آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

غرویان: پایگاه اتاق‌های فکر علیه دولت در تهران، قم و مشهد است/ نشست مخفیانه احمدی‌نژاد با روحانیون برای انتخابات ریاست جمهوری



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , غرویان

استاد حوزه علمیه گفت: اطلاع دارم به صورت مخفیانه و در سکوت از اساتید و علمای حوزه برای نشست‌هایی در تهران با حضور احمدی نژاد دعوت رسمی شده است تا در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داشته باشند.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با  ایلنا، در مورد تخریب‌های علیه دولت عنوان کرد: مساله روشن این است که در مملکت ما دو جریان فکری و سیاسی وجود دارد و با هم رقابت می‌کنند؛ یک جریان واپس‌گرای سنتی و خشک و به یک معنا ارتجاعی است؛ جریان دیگر جریان روشنفکری دینی است و عالمانی در آن هستند که با دنیای روز آشنا هستند و با علوم جدید ارتباط دارند و نگاه به آینده داشته و طالب روابط انسانی با جوامع دنیا هستند.

روحانی تحت تاثیر مرحوم بهشتی است

او افزود: این دو جریان در هر مسئله‌ای با هم رقابت دارند؛ هر طیفی از این دو جریان هم چهره‌های شاخصی دارند. آقای روحانی طبیعتا در جریان دوم قرار می‌گیرند چراکه او یک عالم روشنفکر دینی است و اعتقاد دارم مسیر دکتر بهشتی را ادامه می‌دهد. البته روحانی شاگرد این عالم دینی هم بوده است و همان جریان فکری و نگاه را داشته است.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: در مقابل عده‌ای از عالمان و روحانیون هم هستند که مخالف دکتر شریعتی و شهید بهشتی بودند و الان هم مقابل روحانی ایستادند و تلاش می‌کنند روحانی نتواند تفکرات خود را پیش ببرد و جریان فکری و سیاسی که به آن اعتقاد دارد موفق شود برای همین به طرق مختلف سنگ‌اندازی می‌کنند.

تلاش می‌کنند همه فعالیت‌های روحانی را به بن‌بست بکشانند

او خاطرنشان کرد: تحلیل من این است که این مخالفت‌ها و و سنگ‌اندازی‌ها از قبل از ریاست جمهوری روحانی آغاز شده بود بعد از پیروزی روحانی در انتخابات هم مدتی از رای مردم بهت‌زده بودند اما بعد از آن شروع کردند به فعالیت و الان هم نهایت تلاش خود را می‌کنند که همه فعالیت‌های روحانی را به بن‌بست بکشانند و متاسفانه در این راه از تهمت و دروغ و تحریف مسایل و اخبار زیاد استفاده می‌کنند و بداخلاقی‌هایی دارند اما از این طرف پایگاه و جایگاه روحانی در بین مردم بسیار بالاست و طیف فکری روحانی که اعتدال است محبوبیت خود را بین مردم دارد، با این وصف پیش‌بینی من این است که روحانی در انتخابات سال آینده همچنان  پیشتاز خواهد بود و رای اکثری را خواهد داشت.

پایگاه اتاق‌های فکر علیه دولت در تهران، قم و مشهد است

غرویان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ادعاهای موجود در مورد تک‌دوره‌ای بودن دولت روحانی و فیش‌های حقوقی سازمان‌دهی شده است و ارتباطی به اتاق فکر علیه دولت دارد، گفت: معتقدم یک اتاق فکر علیه دولت وجود ندارد، بلکه چندین اتاق فکر در حال فعالیت هستند که پایگاه‌های آنها در تهران، قم، مشهد و برخی شهرهای دیگر است. این اتاق‌های فکر متعدد است که در آنها رقبای روحانی می‌نشینند و برنامه‌ریزی می‌کنند؛ پول‌های زیادی را برای برهم زدن سخنرانی‌ها و ایجاد موج علیه دولت صرف می‌کنند.

او ادامه داد: در مساله فیش‌های حقوقی هم فراموش نمی‌کنیم که این اختلاس‌ها و مفاسد کلان مربوط به این دولت نیست و در دولت قبل آغاز شد و هنوز هم پرونده اختلاس‌های نجومی ادامه دارد اما عده‌ای به گونه‌ای فضاسازی می‌کنند که گویی حقوق چهل میلیونی بیشتر از اختلاس سه هزار میلیاردی است و در زمان آن مفاسد کلان سخنی نمی‌گفتند و الان به یک‌باره دلسوز و حساس شدند.

مصادیق بی‌عدالتی در دولت قبل بسیار متعد و کلان‌تر بود

غرویان با بیان اینکه البته قطعا این حقوق‌های نامتعارف بی‌عدالتی است و باید جلوی آن گرفته شود، تاکید کرد: اما مصادیق بی‌عدالتی در دولت قبل بسیار متعد و کلان‌تر بود ولی برخی تریبون‌ها، افراد و جناح‌ها انصاف ندارند که به صورت یکسان اعتراض کنند که این ناشی از اغراض سیاسی است، اما خدایی هم هست و دل‌های مردم محکمه و دادگاه اصلی است به نظرم حقوق ملت کار خود را خواهد کرد و استیفا خواهد شد.

این استاد حوزه عنوان کرد: اهل انصاف هم می‌بیند و می‌داند که در این دولت اگر اشتباهی رخ داده عذرخواهی می‌کند و روحیه پوزش از ملت را بر خلاف دولت قبل دارد امیدواریم دل‌های مردم که پشتوانه اصلی اخلاق و انصاف است، به خواسته خود برسد.

رقیب روحانی در انتخابات آینده

او در پاسخ به این سوال که به نظر شما رقیب روحانی در انتخابات سال نود و شش چه کسی است، یادآور شد: قطعا طیف احمدی‌نژاد از الان وارد عرصه انتخابات سال نود و شش شده‌اند، اما مخفی‌کاری می‌کنند تا به موقع به صورت آشکار وارد صحنه شوند، اما ورود آنها در عرصه انتخابات قطعی است و رقیب اصلی روحانی در انتخابات سال آینده نیز همان جریان فکری است که سعی می‌کند رقیب جریان دوم باشد. آنها تلاش می‌کنند چهره‌ای را مطرح کنند. اگرچه که چهره‌های سوخته‌ای دارند که به نظر من شورای نگهبان آنها را نباید تایید کند و قطعا هم این کار را نخواهد کرد چهره‌هایی مثل احمدی‌نژاد جزو این چهره‌های سوخته هستند که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

احمدی‌نژاد از نظر قوانین محکوم است

غرویان با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد از نظر قوانین محکوم است، گفت: اینها به‌علاوه نزاع‌های سیاسی که در دوره او در کشور اتفاق افتاد باعث می شود که از سوی شورای نگهبان تایید نشود اینها متعارض با شرایط یک رییس جمهور و ضد بینش سیاسی شخصیت‌هایی است که می‌خواهند رییس‌جمهور شوند کشور باید آرامش داشته باشد اگر این طیف دوباره روی کار بیاید، باز هم کشور دچار درگیری و نزاع و تنش‌های شکننده‌تری خواهد شد. معتقدم اگر در آینده باز هم قرار باشد قدرت به دست طیف افراطی بیفتد شاهد تکرار حوادثی مثل کوتای ترکیه در کشورمان خواهیم بود چون کشور دچار درگیری خواهد شد. وظیفه ما این است آرامش را در کشور حفظ کنیم و به آرای مردم احترام بگذاریم و مردم را مبتلا به درگیری‌های سیاسی و کشمکش‌ها نکنیم.

نشست چراغ‌خاموش احمدی‌نژاد با روحانیون برای انتخابات ریاست جمهوری

او با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد سخنرانی‌هایی ‌می‌کند و نشست‌هایی دارد. اطلاع دارم به صورت مخفیانه و در سکوت از اساتید و علمای حوزه برای نشست‌هایی در تهران با حضور احمدی‌نژاد دعوت رسمی شده است تا در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داشته باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------