آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

اتهام عجیب به برادر رئيس‌جمهور



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, حسین فریدون

«یكی از پرونده‌های حسین فریدون تقلید صدای رئیس‌جمهوری است؛ در یك مورد او با تقلید صدای روحانی در تماس‌هایی با مراكز اقتصادی در راستای ترخیص كالاهای غیر‌مجاز اقدام كرده و از آنها خواسته تا جلوی واردات این كالاها را نگیرند».

این بخشی از مطالب یک طنز مطبوعاتی نیست؛ گوشه‌ای از سخنان روز گذشته جواد کریمی‌قدوسی، نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس نهم و دهم است. او در گفت‌وگو با «خبرگزاری دانشجو» ادعاهای جالب دیگری را نیز مطرح کرده است. كریمی‌قدوسی با بیان اینكه دستیار رئیس‌جمهوری تاكنون بارها به دلیل پرونده‌های سنگینش به دادگاه احضار شده، افزود: «در مورد دیگر نیز فریدون با تقلید صدای رئیس‌جمهوری در تماسی با مولاوردی، معاون روحانی، به او اعلام می‌كند كه از انجام یك سفر خودداری كند.

 

مولاوردی هم كه گمان می‌كند این دستور از سوی رئیس‌جمهوری داده شده، از انجام آن سفر خودداری می‌كند. چندی بعد در جلسه‌ای رئیس‌جمهوری به مولاوردی می‌گوید كه چرا به سفر مدنظر نرفته و او ماجرا را شرح می‌دهد!». نماینده مردم مشهد و كلات به برادر رئیس‌جمهوری اتهامات دیگری نیز وارد کرده است. او افزود: «با پیگیری‌هایی كه از سوی مجلس درباره بحث حقوق‌های نجومی صورت گرفت، به سرمنشأ این موضوع رسیدیم.

 

یك كانون در نهاد ریاست‌جمهوری این مسائل را مدیریت می‌کند. آقای حسین فریدون شخص برجسته این كانون است. خواسته ملت و نمایندگان‌شان این است كه آقای رئیس‌جمهور به موضع خود در این زمینه كه اعلام كرده با كسی عقد اخوت نبسته، عمل كرده و آن را ثابت كند». عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأكید كرد: «چرا باید عده‌ای از مسئولان مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی فریدون مانند مدیرعامل بانك رفاه عزل و به دادگاه معرفی شوند؛ اما او همچنان بر سر كار بماند؟».

 

كریمی‌قدوسی ادامه داده است: «فریدون برای این اقدام غیرقانونی به دادگاه احضار شده و روحانی نیز از این موضوع باخبر است. حتی گزارشات آن نزد مقامات است كه با پی‌نوشت خواستار برخورد رئیس‌جمهوری درباره این مسئله شده‌اند». او در توضیح پرونده دیگر فریدون گفته پرونده دیگر او درباره فروش زمین‌های كیش است. فریدون با رانت ایجاد‌شده، این زمین‌ها را با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسانده. البته تعدادی از مسئولان نیز در آنجا حضور داشته و حق دلالی دریافت می‌كردند.

 

ادعای کریمی‌قدوسی درباره پرونده‌ها و احضار برادر رئیس‌جمهوری در حالی صورت می‌گیرد که سخنگوی قوه قضائیه در نود‌و‌هفتمین نشست خبری خود بازداشت یا حتی احضار حسین فریدون را تکذیب کرد. محسنی اژه‌ای در نودوهشتمین نشست خبری خود که حدود ١٠ روز پیش هم برگزار شد، انجام هرگونه تحقیقات از برادر رئیس‌جمهوری را تکذیب کرد. از سوی دیگر مدیر کل روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با رد ادعای نماینده مردم مشهد درباره تقلید صدای حسین فریدون و منع معاون امور زنان از سفر، گفت: «این نماینده مجلس باید پاسخ‌گو باشد که به استناد کدام مدرک و سند چنین مسئله‌ای را عنوان کرده است. البته این موضوع باید به صورت قانونی از سوی دفتر حسین فریدون و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، پیگیری شود».

 

به گزارش خبرگزاری «آنا»، فضه پناه‌لو، مدیر کل روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، با رد این مطلب گفت: «چنین موضوعی صحت ندارد و کاملا خلاف واقع و غیر‌منطقی است. ممکن است آقای فریدون تماس تلفنی‌ای با خانم مولاوردی داشته باشد؛ اما پیشنهاد رفتن یا نرفتن به سفر تاکنون از سوی ایشان مطرح نشده است». از سوی دیگر روز گذشته سخنگوی کمیسیون اصل ٩٠ مجلس هم تصریح کرد: «تاکنون در جلسات این کمیسیون هیچ شکایتی از حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، مطرح نشده است».

 

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: «هر‌یک از نمایندگان می‌توانند نسبت به موضوعات مختلف به این کمیسیون شکایت کنند؛ اما تاکنون هیچ شکایت و پرونده‌ای از حسین فریدون در این کمیسیون مطرح نشده است. ممکن است هر طرح دعوی‌ای به کمیسیون اصل ٩٠ ارجاع شود؛ اما این به معنای مجرم‌بودن آن فرد نیست».


واکنش در فضای مجازی با چاشنی طنز
پس از انتشار سخنان کریمی‌قدوسی، فضای مجازی به سرعت از مطالب طنزآمیز آکنده شد. عده‌ای بر‌اساس سخنان کریمی‌قدوسی از دیگر تقلید صداهای محتمل فریدون سخن گفتند. کاربری در‌‌این‌باره نوشت: «کریمی‌قدوسی خبر داد حسین فریدون چندین مورد پرونده مزاحمت تلفنی به ۱۱۰ و آتش‌نشانی و منزل محمود دارد که در دست بررسی است».

 

کاربری دیگر گفت‌وگوی «سکینه پیوندی» مادر رئیس‌جمهوری با روزنامه «شرق» در تاریخ اول تیر ٩٢ را یادآوری کرده که گفته بود: «او (رئیس‌جمهوری) هر روز به من زنگ می‌زند حتی روزی که جلسه داشته باشد یا قبل از همین ریاست‌جمهوری به خانمش می‌گوید به مادر بگو که امروز جلسه دارم. هر کار او اگر قطع بشود، زنگ‌زدنش به من قطع نمی‌شود. حسین هر روز به من زنگ نمی‌زند؛ اما او همیشه زنگ می‌زند. می‌گوید مادرجان هرچه داریم، از تو داریم». این اولین بار نیست که به برادر حسن روحانی هجمه‌ می‌شود و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود. او از مدت‌ها قبل تبدیل به سیبل مخالفان دولت شده است.


آتش تهیه کیهان
میانه خرداد‌ماه بود که برخی رسانه‌های اصولگرا شایعه بازداشت دستیار ویژه رئیس‌جمهوری را منتشر کردند و غیبت دوماهه فریدون را گواهی بر صحت خبر خود دانستند. پس از تکذیب این خبر روزنامه کیهان روز ١٧ خرداد ضمن انتشار تصویر حسین فریدون در کنار سیدمصطفی تاجزاده پس از آزادی از زندان، نوشت: «برادر رئیس‌جمهوری، به دیدار زندانی‌ای آمده که چندسال قبل با برنامه‌ریزی و دروغ‌گویی، کشور را به لبه پرتگاه برده بود! او از اینکه این زندانی آزاد شده، خوشحال است و برای روحیه‌دادن به او به دیدارش رفته است!... به‌راستی در کدام نظام بدوی و عقب‌مانده دنیا، برادر رئیس‌جمهور به دیدار کسی می‌رود که تقلب در انتخابات را کلیدواژه و اسم رمز سرنگونی همان نظام کرده است!؟ روز پیش از آن روزنامه «وطن امروز» هم در سرمقاله خود، درباره «فریدون» نوشته بود: «آیا بیش از این نیست که او فقط برادر رئیس‌جمهور است و موقعیتی که اکنون در آن قرار دارد مرهون نسبت خونی با ریاست‌جمهور ایران است؟... مصطفی تاجزاده یکی از کسانی بود که در کارزار براندازانه میدان‌داری می‌کرد و خود بدان مفتخر نیز بود و به همین جرم به زندان رفت و پس از آزادی از زندان کوتاه‌مدت خود به گرمی مورد استقبال هم‌مسلکان خود قرار گرفت».


پروپاگاندا علیه فریدون
برخی از پروژه «مشایی‌سازی» فریدون سخن می‌گویند. هرچه هست، حملات به برادر رئیس‌جمهوری هر روز سنگین‌تر می‌شود. عده‌ای او را شاه‌کلید حقوق‌های نامتعارف معرفی کردند. علیرضا زاکانی، نماینده مجلس نهم که نتوانست به مجلس دهم راه پیدا کند، روز ١٣ تیر در نشستی خبری با بیان اینکه رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد با فیش‌های نجومی برخورد کند، باید به اخوی محترمش برسد، گفت: «شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن ثروت‌های افسانه‌ای نامشروع کسب می‌کنند. بانک‌هایی که مسئولانش عوض شده‌اند، شعبات خارجی‌شان به این مدیران تسهیلات ارزی می‌دهند. آنها تسهیلات ارزی را به داخل کشور می‌آورند و افراد مرتبط با حسین فریدون تسهیلات را می‌گیرند».


زاکانی ادامه داد: «برخی افراد بدهکار بانکی هستند و با فشار حسین فریدون، بانک ملت ٤٠٠ میلیون درهم با کارمزد صفر‌درصد به آنها داده و صرافی‌ها این پول‌ها را تبدیل و پول گرفته‌شده را در بانک ملت با سود ٢٤ درصد سپرده‌گذاری کردند». ادعاهای زاکانی اما با واکنش فریدون همراه شد. او روز ١٥ تیر در گفت‌وگو با ایرنا گفت: «به نظر می‌رسد این‌گونه افراد برای خود مصونیتی فراتر از قانون متصور هستند و افترا و دروغ را جایز می‌شمارند که ادعاهایی مثل پرداخت وام‌های کلان بدون رعایت موازین و ضوابط قانونی یا کارمزد صفردرصد که موجب وهن و تمسخر است را بدون هیچ‌گونه سند و مدرکی مطرح می‌کنند.

 

این فرد باید در مراجع قضائی پاسخ‌گوی تخلفات قانونی خود درمورد افترا و نشر اکاذیب باشد تا دشمنان آرامش و امنیت جامعه، زمینه را برای تخریب افکار عمومی باز نبینند». آنچه مسلم به نظر می‌آید این است که حملات به دستیار ویژه رئیس‌جمهوری متوقف نخواهد شد و باید دید بعد از ادعای تقلید صدا، مخالفان دیگر چه هنرهایی از حسین فریدون رونمایی می‌کنند


حسین فریدون کیست؟
«حسین فریدون»، متولد ١٣٤٢ در «سرخه» استان سمنان است. او پس از انتصاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری، به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهوری مشغول به کار شد. فریدون پیش از این دیپلمات وزارت خارجه بوده و در چندین کشور ازجمله مالزی سفیر بوده است. «حسن روحانی» درباره علت تفاوت نام خانوادگی خود با برادرش، در کتاب خاطراتش نوشته: «نام‌ خانوادگی‌ من‌ همان‌‌طور که‌ قبلا اشاره‌ کردم‌، «فریدون‌» بود و هم‌‌اکنون‌ نیز در شناسنامه‌‌ پدرم‌، خواهران‌ و برادرم‌ همین‌ نام‌ فامیل‌ ثبت‌ شده‌ است‌.

 

وقتی‌ در سال‌ ١٣٤٠ وارد قم‌ شدم‌، دوستان‌ طلبه‌ به‌ نام‌‌خانوادگی‌ من‌ ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند: «فردا که‌ آیت‌الله شدید، مردم‌ شما را آیت‌الله فریدون‌ بخوانند؟! اصلا این‌ نام‌ فامیل‌ مناسب‌ فعالیت‌ آینده‌ شما نیست‌ و باید آن‌ را تغییر دهید. برخی‌ از دوستان‌ هم‌ نام‌‌خانوادگی «فریدون‌» را مناسب‌ می‌دانستند. در نهایت‌ تصمیم‌ گرفتم‌ نام‌ فامیل‌ خود را در حوزه‌ تغییر بدهم‌، ولی‌ در شناسنامه‌ تغییر‌ ندهم‌. بنابراین با دوستان‌ مختلف‌ مشورت‌ کردم‌ تا بتوانم‌ نام‌ فامیل‌ مناسبی‌ انتخاب‌ کنم‌... در نهایت‌ نام‌ «روحانی» را برای‌ خود برگزیدم».

 

  اخبار  سیاسی  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------