آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

حسین فريدون ممنوع الورود شود!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , حسین فریدون

نامه به رئيس‌جمهور بدون اطلاع از محتوا!

ظاهرا اين روزها پرونده حسين فريدون بر روي ميز مخالفان دولت است و جالب اينكه بيش از همه نمايندگان غيرهمسو با دولت هستند كه از عملكرد برادر رئيس‌جمهور مي‌گويند؛ عملكردهايي كه شايد حسين فريدون هم از برخي از آنها بي‌خبر باشد. موضوع جالب اينجاست كه سخنگوي كميسيون اصل ۹۰ تاكيد دارد كه «تاكنون در جلسات اين كميسيون هيچ شكايتي ازحسين فريدون دستيار ويژه رئيس‌جمهوري مطرح نشده است.»

 

بهرام پارسايي افزود:«هر يك از نمايندگان مي‌توانند نسبت به موضوعات مختلف به اين كميسيون شكايت كنند اما تاكنون هيچ شكايت و پرونده‌اي از حسين فريدون در اين كميسيون مطرح نشده است.» ۲۲ خرداد بود كه كريمي قدوسي ادعاي جالبي را مطرح كرد و با بيان اينكه دستيار رئيس‌جمهور تاكنون بارها به دليل پرونده‌هاي سنگينش به دادگاه احضار شده، افزود: «يكي از پرونده‌هاي حسين فريدون «تقليد صداي رئيس‌جمهور» است. در يك مورد وي با تقليد صداي روحاني طي تماس‌هايي با مراكز اقتصادي در راستاي ترخيص كالاهاي غيرمجاز اقدام كرده و از آنها خواسته تا جلو واردات اين كالاها را نگيرند.» كه اين ادعا با پاسخ فريدون همراه شد و برادر رئيس‌جمهور اظهار داشت:« طرح چنين اخباري از جمله «تقليد صداي رئيس‌جمهوري براي كنسل كردن سفر مولاوردي معاون روحاني در امور زنان و خانواده» از اساس كذب بوده و ادامه همان خبرسازي عليه دولت است.»حالا كه ظاهرا تير تقليد صدا به سنگ خورده است دلواپسان نامه نوشتند تا از راه ديگري به مخالفت خود با رئيس‌جمهور از سمت برادرش ادامه دهند.

فريدون وارد نشود!
۳تن از نمايندگان مجلس طي نامه‌اي به حسن روحاني رئيس‌جمهور خواستار ممانعت از ورود حسين فريدون به نهاد رياست‌جمهوري شدند. اين نمايندگان نقش حسين فريدون در برخي از مسائل مالي اخير و فيش‌هاي نجومي را عامل اين درخواست توصيف كردند. متن نامه نمايندگان به شرح ذيل است:«آقاي رئيس‌جمهور! در تمامي رسانه‌هاي عمومي از جمله صدا و سيما توسط رئيس سازمان بازرسي كل كشور و ديگر منابع خبري به نقش موثر آقاي حسين فريدون در فعاليت‌هاي غيرمجاز و نصب مديران و بعضي از روساي بانك‌ها و... به عنوان دستيار ويژه نقش موثري اشاره شد.

 

حفظ قداست و جايگاه نهاد رياست‌جمهوري و جنابعالي بيشتر از همه بر عهده اين افراد نزديك به شما است، لذا تاكيد مي‌نماييم ضمن ممنوع‌الورود نمودن دستيار ويژه‌تان و اعلام آن به ملت، نسبت به مسئولان نهاد رياست‌جمهوري كه مسائلي از اين قبيل در كارنامه‌شان دارند تجديدنظر فرماييد تا شرايط بهتري براي همكاري‌هاي جامعه فراهم شود. اخيرا در منابع خبري معتبر و مكتوب دستيار ويژه شما با تقليد صداي جنابعالي براي پيش برد اهداف فوق‌الذكر و در واگذاري زمينه‌هايي دركيش با كمك بعضي ديگر از مديران نهاد و اخذ حق دلالي نقش داشته است. حضرتعالي بنابر اين اخبار كه خدمت شما هم رسيده، ايشان (دستيار ويژه) را از خودتان دور نموده‌ايد اما ايشان همچنان تلاش مي‌كنند در كنار شما باشد و در امور دخالت كند.» درزير اين نامه اسامي سيدمحمدجواد ابطحي، حسينعلي حاجي‌دليگاني و جواد كريمي‌قدوسي درج شده است. اين نامه كمي عجيب بود و مشخص نشد براساس چه قانوني مي‌توان حسين فریدون را از ورود به نهاد رياست‌جمهوري منع كرد.

اشتباهات جالب امضا‌كننده نامه
حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين‌شهر در مجلس از امضا‌كنندگان اين نامه در گفت‌وگو با آرمان به بيان اهدافشان از نگارش آن پرداخت و نكته جالب اين بود در حالي كه نام برادر رئيس‌جمهور در اين نامه ذكر شده بود او از بيان اين نام خودداري كرد و آن را محرمانه دانست يا در پاسخ به سوالي درباره تقليد صداي رئيس‌جمهور كه اعلام شد موضوع آن لغو سفر مولاوردي است، اين نماينده موضوع را مرتبط با خانم امين‌زاده دانست كه معاون حقوقي بود و روز چهارشنبه تغيير كرد. اين مصاحبه را در ادامه مي‌خوانيد:

نامه‌اي به رئيس‌جمهور منتشر شده كه نام شما هم در زير آن است. اطلاعي از انتشار نامه داريد و اصلا هدفتان از نگارش آن چه بود؟
بله؛ مطلع هستم. در جهت صيانت از شخص اقاي رئيس‌جمهور و همچنين جايگاه رياست‌جمهوري و باتوجه به اخباري كه از مراكز مختلف مبني بر تخلفات يكي از افراد نزديك و وابسته به ايشان شنيده شده بود، اين نامه را نوشتيم و با توجه به اتفاقي كه افتاده، انتظار داريم آقاي رئيس‌جمهور دستور بدهند تا از حضور فرد مذكور در نهاد رياست‌جمهوري جلو‌گيري شود.

به صورت مصداقي از تخلفات ايشان نام ببريد و بگوييد فردي كه اشاره كرديد چه كسي است؟
اسم او را كه نمي‌توانيم بگويم ولي بالاخره يكي از افراد نزديك به رئيس جمهوراست و موضوع هم به مسائل مالي برمي‌گردد كه يكي از آن موارد، يك ميليارد و نيم درهمي است كه بانك ملت به سرمايه‌گذاري در دبي داده است و قضاياي بعد آن، اما گرفتن وام به درهم و تبديلش به ريال و سپرده‌گذاري آن به‌نام دونفر از وابستگان مونث نسبي اين فرد در ايران تخلفي بوده كه ما را برآن داشت كه اقدام كنيم.

در نامه به تقليد صداي رئيس‌جمهور از سوي برادر ايشان هم اشاره شده است. در اين مورد توضيحي داريد ؟
در اين‌باره مواردی گفته شده، از جمله بنا بوده خانم امين‌زاده ماموريتي را به خارج از كشور بروند كه به نوعي به ايشان گفته مي‌شود كه شما به آن سفر نرويد. بعدها آقاي رئيس‌جمهور از ايشان مي‌خواهند كه گزارشي حضوري از آن سفر بدهند كه خانم امين‌زاده مي‌گويد كه شما خودتان فرموديد به آن سفر نروم و بعدها مشخص مي‌شود كه چنين اتفاقي افتاده است.

بالاخره شما ۲ دوره نماينده مجلس بوديد و مناسبات اداري را تا حدودي مي‌شناسيد، اين تقليد صداي رئيس‌جمهور آن هم از سوي برادر ايشان كه چندان هم مهم نبوده بيشتر شبيه طنز نيست؟
نه، اين واقعيتي است كه وجود داشته و در ضمن برخورد هم مي‌شود كه از اين بابت از رئيس‌جمهور تشكر مي‌كنيم.

مواردي هم مشابه اين مسائل در دولت سابق بود.چرا در آن موقع احساس مسئوليت نكرديد؟
بنده در آن دوره هم نقد مي‌كردم كه شايد رسانه‌ها منتشر نكردند. بنده در يكي از جلسات دولت سابق وسط جمعيت بلند شدم و داد و فرياد كردم سر يك چاه كه عكس آن هم موجود است. در آن دوره هرگونه تخلفي مي‌ديدم نامه مي‌نوشتم. حتي فضا در آن دوره باز‌تر بود، به طوري كه در يكي از جلسات نمايندگان با رئيس‌جمهور، من اعتراضي داشتم و مطلبي بود درباره افزايش قيمت مرغ كه مردم براي خريد در صف ايستاده بودند. در آن جلسه بلند شدم و اعتراضم را نسبت به اين مطلب انجام دادم و به ايشان گفتم هزينه‌هايی را كه اين صف‌ها براي كشور ايجاد مي‌كند چه كسي جواب مي‌دهد. چرا با چند عمده وارد‌كننده نهادها برخورد نمي‌كنيد كه مسبب اين وضعيت هستند؟ براي من فرقي نمي‌كند كه چه دولتي بر سركار است. حتي امروز من در صحن مجلس از لايحه دولت حمايت و دفاع كردم در حالي كه برخي مخالف اين طرح بودند.

اتهاماتي كه اين روزها به آقاي فريدون وارد مي‌شود همانند انتقاداتي است كه در دولت قبل به مشايي وارد مي‌شد، البته جنس آنها فرق داشت. با اين اوصاف در دولت قبل هم متذكر شديد؟
بله در آن زمان نامه و طومار تهيه كرديم و بارها تذكر داديم و مستندات آن هم موجود است. منتها رسانه‌ها يك وقت از مطلبي خوششان مي‌آيد و به آن مي پردازند و مطالبي را هم كه صلاح نبينند، كار نمي‌كنند. حتي درباره تبعيض‌هایي كه در پرداخت‌ها هست بارها و بارها در اين ۴ ساله مجلس نهم بنده تذكر دادم، موعظه كردم، شايد رسانه‌ها نخواستند توجه كنند. الان هم فضايی كه درست شده و فيش‌هايی كه در شبكه‌هاي مجازي گذاشته شده، همه جامعه و رسانه‌ها را حساس كرده است.

 

در سال ۹۱ من فيشي را در دست گرفتم و گفتم چطور مي‌شود فردي با ۹ميليون ۶۰۰ هزار تومان در ماه بازنشسته بشود، آن هم در هيات علمي يكي از دانشگاه‌هاي استان كرمانشاه، كه فيش آن همچنان نزد من است. اين در اين حالي است كه بعضي از افراد كارگر در آن مقطع ۵۰۰ هزار تومان هم حقوق نمي‌گرفتند و زندگي شان سرو سامان نمي‌گرفت. حتي الان هم افرادي هستند كه مثلا ۱۰ سال بازنشستگي داشته و الان به ۶۵ سال رسيده، اما بعد از این‌همه مدت در حد ۳۰۰ هزارتومان به او مي‌دهند و نمي‌تواند زندگي خود را اداره كند.


 اخبار سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------