آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

هاشمی رفسنجانی: مطمئن باشید کسی نزدیک‌تر از من به رهبری نیست/هرجا اختلاف نظر داشتم به ایشان گفته‌ام



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,هاشمی رفسنجانی

نامه‌هایی که به خط من و سران انقلاب است، در اسناد تاریخی موجود است

 آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تشریح روند شکل گیری روحانیون مبارز در قبل از انقلاب گفت: روحانیون در دوران تبعید امام(ره) نگذاشتند چراغ مبارزه خاموش شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام (23 تیرماه) در دیدار نمایندگان مردم شهرهای مختلف این استان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت همکاری‌های دولت و مجلس برای حل مسائل و مشکلات کشور اظهار داشت: مردم از نمایندگان و دولتی که به آنها رأی داده‌اند، انتظار دارند که به دور از فضاسازی‌های سیاسی، برای توسعه و پیشرفت کشور برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

وی با اشاره به سوابق رفتاری و گفتاری خویش با امام راحل و بعد از ایشان با مقام معظم رهبری، گفت: در زمان امام(ره) با اینکه ارادتی قلبی به ایشان داشتم، وقتی در مسائل سیاسی اختلاف نظر پیدا می‌کردیم، نظراتم را می‌گفتم و به امام عرض می‌کردم که در این قضیه از شما پیروی می‌کنم. همچنین در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز علاوه بر سوابق طولانی دوستی، همکاری و همدلی، گاهی که اختلاف نظر پیدا می‌شود، به ایشان هم عرض کردم نظرم این است، اما شما رهبر جامعه هستید و من باید از شما پیروی کنم و برای مسایل اختلافی نیز حجت شرعی دارم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری برخی از اتفاقات تاریخی در زمان حیات امام راحل، گفت: نامه‌هایی که به خط من و سران انقلاب است، در اسناد تاریخی موجود است.

وی با تشریح سوابق آشنایی خویش با آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیگر برنامه دومین روز سفر به استان کرمان، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، با آیت الله جعفری دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این دیدار که رزم حسینی استاندار، جمعی از مسئولین استان و گروهی از طلبه ها و روحانیون حضور داشتند، با اشاره به خاطرات دوران طلبگی از سال 1327 تا شروع رسمی مبارزات در سال 1340 و 1341، گفت: در مقطعی که بهائیان میدان گرفته و دلسوزان اسلام و مردم نگران شده بودند، رژیم پهلوی به بهانه ی ملاحظات جهانی، فعالیت های آنها را توجیه می کرد که آیت الله العظمی بروجردی با گفتاری منطقی گفته بودند اگر قرار بر ملاحظات جهانی باشد، که الان کسی نظام های سلطنتی و پادشاهی را نمی پذیرد.

وی ضمن تشریح روند شکل گیری روحانیون مبارز، ادامه داد: کم کم هسته ی در درون حوزه علمیه قم شکل گرفت که بعدها، در سال های مبارزه و تبعید امام(ره)، نگذاشتند چراغ مبارزه خاموش شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به خاطرات زمان تصویب ضایعه انجمن های ایالتی و ولایتی، گفت: امام در آن مقطع، سه نامه به علمای یزد، کرمان و رفسنجان نوشته و به من داده بودند تا به آنان برسانم و من در رفسنجان بودم که شنیدم رژیم عقب نشینی کرد و پذیرفت که آن لایحه لغو شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------