"ساز" استیضاح کنندگان از قبل "کوک" شده است



اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح‌های وزیران


اخبار سیاسی - "ساز" استیضاح کنندگان از قبل "کوک" شده است

سوال‌های پی‌در پی از وزیران و تهدیدهای مکرر به استیضاح. این حربه جدید محافظه‌کارن مجلس اصولگرای نهم برای تحت فشار قرار دادن دولت یازدهم است.

حامد قادرمرزی به تدبیر می گوید: «طرح سوال از رئیس جمهور در شرایط کنونی شائبه برانگیز است. کسانی که امروز احساس مسئولیت می‌کنند چرا در زمان دولت قبلی هیچ اقدامی نکردند.»


رهبر استیضاح‌کنندگان نیز اعضای جبهه پایداری در مجلس هستند. جواد کریمی‌قدوسی عضو جبهه پایداری به تازگی طرح سوال از محمود علوی وزیر اطلاعات را به هیات رئیسه مجلس ارایه کرده است. او حتی تهدید به احضار حسن روحانی به صحن علنی مجلس کرده است.


گرچه حامد قادرمرزی نماینده قروه در مجلس استیضاح‌کنندگان را اقلیت مجلس می‌داند اما این اقلیت از تلاش خود برای رویارویی با دولت تدبیر و امید دست نخواهند کشید.

حامد قادرمرزی می‌گوید: «اکثریت نمایندگان مجلس نهم تمایلی برای استیضاح وزیران دولت یازدهم ندارند و تنها عده انگشت شماری در مجلس به دنبال استیضاح وزیران هستند.»

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، استیضاح و سوال از وزیران را حق قانونی نمایندگان می‌داند. اما در عین حال تاکید دارد که نمی‌توان از این ابزار قانونی برای تلافی برخی مسایل و یا اهداف سیاسی استفاده کرد.

او با بیان اینکه برخی نمایندگان در مجلس حتی صحبت از سوال از رئیس جمهور می‌کنند، اظهار کرد: «طرح سوال از رئیس جمهور در شرایط کنونی شائبه برانگیز است. کسانی که امروز احساس مسئولیت می‌کنند چرا در زمان دولت قبلی هیچ اقدامی نکردند.»

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم، می‌گوید: « طرح سوال‌های پی در پی از وزیران در شرایطی که کشورمان نیز به وحدت و همدلی نیاز دارد، می‌تواند برای کشور ثمربخش نباشد. در واقع باید اجازه دهیم زمان بیشتری از کار دولت و وزیران بگذرد و بعد حرف از استیضاح بزنیم.»

قادرمرزی اظهار کرد: « هنوز چندماه بیشتر  از زمان شکل‌گیری دولت یازدهم نگذشته است و به همین دلیل این مدت زمان کوتاه برای استیضاح زمان کمی است. در واقع نمی‌توانیم چند ماه را مبنای عمل کار دولت یازدهم قرار دهیم.»

او معتقد است استیضاح نتیجه دلخواه کسانی را که قصد این کار را دارند، نخواهد بود و می‌گوید: «مجلس و سایر نمایندگان به طور قطع رویه استیضاح‌های وزیران را نمی‌پذیرند. گرچه این به معنای خالی از اشکال بودن کار وزیران نیست اما با استیضاح نیز مسائل کشور حل نمی‌شود.»

این نماینده مستقل در مجلس نهم، بیان کرد: «ممکن است در این میان همه اقدام‌های دولت باب دل نمایندگان نباشد اما باید این حق را برای دولت قایل باشیم و اجازه دهیم که برنامه‌های خود را عملی کند و اگر نتیجه‌بخش نبود آن وقت می‌توانیم بحث استیضاح را مطرح کنیم. آن هم در موضوع فوق العاده و مهم  که چاره ای جز این کار نداشته باشیم.»

قادرمرزی می‌گوید: «از همان زمان رای اعتماد گروهی که مشخص هستند، ساز مخالفت خود را از مدت‌ها قبل کوک کرده بوند و حالا هم قصد استیضاح وزیران را دارند. گروهی که اکثریت مجلس نیستند چرا که اگر اکثریت بودند تا الان باید بیشتر وزریران استیضاح می‌شدند.»
 اخبار سیاسی - تدبیر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------