آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ناصر ایمانی : در مورد کاندیداتوری احمدی نژاد تردید نداشته باشید؛ او اسبش را نه تنها برای 96، بلکه برای دوره های بعد آن زین کرده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمد ی نژاد

ناصر ایمانی بر این باور است که احمدی نژاد از الان خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 96 و دوره های بعد از آن آماده کرده است.

ناصر ایمانی بر این باور است که احمدی نژاد از الان خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 96 و دوره های بعد از آن آماده کرده است.

این تحلیلگر اصولگرا در گفت و گو با انتخاب  اظهار داشت: احمدی نژاد یک چهره سیاسی است و مانند همه چهره های سیاسی دیگر به خودش این اجازه را می دهد و این حق را برای خودش قائل است که دوباره به صحنه سیاست و قدرت برگردد.

وی افزود: هر چهره سیاسی هر زمانی که تشخیص دهد به صحنه سیاست برگردد می تواند برگردد. آقای احمدی نژاد هم مثل بقیه افراد سیاسی است، یعنی به اعتقاد من او اسبش را زین کرده و شخصا برای دوره بعد و یا دوره های بعدتر کاندیدا می شود.

ایمانی اضافه کرد: در کشور ما، سیاستمداران بیشتر از روش های سلبی استفاده می کنند چرکه این روش بیشتر نتیجه می گیرد تا روش های ایجابی. چهره ها با این روش می خواهند افراد و دولت های قبل را نقد کنند تا خودشان را اثبات کنند. این روشی است که در کشور ما استفاده می شود و همه این کار را می کنند.

وی ادامه داد: احمدی نژاد نیز اکثرا از روش نقد کسانی که فعلا در قدرت هستند، استفاده می کند. بنابراین شما تردید نکنید که آقای احمدی نژاد تمایلش این است که در سال 96 حضور پیدا کند. برای خودشان هم پایگاه اجتماعی میداند و فکر میکنند در زمان انتخابات هم میتوانند فضا را به نفع خودشان تغییر بدهند و بتوانند در انتخابات موفق شوند و این برنامه آقای احمدی نژاد است و نباید به این برنامه شک کنیم.

ایمانی تصریح کرد: هرچقدر جلوتر برویم و به انتخابات نزدیک تر شویم، قاعدتا انتقادات احمدی نژاد نسبت به دولت فعلی تندتر خواهد می شود. هرچقدر جلوتر برویم صحبت های تندتر خواهید شنید تا به موعد انتخابات برسیم، از این جا به بعد دیگر در اختیار آقای احمدی نژاد نیست.

وی در پاسخ به این سوال «انتخاب» که آیا احمدی نژاد از سوی شورای نگبهان تایید می شود یا خیر؟ گفت: تایید شورای نگهبان، موضوعی است که نه ایشان می داند نه بنده و نه کسی دیگر. فقط باید صبر کنیم ببینیم ایشان تایید صلاحیت می شود یا نه. اگر تایید صلاحیت بشود این داستان ها را داریم و ایشان قطعا در انتخابات سال آینده کاندیدا خواهد شد.

ایمانی درباره رویکرد اصولگرایان در قبال کاندیداتوری احمدی نژاد گفت: دو نکته در این رابطه وجود دارد. یکی اینکه؛ آیا آقای احمدی نژاد نیازی به حمایت اصولگرایان یا هر طیفی دارد؟ اگر ایشان به این حمایت احتیاج داشته باشد، به گونه ای حرکت می کند که نظرشان را جلب کند. اما نکته این است که احمدی نژاد خود را یک جریان سیاسی می داند. از قبل هم همینطور بوده است و او اصلا خودش را نیازمند به حمایت اصولگرایان یا دیگران نمی داند. همچنان که در انتخابات 84 و در انتخابات 88 هم با صراحت اعلام می کرد که من با هیچ جناحی سر کار نیامدم .

این تحلیلگر اصولگرا تاکید کرد: احمدی نژاد خودش را در داخل اصولگرایان نمی دانست. این صحبت های صریح خودش در 8 سال قدرت بود که اصلا جای بحث ندارد. در دور دوم دولت ایشان هم که اصولگرایان نسبت به ایشان انتقادات بسیار تندی داشتند و با او برخورد کردند. نکته دوم این است؛ آیا اصولگرایان از ایشان حمایت خوهند کرد؟ بنده تصورم این نیست که اصولگرایان از آقای احمدی نژاد حمایت کنند، یعنی هیچ برنامه و صحبتی درمیان اصولگرایان دال بر اینکه احمدی نژاد را حمایت کنیم یا خیر نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با تایید یا عدم صلاحیت احمدی نژاد، تصریح کرد: شورای نگهبان کارهایی می کند که سیاسیون متحیر می شوند مثل رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی. ولی من تصور نمی کنم شورای نگهبان احمدی نژاد را تایید می کند.

این تحلیلگر اصولگرا در پاسخ به سئوال دیگر «انتخاب» در مورد استفاده احتمالی اصولگرایان از چهره های 92، گفت: هم ممکن است کاندیداها از چهره های سال 92 باشند، هم ممکن است چهره های جدیدی به میدان آورده شوند. اینها بستگی به این دارد که اصولگرایان در انتخابات سال 96 احساس کنند چقدر امکان موفقیت دارند. باید توجه داشت که انتخابات 96 ، انتخابات میان دوره ای است. ما تا الان همه  روسای جمهورمون هشت ساله بوده اند و احتمال اینکه روحانی 4 ساله شود، خیلی کم است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------