آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

هجمه به هاشمي با تفنگ پلاستيكي!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,هاشمي


 « باز نشو، كاري كنيد اين گره كورتر شود، قرار نبود برنامه تخريب به خودمان بازگردد و... » اين كلمات كنار هم چيده‌شده روايت موضوعات بحث اين روزهاي دلواپسان است كه تصميم داشتند به مانند هميشه با طرح يك موضوع قديمي و نخ‌نماشده به تخريب منتقدان خود بپردازند، اما حواسشان نبود كه اين ترفند ديگر قديمي شده است و برخي اوقات به خودشان باز مي‌گردد كه فيش‌هاي حقوقي نمونه آن است.

 

دلواپسان در اين پروژه به دنبال آن رفتند تا دو پروژه را به صورت همزمان اجرا كنند: يعني نخست اعتماد مردم به ويژه طبقه كم‌درآمد را نسبت به دولت كمرنگ كنند و از سويي هم اينگونه القا كنند كه دولت احمدي‌نژاد برتر از دولت روحاني است كه درنهايت مي‌توان نتيجه گرفت تمام اين تلاش‌ها براي تخريب روحاني و كانديداي طيف ميانه‌رو است. اين دلواپسان به نتيجه برنامه‌اي كه ظاهرا خيلي سريع و بدون بررسي جوانب طراحي و اجرا كرده بودند، فكر نكردند و نمي‌دانستند روحاني و ياران او به خوبي از ميزان پرداخت‌هاي دولت قبل آگاه هستند.

 

با افشا شدن پرداخته‌اي كلان در دولت قبل دلواپسان مجددا به اتاق تخريب رفتند و برنامه جديدي تنظيم كردند كه نخ‌نماتر از برنامه فيش‌هاي حقوقي بود و آن هم هجمه به آيت‌ا... هاشمي!

مصادره به مطلوب روزشمار از سوي دلواپسان
دلواپسان اين‌بار سعي كردند كه چنين القا كنند هاشمي به دنبال فريب صاحب‌نام‌ها برای ورود به عرصه انتخابات است و از كساني هم دعوت مي‌كند كه داراي ميزان راي كمتري از او در انتخابات هستند تا خودش پيروز بي‌چون و چراي هر رقابت انتخاباتي باشد. مشرق ديروز اين چنين تقويم مواضع و ديدگاه‌هاي هاشمي را منتشر كرد كه «سال ۱۳۷۲ مصادف مي‌شود با برگزاري ششمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري و دومين دوره نامزدي حجت‌الاسلام هاشمي‌رفسنجاني در انتخابات؛ از نكات جالب اين دوره، مي‌توان به تعيين رقباي آقاي هاشمي‌رفسنجاني رئيس‌جمهور وقت و كانديداي انتخابات توسط خودش اشاره كرد.

 

درخاطرات وي در اين باره آمده است: يكشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۷۲: آقاي محمد غرضي وزير پست و تلگراف و تلفن آمد و براي كانديدا شدن در انتخابات رياست‌جمهوري مشورت كرد. گفتم ما به دنبال اين هستيم كه كسي به عنوان رقيب انتخابات درصحنه باشد؛ اگر بتواند اين نقش را داشته باشد، خوب است. جهات منفي را هم تذكر دادم. سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۷۲: با دكتر عبدا... جاسبي، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي صحبت شد كه در انتخابات رياست‌جمهوري نامزد شود تا صحنه بي‌رقيب نباشد.

 

آقاي عبدا... نوري وزير كشور هم تلفني از خالي بودن صحنه از رقيب در انتخابات اظهار نگراني كرد كه گفتم، قرار شده فردا دكتر جاسبي اسم بنويسد. شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۷۲: آقاي احمد توكلي آمد. درباره علت نامزد شدنش توضيح داد و درباره شيوه تبليغ مشورت كرد. به خاطر كمك به جدي شدن انتخابات و امكان رقابت انتخابات تشويقش كردم. آقاي هاشمي در روز برگزاري انتخابات و پس از متوجه شدن ريزش آرای خود، از رقيب‌سازي به دست خود تلويحا اظهار افسوس مي‌كند. جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۷۲: امروز انتخابات رياست‌جمهوري داشتيم... برخلاف همه انتخابات‌هاي گذشته، اين‌بار براي گرم‌ترشدن انتخابات، به دست خودمان رقيب درست كرده بوديم. به نظر مي‌رسد مقدار زيادي از آراي من از دست مي‌رود.

 

يكشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۷۲: ساعت هشت و نيم صبح دفترم بودم. آمار قطعي انتخابات اعلان شد: ۱/۶۳ درصد من و بقيه، سه نفر ديگر؛ به نظرم آرايم كم و تلخ است. درخاطرات روز ۲۴ خرداد ۷۲: آقاي غلامرضا فروزش وزير جهاد سازندگي آمد. مقداري از تبليغات و گستاخي آقاي احمد توكلي انتقاد داشت و...».

دو تير و يك سنگ!
منصفان و آگاهان به خوبي به بي‌مبنا بودن اين پروژه تخريب آگاه هستند و بايد به آنها خسته نباشيد گفت، چرا كه باز هم تيرشان به سنگ خورده است؛ اين‌بار هم نه يك‌بار بلكه دوبار! دلواپسان در اين گزارش سعي كرده بودند چنين القا كنند كه هاشمي رقيب سرسخت و جدي براي رقابت قبول نمي‌كرده است و به تشويق برخي افراد براي گرم كردن انتخابات مي‌پرداخته است كه در پاسخ به اين سياه‌نمايي بايد بار ديگر به گزارش يك رسانه مراجعه كرد كه گرايش و مشي آيت‌ا... هاشمي را مورد تاييد قرار نمي‌دهد و در گزارشي كه ظاهرا هدفش هجمه به هاشمي است، خاطرات او در ۱۰ خرداد را منتشر كرد كه در بخشي از آن آمده بود: « آقاي عبدا... نوري، وزير كشور اطلاع داد كه نطق آقاي احمد توكلي، كانديداي رياست‌جمهوري، براي تلويزيون اشكال مقرراتي دارد و كسب تكليف كرد؛ گفتم سعي كنند حل شود و پخش كنند.

 

در راه خانه از تلويزيون ماشين شنيدم كه وزارت كشور اعلان كرده نطق با قانون منطبق نيست و براي اصلاح پخش نمي‌شود. به خانه آمدم. به آقاي نوري گفتم كه بهتر است همين امشب پخش شود كه با يك ساعت تاخير پخش شد. هاشمي در روايت از روز انتخابات رياست‌جمهوري به راي‌آوري دور از انتظار رقبايش اشاره كرده و نوشته است مقدار زيادي از آرای من به دليل رقيب‌تراشي از دست رفته كه اين امر براي جو دادن به انتخابات محتمل بود.

 

» و در بخش پاياني اين گزارش هم اعتراف شده است كه « در اين دوره از انتخابات احمد توكلي، عبدا... جاسبي و رجبعلي طاهري رقباي اكبر هاشمي‌رفسنجاني بودند، با اين تفاوت كه توكلي يك رقيب جدي بود با نطق‌هاي آتشيني در مخالفت و انتقاد از عملكرد دولت پنجم و بي‌عدالتي اقتصادي و اجتماعي، ناكارآمدي سياست‌ها و مديريت‌ها، امتيازطلبي و تجمل‌گرايي مقامات دولت، و كم‌اعتنايي آنان به مشاركت سياسي مردم، سياست‌هاي ايدئولوژي‌زدايي و رفاه‌طلبي دولت اول هاشمي را به چالش مي‌كشد.» بنابراين پر واضح است كه هاشمي نه تنها از حضور افراد داراي راي پايين درانتخابات استقبال نكرده است، بلکه حتي با علم به اينكه توكلي داراي راي بالايي است، موانع تبليغاتي او را رفع كرده است.

اصولگرايان و مخالفت با تعدد كانديدا!
از سوي ديگر دلواپسان در موضوع ديگري هم ضايع شدند و مشخص شد تفكر گرم كردن انتخابات با درخواست كانديداتوري از سوي سايرين در ميان اصولگرايان رواج بيشتري دارد. چند روزي تا برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم باقي مانده بود كه اسفنديار رحيم مشايي از ياران نزديك احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره چرايي حضورش درانتخابات اظهار داشت كه براي گرم كردن انتخابات آمده و ثبت‌نام كرده است! البته ريشه بدبيني نسبت به ثبت‌نام درانتخابات براي پرشور كردن آن ريشه در تفكر بزرگان جريان اصولگرايي دارد؛ چنانكه آيت‌ا... يزدي در نهمين كميسيون مشترك هيات رئيسه و روساي كميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري گفت: حدود ۸۰۰ نفر براي انتخابات مجلس خبرگان رهبري ثبت‌نام كرده‌اند كه از اين ميان ۸۸ نفر به اين مجلس راه مي‌يابند، بر اين اساس اين تعداد زياد كانديداها به نظر مي‌رسد اهداف ديگري را دنبال مي‌كند.

 

پس از او هم آيت‌ا... جنتي دبير شوراي نگهبان در خطبه‌هاي نماز جمعه از آمار بالاي ثبت نام‌كنندگان ابراز تاسف كرد و اين افزايش را «زحمت‌ساز» توصيف كرد، آنجا كه گفت: متاسفانه آمار ثبت نامي‌ها چه در خبرگان و چه در مجلس شوراي اسلامي بسيار بالا رفته است. سوال ما اين است كه آيا همه كساني كه براي انتخابات خبرگان ثبت‌نام كردند خود را مجتهد مي‌دانند؟ يا كساني كه حتي يك صفحه به زبان عربي نمي‌توانند قرائت كنند، با چه انگيزه‌اي ثبت‌نام كرده‌اند؟ چرا اين طور اين افراد زحمت درست مي‌كنند. در نهايت مشخص شد كه دلواپسان پس از ناكامي در پروژه فيش هاي حقوقي در پروژه تخريب انتخاباتي هاشمي هم ناموفق بودند و تصور مي‌شود چراغ اتاق تخريب آنها حالا حالاها روشن نشود!
 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------