آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رشیدی کوچی: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت که برای انتخابات اخیر مجلس ردصلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب…

رییس جمهور: تورم 10 درصد کاهش یافت



اخبار,اخبار سیاسی,سفراستانی روحانی

اخبار سیاسی - رییس جمهور: تورم 10 درصد کاهش یافت

حسن روحانی رییس جمهوری پنجشنبه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی با شبکه استانی هرمزگان گفت: طبق آخرین آمار، نرخ تورم در ماههای اخیر با 10 درصد کاهش، از 43 به 33 درصد رسیده است.

به گزارش   ایرنا، حسن روحانی در ساعات پایانی سفر سه روزه خود به استان هرمزگان در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم این استان که علاوه بر شبکه استانی از شبکه خبر نیز پخش می شد، افزود: رشد تورم از دی تا بهمن یک درصد بوده که خبر بسیار خوشحال کننده ای است.

وی تصریح کرد: شیب سریع تورم که به سمت بالا بود اکنون بسیار کند شده و وعده ما به مردم برای سال آینده این است که تورم را به 25 درصد برسانیم.

رییس جمهوری سپس در پاسخ به مطالب و مسائل مطرح شده از سوی شهروندانی از بشاگرد، سندرک، سوزا، گریز و بندر لنگه که در ارتباط زنده از شهرهای خود با دکتر روحانی سخن می گفتند، اظهارداشت: مشکلاتی که مطرح شد در دو سه نقطه ای که تماس تصویری یا تلفنی داشتند به مشکلات مختلفی مربوط می شود که مردم در زندگی دارند.

وی افزود: دولت در زمینه بحث درمان در سراسر کشور از جمله استان هرمزگان که مشکلات فراوانی در این باره دارد، با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در سال آینده گامی جدی بسوی بهبودی وضعیت آن برخواهد داشت.

رییس جمهوری با بیان اینکه تجهیز بیمارستان ها و فعال شدن مراکز بهداشتی که اکنون فعال نیست احتیاج به زمان دارد، خاطرنشان کرد: در سال آینده همه افراد را تحت پوشش بیمه قرار می دهیم، سطح بیمه ها را بالاتر می بریم و در واقع، ارزش دفترچه ها را افزایش می دهیم.

دکتر روحانی درباره راه های استان هم گفت: مصمم هستیم سال آینده حدود 30 میلیارد تومان بودجه اختصاص دهیم تا هم راه ها در کل استان هرمزگان و هم راه های روستایی آن بهبود یابد.

وی با بیان اینکه برخی از جاده ها به بزرگراه تبدیل و برخی دیگر بهسازی خواهد شد، اضافه کرد: در مورد مناطق ویژه نیز تقاضاها را بررسی خواهیم کرد .

رییس جمهوری با بیان این که دولت ناچار است برخی از مناطق را به دلیل داشتن شرایط خاص، منطقه آزاد اعلام کند و برخی را باید به تدریج منطقه آزاد کند، تاکید کرد: شکوفایی همه سواحل خلیج فارس و عمان جزو برنامه های دولت خواهد بود .

وی یادآور شد: در این سفر ، برای همه شهرستان ها بودجه ای در نظر گرفته شده است و به بشاگرد هم 72.5 میلیارد ریال اختصاص داده ایم.

دکتر روحانی بشاگرد را یک منطقه محروم خواند و تصریح کرد: اقدامات زیادی برای این منطقه محروم صورت گرفته است لیکن این منطقه تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد.

وی اطمینان داد که دولت تدبیر و امید طرح هایی را در استان هرمزگان دنبال خواهد کرد که برای کل استان و کشور تاثیرگذار باشد.

رییس جمهوری گفت: ما برای این که بتوانیم در جاسک بندر صادراتی برای نفت ایجاد کنیم، اقدام به انتقال لوله نفت و گاز از خوزستان خواهیم کرد که برای کل منطقه آثار مثبتی خواهد داشت.

وی افزود: پیگیری حل برخی از مشکلاتی که مردم مطرح کردند در سال آینده نیز دنبال خواهد شد و دولت در حد توان خود، آنها را عملی خواهد کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه صیادان در همه استان هرمزگان و اسکله های آن با مشکلاتی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: ما در زمینه حل مسائل بخش صیادی نیز اقدام خواهیم کرد و سال آینده در این زمینه سرمایه گذاریهایی خواهیم داشت.

* به همه تماسهای شهروندان با سامانه 111 رسیدگی خواهد شد
رییس جمهوری در پاسخ به شماری از تماس های تلفنی که به سامانه مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری موسوم به ˈسامدˈ با شماره تلفن 111 صورت گرفته بود، گفت: به همه موارد تلفنی که مردم به این مرکز اعلام کرده اند اعم از اینکه مربوط به روستا، شهرستان یا شخصی باشد، حتما رسیدگی خواهد شد.

دکتر روحانی سامانه 111 را وسیله خوبی برای ارتباط شهروندان با رییس جمهوری دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته، مردم (در جریان سفرهای استانی رییس جمهوری به او ) نامه می نوشتند که برایشان سخت بود اما حالا از طریق سامانه 111 راحت تر می توانند مشکلاتشان را مطرح کنند و انشاء الله این مرکز وابسته به ارتباطات تلفنی مردم در نهاد ریاست جمهوری این مسایل را دنبال خواهد کرد.

وی بطور مشخص به دو تماس تلفنی اشاره کرد و گفت: تاکید می کنم که این درخواستها پیگیری و نتیجه آن به من گزارش شود.

رییس جمهوری با اشاره به یکی از این تماسها که در آن، خانمی گفته بود کارآفرین بوده ولی از سوی شهرداری برای او مشکلی ایجاد شده است، افزود: حتما می گویم رسیدگی شود که مشکل این خانم چه بوده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: ما باید کارآفرین را تشویق کنیم و اگر مشکلی وجود دارد باید با راحت ترین شیوه، آن را برطرف کنیم.

رییس جمهوری در باره وضعیت تامین دارو در کشور گفت: وضع دارو نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است و انشاءالله در سال آینده بهتر خواهد شد.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه ˈمساله سلامت مردم برای ما بسیار مهم استˈ، تصریح کرد: ما موارد مربوط به بیماری های صعب العلاج را هر چه بیشتر تحت پوشش بیمه ای قرار خواهیم داد و در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها هم رسیدگی به وضعیت سلامت مردم در اولویت ما است.

وی تصریح کرد: مشکل سلامت مشکل بزرگی است و مردم هزینه بالایی برای سلامت پرداخت می کنند اما در مرحله جدید هدفمندی یارانه ها در سال آینده قدم ملموسی در زمینه حل آن برداشته خواهد شد
 اخبارسیاسی - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------