آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

وزیر کشور: برای افزایش رضایتمندی مردم نیاز به کار و تلاش مضاعف است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,  وزیر کشور

 وزیر کشور با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر افزایش هرچه بیشتر رضایتمندی مردم و حضور آنان در صحنه، گفت: در این ارتباط به کار و تلاش بیشتر دولتمردان نیاز است.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه استانداران جدید و قدیم خراسان جنوبی در بیرجند افزود: برای کسب رضایت مردم نیاز به ارایه ایده، تلاش، برنامه ریزی و توجه به اولویت های مردم است.


وی یکی از مولفه های تعامل را حضور مردم در صحنه عنوان کرد و گفت: آنچه به حضور بیشتر آنان در صحنه کمک می کند، ارزشها و اعتقادات دینی، ولایت پذیری، مدیریت رهبری و رضایتمندی مردم از عملکرد مسئولان است.


وی ادامه داد: اگر خدشه ای به این عوامل وارد شود حمایت مردم را مسلما از دست خواهیم داد.


** اقتصاد اولویت مردم است
وزیر کشور گفت: مسائل اقتصادی اولویت مردم است، حالا فرصتی بدست آمده است که به مسائل داخلی توجه و آنچه مورد نیاز آنان است عمل کنیم.


رحمانی فضلی یادآور شد: مقام معظم رهبری چندین سال مساله اقتصاد را به عنوان یک تکلیف طرح کرده اند که از موضوع های مهم عقلی است.


وی ادامه داد: گروه های سیاسی که در جستجوی توسعه و افزایش پایگاه اجتماعی هستند باید به خواست و مشکل مردم توجه کنند.


** امنیت از مسایل مهم است
وی در ادامه بیان کرد: توجه به آنچه که در اطراف ایران می گذرد خصوصا امنیت برای مردم ما بسیار مهم است و به دلیل بی ثباتی در کشورهای مجاور، مقوله امنیت در این کشورها با چالش هایی مواجه است.


وی گفت: با کمک گروه های تکفیری و صهیونیست ها، خون مسلمانان منطقه به ناحق ریخته می شود، هدف شان ایران و ایرانی است و این مساله در اعتراف، اقدام و تبلیغات و برنامه های آنها دیده می شود.


وزیر کشور با بیان اینکه از نظر امنیتی باید به خواسته مردم توجه و رضایت آنها را جلب شود، با گلایه گفت: همه باید احساس مسئولیت کنند و اقتصاد مقاومتی را پیش ببریم تا دولت تنها تکیه گاه نباشد.


وی افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی از120 به 25 دلار در هر بشکه، دولت تنها توانست هزینه های جاری را تامین و یارانه را پرداخت کند و امسال هم وضعیت درآمد نفتی اینگونه هست که تقصیر دولت نیست.


وی ادامه داد: آنها در صدد هستند با کاهش قیمت نفت و درآمدهای نفتی ما را با فشار از پای درآورند.


به گفته وی، ایران منابع و امکانات زیادی دارد، همه باید وارد میدان شوند و از اندوخته ها استفاده کنند زیرا کمترین مشکل را با مردم داریم، آنها به دولت و نمایندگان خود در مجلس اعتماد دارند.


وی اضافه کرد: توقع مردم از دولتمردان مدیریت امور ، ارایه برنامه مناسب برای توسعه و پیشرفت است.


** طرح توسعه خراسان جنوبی تهیه شود
رحمانی فضلی با بیان اینکه تاکنون خراسان جنوبی فاقد طرح توسعه منطقه مرزی بود و نباید برای انجام همه امور از دولت توقع داشت، گفت: همه شما که در شورای اداری استان حضور دارید، بخشی از مجموعه دولت هستید، دولت، تنها شخص روحانی نیست باید ابتدا از خود سوال کنید که چکار کرده اید.


وزیر کشور ادامه داد: یاد گرفته ایم، مطالبه و گلایه کنیم، همه خصوصا نمایندگان استان برای جذب اعتبار بیشتر تلاش کنند، مجموعه وزارت کشور آماده همکاری است.


وی از استاندار جدید خواست با توجه به نیروی انسانی منطقه در اسرع وقت نسبت به تهیه طرح توسعه استان اقدام کند و برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تجهیز منابع و بهبود شرایط اقتصادی استان اقدام لازم انجام دهد.


وزیر کشور گفت: چرا باید از 20 میلیارد دلار تجارت خارجی افغانستان سهم ایران 2 میلیارد دلار باشد، می توان با ایجاد بارانداز مناسب و تهیه طرح توسعه منطقه مرزی این مبلغ را افزایش داد.


رحمانی فضلی با اشاره به دیدارش با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و مقام های افغان در سال جاری در سفر به کابل گفت: ایران مایل به همکاری برای کشت جایگزین بوته خشخاش در یکی از استان ها از جمله فراه است.


**در شرایط موجود جبران عقب ماندگی تاریخی استان سخت است
وی یادآور شد: جبران عقب ماندگی تاریخی خراسان جنوبی کار سختی است مگر نظام برنامه ریزی کشور که بصورت متمرکز است، عوض شود.


وی بیان کرد: به همین دلیل 53 درصد بودجه منابع مالی در تهران هزینه می شود که نظام برنامه ریزی متمرکز چنین مشکلاتی دارد.


وی خطاب به استاندار جدید و نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس، گفت: برای حضور هرچه بیشتر مردم در صحنه، ایده ایجاد کنید و ماهانه در نشست مشترکی امور استان را در دفترش همراه با برنامه پیگیری کنند.


وی افزود: باید در این فکر باشیم درآمد مردم را از طریق افزایش محصول و فعالیت های اقتصادی در امور خرد و کلان افزایش دهیم .


** 166مورد مشکل سرمایه گذاری در دست بررسی است
وی اضافه کرد: با همکاری بانک مرکزی 166 مورد مشکل سرمایه گذاری در دست بررسی است و نباید مردم را دچار یاس کرد، باید مسیر و افق روشنی را به آنها ارایه دهیم.


وی گفت: اگر مردم را ناامید کنیم، نسبت به حاکمان بی توجه خواهند شد، زیرا عزم و اراده جدی دولت توجه به مسائل مردم و خواسته آنان است.


وی به رشد اقتصادی یک درصدی ایران در سال 94 اشاره کرد و افزود: دولت مسئولیت امور اجرایی دارد و در این ارتباط مجلس، قوه قضاییه و ... همکاری کردند.


وی همچنین از استاندار جدید خواست ضمن پرهیز از حاشیه سیاسی به حفظ روحیه تعادل دولت توجه کند و از چارچوب قانون خارج نشود و در سیاست های کلان با امام جمعه و نمایندگان مشورت کند و با توجه به نیروهای کارآمد استان از آنان استفاده کند.


وی با قدردانی از روحیه همکاری، تعامل، انسجام و وحدت میان مردم و مسئولان استان از مردم خراسان جنوبی افرادی متدین، بااخلاق، کم توقع ، اهل صداقت، قناعت و تلاشگر یاد کرد.


وی مردم خراسان جنوبی را قهرمان جهاد، کار و مقاومت نامید و یادآور شد: میزان پیشرفت و توسعه استان با توجه به گذشته قابل مقایسه نیست و با اینکه میزان درآمد نسبت به گذشته کمتر شده است.


رحمانی فضلی گفت: مردم استان در همراهی با انقلاب و رهبری معروف هستند و در انقلاب، جنگ و زمان تحریم همواره نقش تاریخی خود را در حفظ دستاورد ایفا کردند.


وی با اشاره به برجام اظهار کرد: در این شرایط باید متحد، منسجم ، مقاوم ، مطیع رهبر و حامی دولت باشیم.


در این مراسم سید علی اکبر پرویزی به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حدود سه سال وجه الله خدمتگزار قدردانی شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------