آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

وقتی باهنر دلواپس روحانی می‌شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,باهنر

  هنوز عدم حضور باهنر در انتخابات مجلس دهم برای بسیاری سوال است. او در بیان چرایی عدم حضورش گفته بود که «در این دوره چون خیالم راحت است که اصولگرایان پیروز می‌شوند احساس کردم ضرورتی ندارد که بیایم.»

 

این پیش بینی اشتباه بود اما نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد، چون سیاست ورزی باهنر عمری طولانی تر از برخی مدعیان این جریان دارد و اینکه او به صرف پیش بینی پیروزی اصولگرایان نیامد قابل پذیرش نیست و بیش از آن باید به اطلاع باهنر در مورد ناکامی اصولگرایان در انتخابات مجلس فکر کرد یعنی او که از عدم تمایل جامعه برای رای دادن به اصولگرایان به مانند دو مجلس قبل آگاه بوده ترجیح داده که این بار نقش پشت پرده را ایفا و خود را هزینه نکند.

 

حالا او از بیرون مجلس نقش انتقاد از دولت یازدهم را برعهده گرفته است و کارنامه دولت قبل را به کلی در پستوی خانه نهان کرده است. مثلا اخیرا گفته است: «رکود و بیکاری بسیار نابسامان و اسفبار است و چنانچه دولت به کمک مجلس نتواند قدم های جدی بردارد ممکن است در انتخابات سال آینده با مشکل مواجه شود.» اکنون مشخص نیست این دلسوزی آقای باهنر برای رکود و تورمی است که از آن یاد می‌کند و یا دلواپس موفق نبودن روحانی در سال ۹۶! دبیرکل جامعه مهندسین در ضیافت افطار تشکل متبوع خود که پنجشنبه ۱۰ تیرماه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: پس از برگزاری انتخابات مجلس دهم تحلیل برخی افراد شکست اصولگرایان بود، درحالی‌که ازنظر ما این‌طور نبود.

عارف و اقلیت قدرتمند!
باهنر البته می‌خواهد نقش فراجناحی ایفا کند و بگوید که به فکر اصلاح طلبان هم هست که نمونه آن ادامه اظهاراتش است :« آقای عارف در مجلس تمام تلاش خود را کرد و ۱۰۳ رأی آورد که این تعداد اقلیت قدرتمندی است که اگر به‌صورت درست از لابی و مذاکرات استفاده کند می‌تواند مؤثر واقع شود.» و حالا جامه مصلح بهارستان بر تن می‌کند و می‌گوید: « اقلیت مجلس هم باید به‌اندازه کرسی‌های خود به مردم خدمت کند، گرچه برخی دوست دارند که ساز ناکوک، کوک کنند اما مجلس دهم یک مجلس فرهیخته و بااعتباری است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.» این را هم اضافه می‌کند:« دولت و مجلس در حال حاضر برای حرکات جدید و اقدامات مؤثر خیز برداشته‌اند.

 

دولت یازدهم در برخی زمینه‌ها از جمله کنترل تورم و مذاکرات موفق عمل کرده اما در حال حاضر رکود و بیکاری بسیار نابسامان و اسفبار است و چنانچه دولت به کمک مجلس نتواند قدم های جدی بردارد ممکن است در انتخابات سال آینده با مشکل مواجه شود.» باهنر ذات اصولگرایی دارد و هر چه انجام دهد نمی‌تواند از انتقاداتش به اعتدال و اصلاحات بکاهد و می‌گوید:«برخی مسئولان ادعای عبور دولت از رکود را دارند و ما هم به آنها می‌گوییم اگر چنین است دست ملت را هم بگیرید و آنها را هم عبور دهید چراکه واقعا رکود سخت، خشن و یخ‌زده است.»

 

باهنر که شاید برچسب فراجناحی را برای خود انتخاب کرده است، می‌گوید: «فعالان سیاسی متوجه شده‌اند که مطالبات خود را صرفا باید از طریق صندوق رأی پیگیری کنند و کسی با شلوغ کردن و به خیابان آمدن و آتش زدن به جایی نمی‌رسد. بنابراین همه اذعان دارد که مطالبات خود را در درون نظام و نه در مقابل نظام می‌توانند پیگیری کنند.» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح می‌کند: مردم در انتخابات با نه به اشخاص و آری به امضاها رأی دادند. اصولگرایان باید سرمایه مردمی خود را حفظ و مراقبت کنند چرا که ۶۷۰ هزار رأی در تهران یک رقم بزرگ و قابل‌اعتنایی است که می‌توان با آن حرکت مصلحانه انجام داد. باهنر می‌افزاید: «در تهران اصولگرایان ۴۰درصد و اصلاح‌طلبان ۶۰ درصد آرای مردم را کسب کردند اما چون انتخابات ما تناسبی نیست ما در تهران ۳۰ به هیچ شدیم درحالی‌که در کشورهای عراق،ترکیه و پاکستان انتخابات تناسبی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین به موضوع حقوق های نجومی اشاره می‌کند و می‌گوید: متأسفانه در بذل و بخشش از بیت‌المال اهل بخشش هستیم و امروز هم دیدیم که حقوق های نجومی ۳ مدیرعامل بانک را زیر گرفت. وی در پایان با اشاره به سخنان اخیر مرتضی نبوی مبنی بر تشکیل پارلمان اصولگرایی تاکید می‌کند: این مساله قابل بررسی است و ما می‌توانیم با ایجاد پارلمان اصولگرایان از ایجاد مشکل در انتخابات مختلف جلوگیری کنیم و همان‌طور که آقای حداد عادل گفت ما باید باور کنیم که به تنهایی هیچ چیز نیستیم.


 اخبار  سیاسی  - آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------