار مجرمیت علیه رحیمی، معاون اول دولت دهم خبر داد. این منبع آگاه گفته است:« شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برای آقای رحیمی قرار مجرمیت صادر کرده است.»

 وکیل رحیمی در گفتگو با «تدبیر» درباره صحت این خبر گفت:« من می ­دانم که این قرار چیست ولی اگر کسی خلاف می­ کند من که نباید خلاف او را تکرار کنم. محتویات پرونده محرمانه است و هیچ ­کس حق ندارد درباره صدور قرار مجرمیت یا قرار منع تعقیب حرف بزند. من هم نمی ­توانم این خبر را تایید یا تکذیب کنم. اصلا نمی­توانم هیچ اظهارنظری در این ­باره داشته باشم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا منبع آگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی را می شناسد که بخواهد از او شکایت کند هم گفت:«ما بلدیم چگونه منبع آگاه را پیدا کنبم.»

او تاکید کرد:«این منبع آگاه باید مشخص شود. منبع آگاه نمی تواند پاسخگوی اتهام زدنش نباشد.آقای رحیمی هم مثل دیگران شهروندان است و براساس قانون محتویات پرونده همه شهروندان محرمانه است و تنها وکیل فرد می تواند از آن باخبر باشد.»

نادری همچنین اعلام کرد:« براساس قرار وثیقه ­ای که قبلا برای آقای رحیمی صادر و تودیع شد، ایشان آزاد است.»  او در ادامه افزود:« یک پرونده وقتی از بازپرسی به دادستانی می­ رود دو حالت دارد یا قرار مجرمیت صادر می ­شود یا قرار منع تعقیب.

 

ولی کسی نباید در این مرحله درباره پرونده اظهارنظر کند زیرا اگر قرار مجرمیت رسانه ­ای شود افکار عمومی فکر می ­کنند که فرد محکوم و پرونده بسته شده است. اگر هم قرار منع تعقیب صادر شود مردم فکر می ­کنند که فرد تبرئه شده و پرونده به انتها رسیده است. درصورتی­ که بعد از صادر شدن قرار مجرمیت یا منع تعقیب باید در دادگاه از وکیل خودم دفاع کنم.»

محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی­ نژاد یکی از متهمان پرونده بیمه ایران است که با صدور قرار وثیقه از سوی دادستانی و تودیع آن در حال حاضر آزاد است. پیش از این چند نماینده مجلس تیز از آزادی او انتقاد کرده بودند.
اخبار سیاسی - تدبیر 
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------