آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

کوثری: رژیم صهیونیستی عامل ربایش دیپلمات های ایرانی در لبنان/نهادهای حقوق بشری اقدام کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اسماعیل کوثری

 همرزم سردار احمد متوسلیان و فرمانده لشگر 27 محمد رسول الله در سال های 64 تا 78، رژیم صهیونیستی را مسئول ربایش چهار دیپلمات ایرانی می داند و می گوید: نهادهای حقوق بشری سازمان ملل نسبت به آزادی دیپلمات های ایرانی اقدام کنند.

اسماعیل کوثری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره سردار احمد متوسلیان، سید محسن موسوی، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان که 34 سال قبل در لبنان ربوده شدند، افزود: فالانژها در ۱۴ تیر سال ۱۳۶۱، اتومبیل سفارت ایران را به هنگام سرکشی از مناطق لبنان متوقف و سرنشینان آن توسط نیروهای رژیم صهیونیستی ربوده و گروگان گرفته شدند.


وی با اشاره به این که در همه جای دنیا کاردارها مصونیت دارند، ادامه داد: متاسفانه آنان در آن زمان این موضوع را رعایت نکردند و فالانژهای لبنان که حامی رژیم صهیونیستی بودند، دیپلمات های ما را دستگیر کردند.


کوثری یادآور شد: 34 سال از زمان ربایش این افراد می گذرد و گاهی بیان می شود که آنان زنده و گاهی اعلام می شود که به شهادت رسیده اند و اخبار دقیقی در دست ما نیست.


وی تاکید کرد: در هر حال ما رژیم صهیونیستی را عامل این حادثه می دانیم و آنان باید دیپلمات های ما را اگر زنده هستند به ما برگردانند و در غیر این صورت پیکرهای آنان را به ما تحویل دهند.


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین از نهادهای حقوق بشری سازمان ملل خواست در راستای آزادی دیپلمات های ایرانی اقدام کنند و خانواده های آنان را از چشم انتظاری بیرون آورند.


کوثری در ادامه به ذکر ویژگی های سردار احمد متوسلیان پرداخت و گفت: حاج احمد فردی شجاع، با درایت و تدبیر بود که این شجاعتش در میان همرزمان و فرماندهان زبانزد بود.


وی افزود: احمد متوسلیان در زمان پیش از انقلاب نیز مبارزاتی علیه رژیم شاه داشت و بارها توسط ساواک دستگیر شده بود، وی در زمان انقلاب دانشجوی دانشگاه علم و صنعت بود که با آغاز جنگ تحمیلی به میدان نبرد رفت.


همرزم سردار متوسلیان با طرح این سوال که چرا نهادهای بین المللی با گذشت 30 سال از این حادثه آن را به جد پیگیری نمی کنند؟ گفت: طرف مقابل رژیم صهیونیستی است و نهادهای بین المللی جرات نمی کنند به این موضوع بپردازند.


کوثری درباره احتمال زنده بودن یا به شهادت رسیدن این دیپلمات های ایران نیز اظهار داشت: ما امیدواریم که آنان زنده باشند اما اگر آنان به شهادت رسیده باشند نیز باید پیکرهایشان به ما تحویل داده شود.


به گزارش ایرنا، سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران،‌ کاظم اخوان عکاس خبرگزاری ایرنا و تقی رستگار مقدم کارمند سفارت در 14 تیرماه 1361 هنگام سرکشی از مناطق لبنان، توسط عوامل رژیم صهیونیستی ربوده شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------