آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

ديدارهاي محرمانه در قم !



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,ظریف


 ۲۳ تيرماه سال ۹۴ بود كه چانه‌زني و گفت‌وگوهاي فشرده تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان با رياست ظريف به نتيجه رسيد و توافق هسته‌اي وين با امتيازاتي از جمله لغو تحريم‌ها عليه ايران و بهبود روابط با جامعه جهاني مورد استقبال قرار گرفت.

 

بر همين اساس، روز گذشته و در حالي كه روزهاي كمي تا سالگرد توافق هسته‌اي باقي است، محمد جواد ظريف براي ديدار با آيات عظام وحيد خراساني و ناصر مكارم شيرازي به قم سفر كرد كه اين ديدارها محرمانه بوده و اطلاعاتي از آنچه بيان شده به بيرون درز پيدا نكرده است. رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در قم روز دوشنبه اظهار كرد: ديدار محمدجواد ظريف به قم شخصي و غير رسمي بوده است. حميد مكارم اضافه كرد: وزير امور خارجه فقط چند ساعتي درقم حضور داشت و سفر فوق به هيچ‌وجه رسمي نبوده است.

 

برخي رسانه‌ها اعلام كرده بودند كه وزير امور خارجه دراين سفر درباره برجام و فعاليت‌هاي وزارت امور خارجه گزارشي را ارائه داده است. رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در قم مطالب ارائه شده از سوي برخي رسانه‌ها را گمانه زني‌هاي آنها ذكر كرد. ملاقات‌هاي ديروز ظريف با دو مرجع تقليد در قم مي‌تواند با توجه به وضعيت منطقه و خاورميانه، بحران تروريسم و تشديد ايران هراسي در پي تحركات اخيرعربستان و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن در ارتباط باشد. شايان ذكر است كه وزير امورخارجه كشورمان در آبان ماه سال گذشته هم پس از توافق هسته‌اي وين ديداري با مراجع عظام تقليد آيات مكارم شيرازي، وحيد خراساني، صافي گلپايگاني، موسوي اردبيلي و جوادي آملي داشته و ظريف در اين ديدارها به ارائه گزارشي از روند اجراي برجام و آخرين تحولات عراق، سوريه، يمن و عربستان به مراجع تقليد پرداخت و روابط ظريف با مراجع چنان بود كه سال گذشته پس از ديدار ظريف با مراجع بود كه رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در قم اذعان داشت «محبت مراجع و عالمان به وي بيش از آن چيزي بود كه در اخبار منعكس شد و وزير امور خارجه تحت تاثير قرار گرفت. اين تعريف و تمجيدها اصلا سياسي نيست، هركس صادقانه براي خدا و خدمت به مردم كار كند و تلاش‌هاي وي باعث رفاه و آسايش بيشتر مردم شود، مورد تقدير علما قرار مي‌گيرد.

 

يكي از مراجع به وي گفت: شما عمله‌ا... (يعني كارگر خداوند) هستيد، قدر اين خدمت را بدانيد.» برخي از مراجع نيز بارها حمايت خود را از تلاش‌هاي تيم وزرات خارجه و توافق هسته‌اي اعلام كردند. اكنون پس از اينكه ماه‌ها از زمان ديدار ظريف با علما در قم مي‌گذرد به نظر اين‌بار رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان با نزديك شدن به سالگرد پيروزي هسته‌اي به قم سفر كرد تا از ميزان رضايت مراجع از روند اجراي توافق هسته‌اي مطلع شود و پذيراي توصيه‌هاي آنان درباره وظيفه ايران براي كمك به كشورهاي همسايه كه مورد حمله تكفيري‌ها وتروريست‌ها هستند باشد.

 

 اخبار سیاسی -  ارمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------