آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

اضافه شدن افراد جدید از دلایل جدایی‌ام بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,محمدهاشمی‌رفسنجانی

 ۷۵ ساله است و برادر رئیس مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌نظام. محمدهاشمی‌رفسنجانی از نزدیک‌ترین افراد به شخص آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به شمار می‌رود. او که سابقه ریاست بر سازمان صداوسیما و عضویت در مجمع‌تشخیص‌مصلحت را دارد، دو سال پیش از حضور در حزب‌کارگزاران‌سازندگی استعفا داد؛ اما این روزها که شایعه اختلاف‌نظرهای جدی در این حزب، به‌ویژه میان حسین‌مرعشی و غلامحسین‌کرباسچی منتشر شده ، خروج هاشمی از این حزب بار دیگر به اذهان خطور کرد و او دیروز از دلایل جدایی خود گفته است

از انقلابیون تا احمدی‌نژاد!
محمدهاشمی‌ با ارزیابی نیروهای انقلابی در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب، گفت: در زمان حیات امام و اوایل پیروزی انقلاب، قشری از مذهبیون با اعتقاد قبلی و استواری بر مبانی اخلاق محوری به امام گرویدند و در خدمت انقلاب بودند.

 

این افراد برای پست و مقام نمی‌جنگیدند، به یکدیگر اتهام نمی‌زدند و اخلاقی عمل می‌کردند، اما به‌تدریج این حالت کمرنگ و نوع جامعه سیاسی شد. به دنبال آن، کم‌کم اخلاق محوری و دین‌باوری جای خود را به سیاسی‌محوری داد و خطوط مختلفی با عناوینی مثل چپ و راست و بعدازآن اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا شکل گرفت. هاشمی‌افزود: این تفکیک‌ها و تلاش برای رسیدن به پست و مقام بدون در نظرداشتن اخلاق باعث شد، عملکرد بعضی افراد رنگ‌وبوی سیاسی بگیرد و این سیاسی عمل کردن عاملی شد تا از تعابیری نظیر تلاش برای خدمت‌رسانی، تهمت نزدن به دیگران، عدم تخریب رقیب و ... فاصله بگیریم.

 

برادر رئیس مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام تصریح کرد: اوج مساله سیاسی محوری پس از انقلاب به دوران احمدی‌نژاد بازمی‌گردد که اتهام زدن به دیگران، تخریب افراد، زیر سوال بردن گذشته، خودمحوری و اقداماتی از این قبیل، درکنار انجام کارها و ادعاهای سخیف نظیر هاله نوردیدن و کارهایی که دین را در جامعه خراب می‌کرد و به باورهای مقدس مردم نظیر اعتقاد به امام زمان (عج) و نقش و جایگاه روحانیت لطمه می‌زد، سکه روز شد. متأسفانه عده‌ای در آن دوران موهومات خود را مطرح می‌کردند و این باعث اظهار تنفر و فاصله گرفتن عده‌ای از این جریانات شد، اما در کمال تأسف رسانه‌ملی، برخی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و سایت‌ها و حتی برخی تریبون‌های مقدس با این موضوعات همراهی کرده و به آن دامن می‌زدند که باید در قبال آن روزها پاسخگو باشند.

جناح‌ها به روایت هاشمی!
محمدهاشمی با ارزیابی میزان نسبی رأی سه جناح اصلی درکشور، مدعی‌شد: میزان مقبولیت جناح راست یا‌‌ همان اصولگرایان ۱۸ تا نهایتا ۲۰ درصد مردم و جامعه را شامل می‌شود. جریان چپ یا‌‌ همان اصلاح‌طلبان هم به نظرم بالای ۲۰ تا ۲۵ درصد بین مردم جامعه و گروه‌های سیاسی مقبولیت دارد، اما مقبولیتی که جریان سوم، یعنی اعتدالیون دارند، بیشتر از دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب است و می‌تواند مقبولیت و رأی ۳۶ تا ۴۰ درصد جامعه را شامل شود.

 

البته عده‌ای هم به نام طیف خاکستری در جامعه هستند که معمولا در لحظه و زمان و متناسب با موجی که در جامعه ایجادشده تصمیم‌گیری می‌کنند. هاشمی با رد احتمال اجماع میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان علیه حسن‌روحانی اضافه کرد: جناح اصولگرا یکسری چهره‌هایی داشته که در دو، سه انتخابات اخیر آن‌ها را معرفی و کاندیدا کرده است، اما آن‌ها نتوانسته‌اند آرای لازم را به دست بیاورند. درخصوص اصلاح‌طلبان هم شرایط کم‌وبیش شبیه اصولگرایان است، البته یک مشکل آنها این است که افرادی دارند که بتوانند اجماع و رأی ملی به دست بیاورند، اما به دلایلی نمی‌توانند این افراد را وارد عرصه انتخابات کنند.

پشیمان نیستم!
او در پایان در خصوص علت جدایی خود از حزب‌کارگزاران گفت:‌ مسائلی که درخصوص اضافه شدن افراد جدید مطرح‌شده بود، یکی از دلایل کناره‌گیری‌ام از حزب بود، اما آنچه من عنوان کردم این بود که حزب، دیگر حزب کارگزاران نبود، رفتار حزبی نداشت و جبهه‌ای عمل می‌کرد، برای همین به نظرم رسید که جدا شوم. او افزود: زمانی که ما کارگزاران را تشکیل دادیم، برمبنای اهداف تعریف‌شده عمل می‌کردیم و آن دلیل واقعی فعالیت‌های کارگزاران بود. الآن بعد از دو سال که از حزب جداشده‌ام، از تصمیمی که گرفته‌ام راضی هستم و احساس می‌کنم که خیلی برایم مفید بوده است.
 

 اخبار  سیاسی  -  ارمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------