آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

وزیر دادگستری: دست منتشرکنندگان فیش‌ها را می بوسیم/ در گذشته به صندوق توسعه ملی به چشم یک قلک نگاه می‌شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, وزیر دادگستری

در دو ، سه سال گذشته کم ترین واگذاری‌ها را به شبه‌دولتی‌ها یا خصولتی‌ها داشته‌ایم؛ به بخش خصوصی هم که پا پیش گذاشته است ، تخفیف‌هایی داده‌ایم چراکه دولت اعتقاد دارد باید از این بخش حمایت کند.

وزیر دادگستری گفت: هرجا شفافیت وجود نداشته باشد، فساد تولید می‌شود و ما در بسیاری از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد به دنبال شفاف‌سازی هستیم.

به گزارش ایرنا ، مصطفی پورمحمدی این مطلب را شامگاه شنبه در همایش ملی تکریم کارفرمایان نمونه، بیان کرد و گفت: دولت با تعقیب جدی چهار اصل اقتصاد مقاومتی، حرکت اقتصادی خود را ریل ‌گذاری کرده است که مهم ترین آنها شفافیت است؛ ضمن اینکه رقابتی‌سازی اقتصاد و جلوگیری از رانت‌ها در واگذاری‌ها یکی دیگر از برنامه‌های جدی دولت از ابتدای کار خود بوده است.

وزیر دادگستری اظهار کرد: در دو ، سه سال گذشته کم ترین واگذاری‌ها را به شبه‌دولتی‌ها یا خصولتی‌ها داشته‌ایم؛ به بخش خصوصی هم که پا پیش گذاشته است ، تخفیف‌هایی داده‌ایم چراکه دولت اعتقاد دارد باید از این بخش حمایت کند.

وی، بهبود محیط کسب‌وکار را یکی دیگر از جدی‌ترین مباحث این دولت عنوان کرد که در این زمینه کارهایی جدی صورت گرفته است که تسهیل امور گمرکی از جمله این موارد است و باعث شده است تا بسیاری از مقررات و مجوزهای دست‌وپاگیر حذف شود.

پورمحمدی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که بخش تولید و کارفرمایان را در این سال‌ها آزار داده است، تبدیل شدن بانک‌ها و پول به بازیگر اصلی اقتصاد است.

وزیر دادگستری افزود: پول به‌عنوان پول و نه به‌عنوان موتور محرکه تولید و خدمات و اقتصاد، تبدیل به یک چالش برای کشور شده بود، اینکه در دوره‌ای بنگاه‌های مالی و بانکی و موسسات اعتباری ، سرطان وار رشد کردند، برای اقتصاد کشور اتفاق نامیمونی بود که اقتصاد را به وادی دیگری برد و آثار مخربی را بر جامعه گذاشت.

وی ادامه داد: از طرفی به دلیل مشکلات بانک‌ها در تامین تسهیلات، بخش تولید هم ناتوان بوده است. دولت با شناسایی این مشکل، درصدد برطرف کردن بدهی بانک‌ها برآمد اما متاسفانه در مجلس تصویب نشد.


پورمحمدی گفت: دولت تلاش دارد در اصلاحیه قانون بودجه که به‌زودی به مجلس تقدیم خواهد شد، باز این مساله را مطرح کند تا بانک‌ها شرایط مناسب وام‌دهی و تامین تسهیلات بخش تولید را پیدا کنند. هدف نیز ساختن فضای بهتر و مساعدتر برای کارآفرینان و کارفرمایان کشور است.

**دست منتشر کنندگان فیش ها را می بوسیم

به گزارش سازمان تامین اجتماعی ، پورمحمدی درباره این سازمان هم اظهارکرد: تامین‌اجتماعی، سازمانی با ٤٢ میلیون بیمه‌شده، خانواده‌ای بزرگ است که صیانت از آن وظیفه‌ای ملی است. باید بپرسیم چطور درگذشته اجازه داده شده است در این صندوق دست برده شود و به چشم یک قلک به آن نگاه شود؟

وی ادامه داد: این دولت از روز اول مبارزه جدی‌اش مبارزه با فساد بوده و هیچ حریم و حاشیه امنی برای هیچ‌کس قائل نشده است.

وزیر دادگستری افزود: این رویه در تامین ‌اجتماعی خود را نشان داد و این سازمان به ریل سالمی برگشته است، واکنش دولت به ماجرای فیش‌های حقوقی و جابه‌جایی‌هایی که دولت بدون تعارف انجام داد در آینده سند افتخار این دولت خواهد شد.

پور محمدی تصریح کرد: ما دست کسانی که این فیش‌ها را منتشر کردند می ‌بوسیم، همان‌ طور که رئیس‌جمهوری تاکید کردند در عذرخواهی و جبران اشتباه، لکنت نداریم.

به گزارش سازمان تامین اجتماعی در همایش ملی تکریم کارفرمایان نمونه از 33 کارفرمای نمونه با حضور وزرای دادگستری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان تشکل‌ های عمده کارفرمایی کشور تجلیل شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------