سناریوی جدید محافظه کاران برای مواجهه با دولت "سوال بازی" جبهه پایداری با دولت روحانی



اخبار,اخبار سیاسی,سوال نمایندگان از وزرای دولت روحانی


اخبار سیاسی - سناریوی جدید محافظه کاران برای مواجهه با دولت "سوال بازی" جبهه پایداری با دولت روحانی

نماینده مشهد پس ذهن جبهه پایداری درباره روحانی را فاش کرد. جواد کریمی قدوسی گفته از وزیر اطلاعات سوال دارد اما اگر علوی پاسخ ندهد رییس جمهوری را سوال پیچ می‌کند.

«42 براي 21 »؛ شايد بتوان طرح جديد مجلسي ها براي استارت زدن پروژه جديدشان را خيلي ساده در همين دو عدد خلاصه كرد؛ عدد اول تعداد نمايندگاني است كه  به هدایت جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات طرح سئوال از محمود علوی وزیر اطلاعات را به هیات رئیسه ارایه کرده اند و عدد دوم هم بيانگر اين است كه اين نماينده ها بر اساس 21 محور می‌خواهند وزیر اطلاعات را به چالش بكشند.

براي محورهای مطرح شده هم ظاهرا برنامه‌ريزي‌ها از قبل صورت گرفته است و پاسخ‌هاي احتمالي علوي به موضوعات مطرح شده هم «امكان سنجي» شده است. حداقل اين مورد را مي‌توان از پيش‌بيني كريمي قدوسي برداشت كرد كه اگر «سوال» آنها را به مرادشان نرساند، « تهديد » می‌کنند. تهديد به اینکه رییس جمهوری را به مجلس می كشانند.

سوال پرسیدن های پیاپی تکنیک خاص این روزهای محافظه‌کاران است. نخستین بار نیست که کریمی‌قدوسی عضو جبهه پایداری ،رئیس جمهوری را تهدید به سوال در صحن علنی مجلس می‌کند. پیش از این نیز اظهارات اکبر ترکان درباره انتخابات مجلس دهم بهانه او برای تهدید رئیس جمهوری به مجلس بود.

حالا به بهانه سوال از وزیر اطلاعات می‌خواهند حسن روحانی را وارد زمین بازی سوال و استیضاح کنند. محافظه‌کاران قصد دارند با تهدیدهای گاه و بی‌گاه افکار عمومی را برای سوال بازی با رییس جمهوری تست کنند. بازی که در یک سوی آن دولت مورد حمایت اصلاح طلبان قرار دارد و در سوی دیگر، محافظه‌کاران مجلس نهم.

زمینی که قرار است تا پیش از عید استیضاح کمتر از چهار وزیر دولت در آن داغ نگه داشته شود. پیشتر تدبیر از تلاش اعضای جبهه پایداری در مجلس برای به جریان انداختن ماجرای  استیضاح وزیران صنعت و معدن، علوم و تحقیقات، اقتصاد و خارجه تا پیش از عید خبر داده بود.

پیش از اینکه کریمی قدوسی از احتمال به مجلس کشاندن رییس جمهوری سخن بگویذ حمید رسایی عضو دیگر جبهه پایداری در صحن مجلس اعلام کرده بود «ما مامور به سکوت هستیم و فعلا نمی‌خواهیم حرفی بزنیم.»

سکوتی که البته چندان دوام نیاورد و با انتقاد تند آیت الله مصباح یزدی که رهخبر معنوی جبهه پایداری هم هست این سکوت عملا شکسته شد.

اعضای جبهه پایداری بدشان نمی آید نخستین قربانی استیضاح‌های محافظه‌کاران، محمدجواد ظریف باشد.چرا که او از همان روز نخست وزارتش به سیبلی برای تلافی شکست محافظه‌کاران در انتخابات 24 خرداد تدبیل شد. انتقادهای نمایندگان مجلس از فیس بوک او آغاز شد و در آخرین مورد به انگلیسی حرف زدن و ریش ظریف منتهی .

وزیر امور خارجه که به مهمان همیشگی مجلس تبدیل شده، هفته گذشته نیز برای پاسخگویی به 9 سوال 99 نفر از نمایندگان به کمیسیون امنیت ملی احضار شده بود.

از همان روزهای نخست روی کار آمدن دولت روحانی جبهه پایداری در مجلس به دنبال یارگیری برای جلوگیری از رای اعتماد نمایندگان به وزیران دولت یازدهم بود و گویا این حربه آنان تا استیضاح وزیران و حتی مواجهه با رئیس جمهوری ادامه دارد. اظهارهای کریمی‌قدوسی تاییدی بر این ادعاست. او به خبرگزاری تسنیم گفته: « قطعا تعداد امضاهای طرح سوال از وزیر اطلاعات افزایش می‌یابد.» سوالی هایی که کریمی قدوسی پیشاپیش می گوید وزیر اطلاعات جوابی برای آنها ندارد و هدف رییس جمهوری است.
اخبار سیاسی - تدبیر
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------