آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

محمدرضا باهنر: برای حمایت از روحانی در سال 96 یک شرط مهم داریم/مگر احمدی‌نژاد می‌خواهد کاندیدا شود؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,باهنر

محمدرضا باهنر:
برای حمایت از روحانی در سال 96 یک شرط مهم داریم/مگر احمدی‌نژاد می‌خواهد کاندیدا شود؟/مقدم جلیلی را در انتخابات گرامی می دانیم، اما احتمالا گزینه جدیدی معرفی کنیم

محمدرضا باهنر از چهره های اصولگرا گفت که برای حمایت از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شرط مهمی دارند.

محمدرضا باهنر از چهره های اصولگرا گفت که برای حمایت از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شرط مهمی دارند.

به گزارش  انتخاب ؛ باهنر گفت: ما برای اینکه از اقای روحانی حمایت کنیم یا خیر، شرط مهمی داریم. باید ببینیم در ماه های آتی عملکرد دولت چگونه است.

گزیده سخنان باهنر در نشست خبری خود در خبرانلاین در زیر می آید:

تلاش ما این است که گام ها رو به جول باشد، من تشکیل دو، سه و چهار حزب فراگیر در بین جریانات مختلف جز ارزوهای من است، همواره این تلاش را کردم و خواهم کرد. موانعی هم وجود دارد که باید رفع شود اما فکر می‌کنم اگر انتخابات مجلس دهم را مثال بزنیم، قدم های خوبی به سمت حزب فراگیر اتفاق افتاد . هم اصولگراها به انسجام خوبی رسیدند هم اصلاح طلبان توانستند اینکار را بکنند.

بگویم طرف مقابل توطئه اینکه برجام را بهم بزند را دارد را قبول ندارم ولی از اینکه از همین برجام منافع شان را افزون و منافع ما را کاهش دهند حتما وجود دارد.

 عملا انتخاب کشور به سمت انتخابات حزبی نزدیک شد ولی هنوز فاصله زیادی با حزب فراگیر داریم. مثلا در تهران عموما مردم با دو حزب رای دادند. عملا کاری به کاندیداها نداشتند. کسانی در تهران رای آوردند که سوپری محل شان هم شاید نشناسندشان، اشکالی هم ندارد و وهن نیست. ولی اینکه لیست‌ها باید بگردند افراد قدرتمند را در لیست قرار دهند مهم است و جای خود را داد. نتیجه انتخابات نشان داد که لیست امید و اصلاح طلبان اگرچه فراکسیون قدرتمندی شده فراکسیون اقلیت است و البته همه اینها را به فال نیک می گیریم تلاش می کنیم به سمت حزب فراگیر جلو برویم.

دوستانی که رسما اصلاح طلب باشند و کاندیدا شوند مقدمشان را گرامی می داریم اما حمایت نمی کنیم. اما کسانی که در جرگه اصولگرایی هستند ما آنها را بررسی می کنیم، ممکن است اصولگراها الان 20 کاندیدا داشته باشند ولی باید ضوابطی باشد که همه اینها به یک نفر برسند.

 اگر قرار باشد 20 نفر شروع به کاندیدا شدن کنند و 18 نفر بمانند از همین الان یعنی شکست. در حال حاضر ما از حضور همه کاندیداها استقبال می کنیم، کاندیداهای اصلاح طلب به عنوان رقیب برای ما محترم هستند، کاندیداهای اصولگرا هم قابل احترام هستند به شرط اینکه در رقابت درون حزبی به یک نفر برسند. مقدم آقای جلیلی را هم در همین راستا گرامی می دانیم ولی احتمال معرفی گزینه جدید از سوی اصولگراها منتفی نیست.

 برخی می پرسند برای انتخابات ریاست جمهوری چه می کنید؟ من می گویم هنوز زود است. باید تا اسفند کار کرد و اسفند ماه به این موضوع ورود کرد.

{درباره سخنان جوانفکر مبنی بر عبور از روحانی} آقای جوانفکر که خیلی وقت است از آقای روحانی عبور کرده بودند. اصلا به آقای روحانی نرسیده بودند که عبور کنند. اما اگر توصیه ایشان به اصلاح طلب هاست، بحث فرق می کند.

 الان فضا انتخاباتی نیست. از رسانه ها هم می خواهم فضا را انتخاباتی نکنند. هنوز 14 ماه از دولت مانده و باید مشکلات را حل کرد اما زمان انتخابات می رویم و رقابت می کنیم. از طرف جامعه مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری می گویم اما از دی ماه به بعد موضوع را بررسی می کنیم.

ما برای اینکه از اقای روحانی حمایت کنیم یا خیر، شرط مهمی داریم. باید ببینیم در ماه های آتی عملکرد دولت چگونه است.

باهنر سوالی درباره اینکه آیا احمدی نژاد نیز در لیست 30 نفره آنها حضور دارد،‌ را به صورت سوالی پاسخ داد: آقای احمدی نژاد مگر می خواهد کاندیدا شود؟

تایید صلاحیت کار حاکمیتی است و اصلا کار حزبی نیست. ما نباید دخالت کنیم. اگر حزبی بخواهد رقبایش بر اساس صلاحیت نگرفتن رقبایش کار کند،‌ ضعیف است. من درباره ردصلاحیت هیچکس نمی توانم صحبت کنم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------