آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

اتباع‌آمریکایی یاردوازدهم دلواپسان!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,دلواپسان

 آمریکا به کمک دلواپسان آمد تا پروژه جدید خود را علیه دولت آغاز کنند. هجمه به دولت تا زمان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ادامه دارد و این موضوع قابل کتمانی نیست اما برخی اوقات این دلواپسان چنان از اجرای یک برنامه مصوب اتاق تخریب سرمست می‌شوند که حواسشان نیست مبدا آنچه در مورد روحانی و دولت او می‌گویند و تبلیغ می‌کنند به دولتی باز می‌گردد که خودشان حامی آن بودند.

 

تا دیروز پیگیر پرونده فیش‌های حقوقی نامتعارف بودند که پس از مشخص شدن صدور چنین فیش هایی در دولت قبل فتیله را پایین کشیدند، اما با توجه به وسعت خبری این پرونده تلاش کردند تا آن را به موضوعات بی ربط ارتباط دهند که در این زمینه هم موفق نبودند. پس به تاریکخانه ساختمانی رفتند که اتاق تخریب در آن واقع شده بود، آن اندازه گشتند تا به پرونده بازداشت اتباع آمریکایی در ایران رسیدند.

 

آنها این پرونده را بر روی میز گذاشتند و شمع کوچکی روشن کردند تا شاید بتوانند بهانه‌ای هر چند کوچک پیدا کنند. البته نباید از نارضایتی دلواپسان از رویکرد دولت یازدهم با جهان که تعامل با حفظ منافع و مصالح ملی است به سادگی عبورکرد، رویکردی که مطلوب اکثریت جامعه است. دلواپسان با مقایسه رویکرد اتخاد شده از سوی دولت یازدهم با مشی غیردوستانه دولت مورد حمایت خود با کشورهای دیگر درصدد تخریب در این عرصه بر آمده‌اند تا شاید بتوانند از محبوبیت روحانی و یارانش در عرصه تعاملات بین‌المللی بکاهند. اما توافق هسته‌ای تیر خلاص را به این تلاش‌ها زد و رفت و آمد سران کشورهای مهم به ایران که شاید در زمان دولت قبل در خواب دلواپسان بود به جریان افتاد.


آمریکایی‌ها به کمک دلواپسان آمدند!
حالا دلواپسان در این پرونده جدید به مبلغ ۷/۱میلیارد دلاری رسیدند که طبق تعهد برجام به ایران پرداخت شده است و اکنون که هنوز فضای اقتصادی کشور تحت تاثیر پرداخت‌های نجومی غبارآلود است، می‌خواهند با طرح این سوال که مبلغ دریافت شده به ازای چه بود و در کجا هزینه شد موج بی اعتمادسازی به دولت یازدهم را ایجاد کنند که از هم اکنون مشخص است این پرونده زودتر از پرونده قبلی با شرمساری دلواپسان بسته و شمع روی میز هم خاموش خواهد شد. سایت نسیم آنلاین از سایت‌های دلواپسان نوشته است: «حدود شش ماه پیش و در روزهای آغاز اجرای برجام، خبری در مورد آزادی بخشی از پول‌های بلوکه شده کشور توسط دولت آمریکا منتشر شد.

 

براساس گزارش رسمی وزارت خزانه داری آمریکا، یانکی‌ها در ازای آزادی برخی از اتباع زندانی‌شان توسط دولت ایران، ۷/۱ میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان را که سی سال قبل به دلیل یک دعوای حقوقی بلوکه کرده بود آزاد خواهد کرد. شواهد امر نشان می‌دهد تبعه‌های آمریکایی که در گزارش وزارت خزانه داری و مقامات آمریکایی آمده است، جیسون رضائیان و چند جاسوس بازداشتی در ایران بودند که آمریکایی‌ها برای بازگرداندن آنها مقداری سر کیسه را شل کرده بودند.»

 

ادعای اینکه که آمریکا در قبال آزادی اتباعش حاضر به پرداخت پول شده است، بیش از هر موضوعی به یک طنز شباهت داشت و در همان ایام تکذیب شد. چنانکه مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:«پرداخت ۷/۱ میلیارد دلار مورد توافق در برجام، به ایران، ارتباطی با آزادی زندانیان آمریکایی ندارد. پرداخت مبلغ ۷/۱میلیارد دلار به ایران به هیچ وجه «رشوه» یا «باج» در ازای آزادی زندانیان از سوی ایران نیست.» وی افزود:«با وجود آنکه اعلام آزادی چهار زندانی آمریکایی، با این توافق همزمان شد، انتقال این مبلغ به ایران هیچ ارتباطی با آزادی زندانیان نداشت و بخشی از توافق هسته‌ای بود و براساس همان توافق انجام شد.»

دکل نفتی کو؟
اما بخش بعدی مطلب دلواپسان که سوال جهت‌دار آنها درباره سرنوشت ۷/۱ میلیارد دلار بود محل تامل است. این دلواپسان نوشتند که « امروز با گذشت شش ماه از آن زمان نوع برخورد دولتمردان تدبیر و امید با این پول‌های آزاد شده هم بسیار تامل برانگیز است. اخیرا محمد باقر نوبخت معاون حسن روحانی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بعد از جلسه‌ای که با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشت، اعلام کرد که دولت یازدهم سال گذشته این یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را دریافت و از ریال آن در بودجه جاری کشور استفاده کرده است.

 

با توجه به اظهارات نوبخت باید گفت که دولت تدبیر و امید سال گذشته چیزی در حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان پول را در ماه‌های پایانی سال وارد بودجه جاری کشور کرده است. حالا و بعد از گذشت ۶ ماه از این ماجرا به نظر می‌رسد پرداختن به چند نکته در این خصوص ضروری بوده و زوایای مختلف آن را روشن خواهد کرد. این پول ردیفی در بودجه نداشته، چون دولت وجوه آن را پیش بینی نکرده بود، بنابراین این پول به حساب بانک مرکزی ریخته شده است.»

 

مشخص است که در بخش اهداف این پروژه جدید علیه دولت چنین ذکر شده است:« با انتشار این موضوع که سرنوشت ۷/۱میلیارد دلار دریافتی از آمریکا مشخص نیست ، می‌توان بر شائبه حقوق‌های نجومی افزود و در انتخابات ۹۶ از آن برای تخریب روحانی یا کاندیدای رقیب بهره برد.» اما یک هدف دیگر هم از اجرای این پروژه دنبال می‌شود که شاید بتوان اذعان داشت هدف اصلی است که آن هم دور کردن اذهان از سوالاتی است که در جامعه درباره عملکرد و کارنامه اقتصادی دولت قبل وجود دارد و از آن جمله می‌توان به پرونده ۳هزار میلیاردی اشاره کرد یا همین دکل‌های نفتی که معروف‌ترین این دکل‌ها ۸۷ میلیون دلار بود.

 

۸۷میلیون دلار به قیمت دلار ۳هزار و ۵۰۰ تومان رقمی بیش از ۳۰۴میلیارد تومان می‌شود. این تازه قسمتی از یکی از پرونده‌های تخلفی است که در هیاهوهای امروز رنگ فراموشی گرفته است. دنیای اقتصاد با انتشار این موضوع در ادامه نوشت که:« یک مقایسه دیگر ابعاد موضوع را بیشتر باز خواهد کرد. صفدر حسینی با اتهام دریافت حقوق ۵۷میلیون تومانی از پست خود کنار رفت.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------