آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

احتمال رقابت احمدی نژاد یا سلیمانی با رییس جمهور روحانی در انتخابات بعدی



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, قاسم سلیمانی ,احمدی  نژاد

شمارش معکوس برای انتخابات ریاست جمهوری آتی ایران آغاز شده است. مقامات ایران طی اطلاعیه ای اعلام کردند انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز 19 مِه 2017 (29 اردیبهشت 1396) برگزار خواهد شد. شورای نگهبان نیز برگزاری انتخابات در این تاریخ را تایید کرده است.

به گزارش انتخاب،نهایی شدن تصمیم گیری درباره تاریخ برگزاری این انتخابات، دوره‌ای از گمانه‌زنی‌ها درباره افراد شرکت کننده و تایید صلاحیت آن‌ها برای این انتخابات را آغاز می‌کند.

به نظر می‌رسد حسن روحانی – رئیس جمهور ایران – درباره شرکت در انتخابات آتی تردیدی ندارد. همچنین وی ممکن است کاندیدایی محبوب برای مردم باشد. ظاهراً در انتخابات مجلس، کاندیداهای میانه‌رو با تفاوتی اندک، اکثریت را به دست آوردند. روحانی نیز می‌تواند تبلیغات انتخاباتی خود را بر مبنای 2 موفقیت سیاسی‌اش پیگیری کند. نخستین موفقیت وی، حصول توافق هسته‌ای ایران است که تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را لغو کرد. علاوه بر این، وی به اقتصاد ایران – که در سال‌های اخیر در وضع نامناسبی به سر می‌برد – ثبات بخشید.

در ادامه این مطلب آمده است: درباره موفقیت نخست رئیس جمهور ایران اختلاف نظرهایی وجود دارد. زیرا به دلیل مخالفت بانک‌های بزرگ خارجی درباره انجام معاملات با ایران، این کشور نتوانست به سرعتی که انتظار می‌رفت از مزایای این توافق بهره‌مند شود.

فوربز در ادامه به رقبای احتمالی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 پرداخت و مدعی شد: یکی از نامزدهای احتمالی، سردار قاسم سلیمانی – فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – است. با اینکه سلیمانی در گذشته از سیاست دوری کرده است، قدرت و نفوذی که وی در ماموریت‌های عراق و سوریه به دست آورده است، موجب شده گمانه‌زنی‌هایی درباره زندگی سیاسی آینده وی مطرح شود.

افراد دیگری که ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران شرکت کنند، علی لاریجانی – رئیس مجلس شورای اسلامی – و سعید جلیلی – کاندیدای سابق ریاست جمهوری – هستند که به نظر می‌رسد آرای اصول‌گرایان را به خود جلب کنند. شایعاتی درباره شرکت احتمالی محمود احمدی نژاد در این انتخابات نیز به گوش می‌رسد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------