آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

واکنش وزیر احمدی نژاد به پاداش هایی که گرفته بود/ سکه‌هایی که گرفته بودم را بین مردم توزیع کردم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , حمیدرضا حاجی بابایی

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اعلام اینکه مسئله حقوق‌های نجومی نباید سیاسی شود، گفت: مشکل حقوق‌های نجومی به ایراد در ریشه قانونی، نظارتی، مدیریتی و اعتقادی برمی‌گردد.

به گزارش  تسنیم ، حمیدرضا حاجی بابایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارتباط با دریافت‌های نجومی پیشنهاد دادم وزرا، استانداران و مدیران هر چهار دولت پس از مقام معظم رهبری دریافتی خود را منتشر کنند تا شبهات برطرف شود.
 
وی با اشاره به اینکه اکثریت افراد زحمتکشی هستند که وضع آنها مشخص شده و اگر کسی دریافت‌های غیرقانونی داشته باید با وی برخورد شود، درباره اعطای نشان دولتی در دولت گذشته افزود: نشان‌های دولتی در تمامی دولت‌های اعطا می‌شود که نشان از افتخارآفرینی دریافت‌کنندگان دارد، نشان دولتی قانونی است و کسانی که کار برجسته‌ای انجام می‌دهند این نشان را دریافت می‌کنند.
 
حاجی‌بابایی با بیان اینکه تمام روسای جمهوری ایران که نخستین بار رئیس جمهور می‌شوند نشان آزادی دریافت می‌کنند، گفت: از کسانی هستم که نشان دولتی برای تعلیم و تربیت دریافت کردم و این موضوع بسیار برای فرهنگیان پرافتخار است و روزی که نشان و سکه‌ها به بنده اعطا شد آنها را به نیم‌سکه تبدیل کرده و بین عواملی که ستاد تحول بنیادین آموزش و پرورش را پیگیری کرده بودند توزیع کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم نیز نشان‌های افتخار داده شده و ایرادی هم ندارد ولی اگر غیرقانونی داده شود اشکال دارد، عنوان کرد: اینکه به فردی پس از هشت سال کار در دولت 100 سکه داده شود مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه پرداخت 250 سکه معادل 250 میلیون تومان ماهانه به یک فرد درست نیست و مباحث مطرح شده در این زمینه برای منفی جلوه داده اعطای نشان است.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این کشور وقتی به هر دلیلی به فردی حقوق پرداخت می‌شود به همان دلیل نیز باید مردم متوجه شوند آن فرد چگونه و به چه میزان حقوق دریافت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه افرادی در این کشور خود را با حقوق ماهانه 1.5 تا 2 میلیون تومان مدیریت می‌کنند ولی در مقابل برخی رقم‌های آنچنانی دریافت می‌کنند که درست نیست، عنوان کرد:  حقوق‌های نجومی را نباید سیاسی کرد  بلکه باید به صورت دقیق این مسئله مورد بررسی قرار گیرد تا ریشه این سرطان خشکیده شود.
 
حاجی‌بابایی بیان کرد: اگر کسی در کشور وزیر شد فرزندان و خانواده وی نباید وزیر شوند، بزرگترین مشکل در کشور این است که وقتی عده‌ای به مسئولیت  می‌رسند خانواده آنها نیز مسئول شده و وارد مسائل اقتصادی می‌شوند که دودمان برانداز است و بزرگ‌ترین آسیب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در پی دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه درآمدها باید شفاف و روشن مشخص شود، اظهار داشت: افراد پاکدست بسیاری در طول دوران دولت‌ها داریم که هیچ شائبه‌ای نمی‌توان به آنها وارد کرد ولی برخی هستند که اشتباهاتی داشته‌اند و این اشتباهات و مشکلات حقوق‌های نجومی ریشه قانونی، نظارتی، مدیریتی و اعتقادی دارد.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر اینکه خبرنگاران و نهادهای نظارتی نباید موضوع حقوق‌های نجومی را رها کنند تا این مسئله ریشه‌کن شود، عنوان کرد: فساد نباید سیاسی شود بلکه باید برای مبارزه با این سرطان همگی ورود پیدا کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه برنامه ششم و بودجه در دستور کار مجلس است که اگر براساس اقتصاد مقاومتی تدوین شود موفق‌ترین کار مجلس دهم محسوب می‌شود، اظهار داشت: در کنار این اقدامات، کمیسیون‌های اصل 44 و نظارت نیز تشکیل می‌شود و تا به سمت واگذاری امور به مردم حرکت کنیم.
 
حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان بسیار خوبی در استان همدان وجود دارد که نیروهای با تجربه با هماهنگی عمل می‌کنند، عنوان کرد: هماهنگی مجلس و دولت به معنای ریل‌گذاری، حمایت، هدایت و پایش توسط نمایندگان است.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا اختلاف برخی نمایندگان با استاندار همدان تاثیری در همراهی و هماهنگی مجمع نمایندگان با استاندار دارد، نیز گفت: اختلافاتی که وجود دارد ممکن است در همه زمینه‌ها باشد ولی باید اصل بر تحرک و حرکت کارهای استان همدان باشد و برای کار استان و مردم خط و خطوط کنار گذاشته شود.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر اینکه در استان به دنبال کارکرد حزبی و گروهی نخواهم بود، تصریح کرد: در زمان دوره‌های سابق مجلس استانداری در همدان بوده که از نظر خطی با بنده هماهنگی نداشته ولی بیشترین هماهنگی در زمینه کار صورت گرفته ولی در مقابل استانداری در همدان مدیریت کرده که هم فکر بودیم ولی بیشترین مشکل نیز ایجاد شده است.
 
وی با اعلام اینکه برای بنده کار مهم است و با کسی در این زمینه تعارف ندارم، تصریح کرد: آماری غلط باشد رسما اعلام می‌کنم و با هیچ کس تعارف ندارم.
 
حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره آمار استاندار همدان مبنی بر ایجاد هزار شغل در ماه، چیست، گفت: اینکه ایشان فرمودند باید از وی سوال شود تا ببینیم هر ماه هزار شغل ایجاد می‌شود در صورتی که مستندات وجود داشته و کار انجام شده باید بپذیریم.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------