آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

جدی‌ترین گزینه جایگزین صفدر حسینی مشخص شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,صفدر حسینی

بعد از طرح گزینه‌های مختلف برای ریاست هیات عاملی صندوق توسعه ملی، ظاهرا احمد دوست حسینی جدی‌ترین گزینه برای این سمت است.

به گزارش  ایسنا  ، سه هفته از استعفای دسته جمعی هیات عامل صندوق توسعه ملی گذشته و هنوز هیات امنای صندوق تصمیم خود برای تعیین رئیس هیات عامل را اعلام نکرده‌اند. این در حالی است که با وجود گمانه زنی‌های اخیر در رابطه با افراد احتمالی جایگزین صفدر حسینی – رئیس مستعفی صندوق توسعه ملی- آخرین اخبار دریافتی ایسنا، حاکی از آن است که به احتمال زیاد احمد دوست حسینی با تصمیم هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست صندوق منصوب خواهد شد.
 
گر چه جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی با ریاست رئیس جمهوری و اعضا(رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، برخی وزرای اقتصادی و رئیس اتاق بازرگانی و تعاون، نمایندگانی از کمیسیون اقتصادی و برنامه وبودجه دادستان کل کشور) تشکیل جلسه نداده و اما ظاهرا به صورت دست‌گردان رئیس جدید تعیین شده است. بر این اساس گزینه ریاست مورد بررسی و مشورت اعضا قرار گرفته و بعد از تایید و موافقت نهایی، کتبا مورد امضا قرار گرفته و معرفی خواهد شد. هر چند که تشکیل جلسه نیز بعید به نظر نمی‌رسد.
 
 به هر حال درباره توجه به احتمال بالای ریاست دوست حسینی در هیات عامل صندوق توسعه ملی، ظاهرا وی طی امروز و فردا معرفی می‌شود. دوست حسینی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی برق، سابقه فعالیت در شورای رقابت، قائم مقامی در وزارت صنعت و دبیرکلی اتاق تهران را در پرونده کاری خود داراست. ولی در مجموع سابقه وی در وزارت صنعت پررنگ‌تر از سایر بخش هاست.
 
حدود سه هفته پیش بود که با تشکیل جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی صفدرحسینی به همراه چهار عضو دیگر هیات عامل صندوق استعفای دسته‌جمعی خود را اعلام و مورد موافقت رئیس جمهوری به عنوان رئیس هیات امنای صندوق قرار گرفت.
 
بر این اساس مسعود مزینی، سید محمد سعید نوری نایینی، محمدرضا شجاع‌الدینی و محمدقاسم حسینی به عنوان اعضای هیات عامل به همراه صفدرحسینی رئیس هیات از صندوق کناره‌گیری کردند. این ماجرا به دنبال حواشی شکل گرفته پیرامون فیش‌های حقوقی به ویژه در مورد صفدرحسینی پیش آمد.
 
این در حالی است که در مدت اخیر با وجود طرح نام‌های متفاوت برای گزینه‌های ریاست در هیات عامل صندوق توسعه ملی ظاهرا هیچ یک به این سمت منصوب نشده‌اند. طهماسب مظاهری (رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در دولت گذشته)، مسعود نیلی (مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهوری)، محمدعلی نجفی (مشاور رئیس جمهور و رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی)، حمیدرضا برادران شرکا (معاون پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی)، محمد فروزنده (رئیس پیشین بنیاد مستضعفان و عضو فعلی مصلحت نظام)، محمد ستاری‌فر(رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) و حتی قضاوی (معاون فعلی بانک و بیمه وزارت اقتصاد) از جمله گزینه‌هایی بودند که در مورد آنها گمانه‌زنی شد، اما هیچ‌ یک مذاکره و یا قبول سمت را تایید نکرده بودند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------