آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

استراتژی جدید اصولگرایان برای انتخابات 96



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, اصولگرایان

جریان بزرگ اصولگرایی مدتهاست که برنامه ریزی و جلسات مختلفی را برای رسیدن به وحدت برگزار می‌کنند، برخی از آن‌ها معتقدند که تا یک‌سال باقی مانده اصولگرایان می‌توانند به وحدت مورد نظر دست پیدا کنند.

به گزارش نامه، پس از بسته شدن پرونده و پرهیاهوی انتخابات مجلس و حواشی آن که موضوع پراهمیتی برای جریان‌ها بود، اکنون یک انتخابات دیگر در مقابل احزاب و جریان‌های سیاسی قرار دارد. انتخابات ریاست‌جمهوری 96 برای تمامی طیف‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا یک رقابت مهم و سرنوشت ساز است.

اصولگرایان که در سال 92 متحمل شکست شدند در تلاش هستند تا سال دیگر با پیروزی در انتخابات شکست سال 92 را جبران کنند و بتوانند سکان هدایت قوه مجریه را برعهده بگیرند. جریان بزرگ اصولگرایی مدتهاست که برنامه ریزی و جلسات مختلفی را برای رسیدن به وحدت برگزار می‌کنند، برخی از آن‌ها معتقدند که تا یک‌سال باقی مانده اصولگرایان می‌توانند به وحدت مورد نظر دست پیدا کنند اما برخی دیگر می‌گویند اصولگرایان به دلیل نداشتن یک زعیم  و بزرگتر قادر نخواهند بود که به وحدت برسند.
 
اصولگرایان اعتقاد دارند که حسن روحانی به دلیل عملکرد ضعیفی که طی این مدت در حوزه اقتصاد از خود نشان داده است شانسی برای انتخابات سال 96 ندارد و اولین رئیس جمهور یک دوره ای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، در همین رابطه سیدمهدی هاشمی نماینده اصولگرای مجلس نهم می‌گوید:" حسن روحانی به دلیل عملکردی که داشته است دیگر آن اقبال و رای را که در سال 92 داشت را ندارد و شاهد کاهش آرا است.افراد مختلفی وجود دارند، حتی آقای قالیباف و جلیلی که 4میلیون رای داشت نیز از روحانی بیشتر رای خواهند داشت.تمامی گزینه‌های اصولگرایان توان رویارویی با روحانی را دارند و در قبال حسن روحانی از رای بالاتری برخوردارند.
 
در روزهایی که برخی از بزرگان اصولگرایی بحث حمایت از روحانی در انتخابات سال آتی را مطرح کرده اند برخی دیگر اما این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنند و معتقدند که این جریان افراد و گزینه‌های بسیاری را در درون خود دارد و موضوع حمایت از روحانی منتفی است،تا جایی که احمدکریمی اصفهانی در گفت‌وگو با نامه نیوز، می‌گوید:" ما اصلا کمبود شخصیتی در درون جبهه اصولگرایی نداریم و افراد بسیاری در این مسیر قرار دارند و تا قطعیت بنا نداریم اسامی را منتشر کنیم.اما حدود 7 الی 8 گزینه تاکنون مطرح هستند. طبیعتا این افراد رجل سیاسی هستند و نسبت به مسائل آگاهی کامل دارند  و در مناسب و پست‌های سیاسی کشور فعالیت داشته‌ و دارای ویژگی‌های هستند که هر رئیس‌جمهوری نیاز به آن دارد.البته در برخی مواقع خلاف این موضوع نیز رخ می‌دهد و شاهد حضور افرادی که در حد و قواره ریاست نیستند به کرسی ریاست می‌رسند و برای نظام مشکل ساز می‌شوند."


اما در میان اظهارات اصولگرایان یک نکته مشترک وجود دارد و آن هم وجود چهره های متعدد اصولگرا برای انتخابات و محرمانه ماندن این افراد تا موعد رسمی انتخابات است. به نظر می رسد اصولگرایان در شرایطی که کمتر از یکسال تا انتخابات باقی مانده است به صورت محرمانه در حال جمع بندی نهایی برای انتخابات هستند و آنطور که از سخنان چهره های مختلف مشخص است در مرحله اول موضوع وحدت را نهایی کرده و هم اکنون در حال جمع بندی نهایی برای نامزد مورد حمایت خود هستند. نامزدی که به طور حتم نام آن تا موعد رسمی انتخابات اعلان نخواهد شد.

در آن سو اما اصلاح‌طلبان تاکنون با استراتژی حمایت از روحانی در انتخابات 96 همانند دور قبل اعلام آمادگی کرده‌اند. آن‌ها معتقدند که روحانی مشی اصلاح‌طلبی دارد و نیازی نمی‌بینیم که بخواهیم گزینه جدید معرفی کنیم؛ اصلاح‌طلبان تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا گزینه مورد نظرشان برخلف اظهارات رقیب یک رئیس جمهور 8 ساله باشد و بتواند برای یک دوره دیگر در راس قدرت باشد، در همین رابطه داریوش قنبری نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با نامه‌نیوز می‌گوید:" گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری حسن روحانی است و تردیدی در این موضوع نیست.البته شرایط کشور ‌می‌طلبد که روحانی برای 4 سال دیگر ریاست کند. مشکلات و سایر برنامه‌های دولت در طول 8 سال محقق می‌شود.تندروها و دلواپسان اما برای انتخابات گزینه خاص خودشان را مطرح می‌کنند. مخالفان دولت مدت‌هاست که اتاق فکر تخریب علیه دولت را فعال کرده اند و تمام هدفشان بدست آوردن ریاست جمهوری سال آینده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------