آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

دست رد شیخ نور بر سینه اصولگرایان



اخبار,اخبار سیاسی,نقش ناطق نوری در انتخابات مجلس

 

اخبار سیاسی - دست رد شیخ نور بر سینه اصولگرایان:
نقش ناطق نوری و احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس

آخرین امید اصولگرایان برای رسیدن به وحدت هم تبدیل به سراب شد. حالاسردرگمیشان برای رسیدن به وحدت آنقدر پرهیاهو شده است که کسی هم ضامن رسیدن آن‌ها به وحدت نمی‌شود. ریش سفیدشان از دستشان دلخور است و شیخ نور هم کلافه از افراطی‌گری‌هایشان، زیر بار لیدریشان نمی‌رود. حالااصولگرایان با مشکلات دیگری هم روبه رو هستند.

 «شیخ نور» هم دست رد به سینه اصولگرایان زد. آخرین امید اصولگرایان برای رسیدن به وحدت هم تبدیل به سراب شد. حالاسردرگمیشان برای رسیدن به وحدت آنقدر پرهیاهو شده است که کسی هم ضامن رسیدن آن‌ها به وحدت نمی‌شود.

 

ریش سفیدشان از دستشان دلخور است و شیخ نور هم کلافه از افراطی‌گری‌هایشان، زیر بار لیدریشان نمی‌رود. حالااصولگرایان با مشکلات دیگری هم روبه رو هستند. دیگر دغدغه شب‌هایشان تعدد کاندیدا یا انشقاق به وجود آمده می‌انشان نیست. حالانه برنامه مشخصی برای انتخابات مجلس دارند، نه کسی لیدرشان می‌شود و نه خودشان قدرت کنار آمدن با همدیگر را دارند.

 

همگی‌شان از دست همدیگر دلخورند. استرس شکست‌های بعدی را هم دارند. روز گذشته خبر رسید که علی اکبر ناطق نوری هم پاسخ رد به اصولگرایان داده و به آن‌ها گفته است که آمادگی لیدری آن‌ها برای انتخابات مجلس را ندارد. هرچند که با پاسخ رد شیخ نور به اصولگرایان، شانس اصلاح طلبان برای لیدری ناطق نوری بیشتر می‌شود اما شرایط اصولگرایان هر روز بد‌تر می‌شود. خبر ناکامی جدید اصولگرایان را روز گذشته رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری از عدم آمادگی ناطق نوری جهت لیدری برای اصولگرایان خبر داد.

محمدرضا باهنر با اشاره به لیدری «حجت الاسلام ناطق نوری» بر جریان اصولگرایی اظهار داشت: بحث حضور وی مدت‌ها پیش مطرح بود: ما با وی مذاکره کرده بودیم، اما اکنون احساس کرده‌ایم که ناطق نوری فعلا آمادگی حضور در این صحنه‌ها را ندارد.

 

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تلاش جریان رقیب (اصلاح طلبان) جهت محور قرار دادن ناطق نوری برای ریاست مجلس دهم تأکید کرد: این گونه خبر‌ها جوسازی رسانه‌ای بوده و شایعه‌ای بیش نیست، جواب صحیح آن را باید از خودش هم پرسید. باهنر همچنین درباره همکاری آینده خود با ناطق نوری افزود: هر زمان که وی آمادگی حضور و همکاری داشته باشد، در خدمتشان هستیم.

اعتماد در‌باره چرایی دست ردی که ناطق نوری به سینه اصولگرایان زده است، نوشته: جریان اصولگرایی این روز‌ها شرایط خوبی ندارد. تنوع سلایق در میانشان به شدت زیاد است؛ سلایقی که با هم کنار نمی‌آیند.

 

اعتقادی به کار حزبی ندارند و در سال‌های اخیر تنها از نفی رقبایشان بوده است که شانس آورده و پیروز شده‌اند. حالا اما رقبایشان مثل گذشته در موضع ضعف نیستند. رقبایشان سازوکار اجماع را به خوبی آموخته‌اند و با کار حزبی هم آشنا هستند. در نتیجه عدم آمادگی شیخ علی اکبر ناطق نوری به همین موضوع برمی گردد که احتمالااو هم حوصله سر و کله زدن با اصولگرایانی را ندارد که نه اصول کار حزبی را بلندند و نه به توصیه‌های ریش سفیدان گوش می‌کنند.

 

تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که اصولگرایان بدون داشتن لیدر نمی‌توانند موفق باشند. تعدد کاندیدا‌هایشان نیاز به چاره جویی دارد. میان افکار عمومی جایگاه‌شان متزلزل شده و مردم به شش کاندیدای آن‌ها اعتماد نکردند. کارشان با گره‌های متعددی روبه رو است و خبری از گره گشایی نیست. باید دید که لیدر جدید آن‌ها کیست؟

ابتکار نیز جلسه با حامیان رسانه‌ای را از علامت‌های احمدی‌نژاد برای بازگشت دانسته و نوشته: بعد از مشخص شدن تکلیف دانشگاه ایرانیان و عدم همکاری دولت یازدهم برای آغاز فعالیت این دانشگاه، محمود احمدی‌نژاد نیز دست به کار شد تا برنامه‌های خود را برای بازگشت به قدرت ادامه دهد.

 

از همین رو طی روزهای اخیر در دیداری نسبتا طولانی که حدود ۳۰ نفر از فعالان رسانه‌ای حامی محمود احمدی‌نژاد حضور داشتند درباره فعالیت‌های رسانه‌ای تیم احمدی‌نژاد تصمیماتی اتخاذ شد و برنامه‌هایی برای حضور موثر در فضای مجازی و رسانه ‌ای مکتوب مورد بررسی قرار گرفت؛ بنابراین با توجه به روند فعالیت‌ها و سخنان محمود احمدی‌نژاد در دیدار و نشست با وزرای سابق و برگزاری جلسه با حامیان رسانه‌ای، به نظر می‌رسد که ماجرای بازگشت به قدرت احمدی‌نژاد و یارانش هر روز جدی‌تر می‌شود.

 

در این بین این احتمال می‌رود که با آغاز سال ۹۳ رسانه‌ها و مطبوعات جدیدی در راستای تحقق اهداف این جریان راه اندازی شده و در فضای مجازی و مطبوعاتی کشور فعالیت نمایند.

اخبار سیاسی - اعتماد

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------