آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مدیران سابق پای صحبت‌های رئیس دولت سابق



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, احمدی  نژاد

گویی ساختمان «بهار» (محل دانشگاه سابق ایرانیان) در جنت‌آباد تهران با نام احمدی‌نژاد گره خورده است؛ چه آن زمان که حکم تأسیس دانشگاه ایرانیان را پس از کش و قوس‌های فراوان بر یکی از دیوارهای این ساختمان «جنجالی» نصب کرده بود و اندکی نگذشته، وزارت علوم دولت اعتدال، او را وادار کرد این دانشگاه غیرقانونی را تعطیل کند و چه حالا که سه سال نگذشته، وسوسه دوباره نشستن بر صندلی ساختمان «پاستور» پای او را به همین ساختمان مرموز باز کرده است.

 به  گزارش  ایران ؛حالا به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد درصدد است تا برای سومین بار؛ بخت خود را در آزمون بزرگ انتخابات بیازماید. البته او این بار ترجیح داد تا فرمانداران، استانداران و وزرای سابقش را هم به همین ساختمان فرا خواند.

صبح پنجشنبه گذشته چند صد نفر از یاران محمود احمدی‌نژاد در ساختمان حاشیه‌ساز «بهار» گرد هم آمدند تا بار دیگر با رئیس دولت گذشته نشستی انتخاباتی را برگزار کنند. از فرمانداران و استانداران سابق گرفته تا برخی وزرای دولت نهم و دهم جزو میهمانان اصلی این نشست چراغ خاموش و محرمانه بوده‌اند. نشستی که نه خبرنگاری به آن دعوت شد و نه روایت مستقیمی از آن نقل شد تا محتوای آن را دقیق و کامل اطلاع‌رسانی کند. جلسه در سکوت کامل خبری برگزار شد و حتی میهمانان حاضر در نشست، موبایل‌های خود را هم تحویل نگهبانی داده بودند.


یک «منبع آگاه» درباره این نشست به خبرنگار «ایران» گفت: «احمدی‌نژاد، علی نیکزاد (وزیر مسکن دولت دهم)، شمس‌الدین حسینی (وزیر اقتصاد و دارایی دولت دهم)، خسرو معتضد (تاریخ‌نگار) و آیت‌الله قائم مقامی از اساتید حوزه و دانشگاه از سخنرانان اصلی این نشست بودند. محور صحبت‌های اغلب آنها انتقاد از دولت یازدهم بود. همچنین برنامه‌ریزی برای چگونگی حضور در انتخابات از دیگر محورهایی بود که در متن و حاشیه نشست به صورت پررنگی به آن پرداخته شد.»


این منبع آگاه افزود: «احمدی‌نژاد سخنران اصلی مراسم بود که بخش عمده سخنانش رنگ و بوی انتخاباتی داشت. او بارها تأکید کرد که رد صلاحیت نخواهد شد و اگر وارد صحنه نامزدی انتخابات شود، تا پایان رقابت باقی خواهد ماند و به نفع هیچ نامزد دیگری کنار نخواهد کشید.» احمدی‌نژاد در ادامه مدعی شد که «خیلی‌ها از من درخواست می‌کنند دوباره به عرصه ریاست جمهوری برگردم. البته الان نمی‌خواهم فضا را انتخاباتی کنم، چون به نفع ما نیست.» بررسی ها از برگزاری این نشست در ساعت‌های اولیه صبح حکایت دارد. مراسمی که تا ساعت 2 بعداز ظهر هم ادامه داشت و نشست احمدی‌نژادی‌ها با صرف ناهار پایان یافت. خبرنگار «ایران» در حاشیه این نشست و هنگام خروج حاضران از ساختمان «بهار» با چند نفر از مدعوین گفت‌و‌گو کرد.

 

یکی از آنان روایت کرد که «امروز احمدی‌نژاد از ضعف‌های دولت فعلی برای ما صحبت کرد و گفت دولت یازدهم عملکرد خوبی در زمینه حفظ بیت‌المال نداشته و به مطالبات مردم پاسخ نداده است.» به گفته او، رئیس دولت دهم تأکید کرده است که «ما باید دوباره در صحنه حضور پیدا کنیم تا کشور را از مشکلات موجود نجات دهیم.»

 

یکی دیگر از میهمانان هم با لبخند گفت: «آنقدر فضای جلسه مثبت بود که امروز صبح شاهد باران رحمت هم بودیم، برای سال آینده هم خیلی امیدواریم که بتوانیم عدالت و مهرورزی را دوباره در جامعه گسترش دهیم.» اغلب هواداران محمود احمدی‌نژاد که از ساختمان بیرون آمدند، نیش و کنایه‌ای خاص در حرف‌هایشان بود. یکی از میهمانان به خبرنگار «ایران» گفت: «ما دوباره خواهیم آمد، کسی نمی‌تواند شعار و عمل احمدی‌نژاد را از جامعه حذف کند.» برخی دیگر هم مدعی بودند: «آقای احمدی‌نژاد درباره گفتمان انقلاب و تبیین موازین رهبری صحبت‌هایی داشت. احمدی‌نژاد نمی‌خواهد آرمان‌های انقلاب فراموش شود.»

 

مقابل ساختمان «بهار» تعداد زیادی خودرو با پلاک تهران و شهرستان پارک شده بود. برگزارکنندگان از نزدیک شدن رهگذران به محل این نشست جلوگیری می‌کردند و همین مسأله توجه عابران را به خود جلب کرده بود. خبرنگار «ایران» از رهگذران درباره ورود احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات پرسید که با پاسخ‌های جالبی روبه‌رو شد: «شوخی می‌کنید ؟ «نه بابا، خانم حقیقت نداره؟» «فکرشم سخته؟» «مگه تأیید صلاحیت می‌شه؟» «پس این همه فساد اقتصادی که شده، چی می‌شه؟» هنگام گفت‌وگوی خبرنگار «ایران» با مردم، نزدیکان احمدی‌نژاد به سمت وی آمدند و از او خواستند تا از محل دور شود و در نهایت نیز به دنبال تماس حامیان رئیس دولت دهم با پلیس، خبرنگار «ایران» از سوی مأموران به کلانتری هدایت شد، اما مأموران «ناجا» با اطلاع از شرح ماجرا، به فاصله اندکی خبرنگار «ایران» را آزاد کردند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------