آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

باهنر : می‌گفتند اگر عکس روحانی و فریدون را باهم پیدا نکردید جایزه دارید/ فراکسیون اصولگرایان توهم توطئه نداشته باشد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,با هنر

می‌گفتند اگر عکس روحانی و فریدون را باهم پیدا نکردید جایزه دارید/ فراکسیون اصولگرایان توهم توطئه نداشته باشد

به گزارش  ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود به عنوان دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه جام در سال ۶۷ مجوز فعالیت گرفت که عملا شاخه مهندسین حزب جمهوری بود، خاطرنشان کرد: یازدهمین کنگره جام، ۱۱ شهریور امسال برگزار می‌شود.

۱۲ مرداد پیش‌کنگره جام با حضور دبیران استانی برگزار می‌شود

او با بیان اینکه جام در این کنگره چند کار را دنبال می‌کند؛ گفت: تغییرات مرامنامه و اساسنامه و تصویب برنامه ۲ ساله و برگزاری انتخابات شورای مرکزی از برنامه‌هایی است که انجام خواهد شد.

باهنر با اعلام این خبر که ۱۲ مرداد پیش‌کنگره حزب با حضور دبیران استانی برگزار می‌شود، ابراز داشت: جام از معدود جمعیت‌هایی است که اعضای استانی‌اش هم انتخابی شده و مسائل آن دموکراتیک جلو می‌رود.

نقد دولت‌ها منصفانه باشد

نایب رییس سابق مجلس در پاسخ به این سوال که آیا برای کاندیدا شدن قصدی دارد، اعلام کرد: تلاش‌ها و فعالیت درون تشکیلاتی و حزبی جریان‌ها آغاز شده است و سعی می‌کنیم فعالیت دولت‌ها را عالمانه و منصفانه نقد کنیم؛ هرچند ممکن است برخی از این دو اصل خارج بشوند که البته این کار بداخلاقی است لذا به همه رقبا توصیه می‌کنیم از جاده نقد از مسیر انصاف خارج نشوند و نقدهایشان عالمانه و مستند باشد.

برگزاری هر ساله انتخابات مناسب نیست

این فعال اصولگرا با بیان اینکه نباید فضا زود انتخاباتی شود، متذکر شد: این توصیه رهبری است. ما دو سه سال قبل در مجمع تشخیص به این رسیدیم هر سال، انتخابات، برای کشور مناسب نیست، چراکه فضای انتخاباتی هر سال فضا و امور کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا مردم آنقدر گرفتاری دارند که لازم است به امور بپردازیم.

می‌گفتند اگر کسی عکسی از روحانی و فریدون باهم پیدا نکرد جایزه دارد

او در پاسخ به سوالی در مورد دلایل هجمه به حسین فریدون اظهار داشت: ممکن است برای برخی افراد سوالاتی ایجاد شود. آقای فریدون از روز اول کنار روحانی بود. حتی به شوخی می‌گفتند اگر عکسی از روحانی و فریدون باهم پیدا نکردید، جایزه دارید.

باهنر افزود: ایشان مدتی نبودند که باعث شد ظن و گمان‌ها زیاد شود اما دوباره ایشان بازگشتند که کار خیلی خوبی هم بود اما در مورد اتهام‌ها باید هیاتی برای رسیدگی به هر گونه تخلفی ایجاد شود و اگر تخلفی بود، رییس جمهور برخورد کند اما اگر اتهام‌زنی‌ها بدون سند و مدرک باشد، کار قبیحانه‌ای است.

قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارم

نایب رییس سابق مجلس در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قبلا این موضوع را تکذیب کرده بودم و الان نیز تکذیب و اعلام می‌کنم به هیچ وجه قصد کاندیداتوری در انتخابات ندارم.

گفتن «خروج از رکود» خوب است، ولی مردم آن را حس نمی‌کنند

باهنر با بیان اینکه برای در جریان اصولگرایی کی و چطور و از چه کسی حمایت کنیم، در حال مطالعه هستیم، ابراز کرد: ما از مطالبات مردم دفاع می‌کنیم. دولت هم نیاز به فرصت دارد. برخی مسایل را خوب انجام داده ولی برخی امور مانند رکود و اشتغال روی زمین مانده است.

او با بیان اینکه امیدواریم دولت یازدهم حرکت خوبی بزند تا ذائقه مردم را جواب بدهد و مردم حس کنند، افزود: گفتن «خروج از رکود» خوب است، ولی مردم آن را حس نمی‌کنند.

هیچکس حق تعیین تکلیف برای دیگران را ندارد

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان درباره اظهارات تند امام جمعه قائم‌شهر و جواب سیدعلی خمینی چیست؟ گفت: هیچکس حق تعیین تکلیف برای دیگران را ندارد. در هر کشور قانون حاکم است و همه کنش‌گران باید قوانین موضوعه را رعایت کنند. بعضی مسائل عرفی هستند و ممکن است عرف مسائلی را نپسندد و برخی را بپسندد.

مشورت می‌کنم اما کسی برایم مشورت نمی‌کند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به اینکه گفته بودید دخترتان دوست نداشته کاندیدا باشید، این مسئله برای مجلس است یا برای ریاست جمهوری، توضیح داد: درباره نظر دخترم باید بگویم حتما در مورد مساله‌ای اگر بخواهم تصمیم بگیرم، با خانواده‌ام مشورت می‌کنم، ولی کسی برایم مشورت نمی‌کند. دخترم برای ریاست جمهوری نظری ندارد و من هم نظرم را قبلا گفته‌ام.

او در ادامه با بیان اینکه اگر فعالیت حزبی باشد، هزینه هدفمند است، یادآور شد: از سویی طیف‌های یک جریان ممکن است باهم رقابت کنند که موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود.

ایده‌آل من ایجاد یک حزب فراگیر ضابطه‌مند اصولگرایی است

خبرنگاری پرسید مشکل اصولگرایی چیست که ائتلاف انجام نمی‌شود که باهنر پاسخ داد: ایده‌آل من ایجاد یک حزب فراگیر ضابطه‌مند اصولگرایی است. این مسئله اجتناب‌ناپذیر است و همه فعالان ناچارند به این مسئله برسند که چند حزب فراگیر تشکیل شود، مثل حزب فراگیر اصلاح طلبان با حزب فراگیر اعتدالگرایان.

چه کسی باور می‌کند قصد سفرهای احمدی‌نژاد انتخاباتی نباشد!

در پاسخ به سوال ایلنا در مورد اظهارات احمدی نژاد و اینکه گفته تبلیغات علیه من غوغا می‌کند، آیا به نظرتان با این صحبت‌ها قصد ورود جدی به انتخابات را دارد، ابراز داشت: صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد درباره اصرار دیگران برای کاندیداتوری تعارف است.

او ادامه داد: دفتر ایشان می‌گوید که سفرهایشان انتخاباتی نیست، ولی چه کسی باور می‌کند که قصد این سفرها انتخاباتی و برای کاندیداتوری نیست.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اگر شرایط برای حضور ایشان فراهم شود و او بداند تایید می‌شود، حتما کاندیدا خواهد شد.

باید خواهش کنیم تا یک کاندیدا کنار برود

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان راهکاری برای جلوگیری از تعدد کاندیدا در سال ۹۶ دارند؟ گفت: آرزوی ما این است که هر جریان در سال ۹۶ یک کاندیدا داشته باشد. با این وقتی چند نفر در یک جریان کاندیدا باشند، کنار رفتن افراد به نفع یک نفر یک کار حقوقی نیست، بلکه امری شخصی و قلبی است یعنی ما باید برویم و از او خواهش کنیم تا کنار برود. این یکی از ضربه هایی است که از نبودِ چند حزب فراگیر و انتخابات حزبی می‌خوریم.

او اضافه کرد: ما قبلا هم می‌دیدیم چند نفر باهم ائتلاف می‌کردند، اما در نهایت افراد حاضر به کناره‌گیری نبودند. حتی در برخی از انتخابات‌ها شاهد چرخش جریانی بوده‌ایم. مثلا فردی اصلاح‌طلب بوده ولی چون در لیست اصلاح‌طلبان قرار نگرفته به دامن اصلاح‌طلبان پناه برده است یا بالعکس. ما در ماه‌های اخیر هم دیدیم آقای دکتر عارف از عملکرد برخی افراد که در لیست امید بوده و با این لیست وارد مجلس شدند انتقادهایی کردند.

او ادامه داد: مجلس می‌تواند ۲ یا ۳ فراکسیون داشته باشد، ولی این مساله به معنای آن نیست که مجموعه‌ها و فراکسیون‌های خردتری زیرمجموعه آن فراکسیون‌ها نباشد. این طیف ها می‌توانند با هم رقابت کنند، ولی در شرایط مهم کنار هم هستند.

می‌گویند کمک کردم لاریجانی رییس مجلس شود اما او کمک نکرد من نایب رییس شوم

باهنر، لاریجانی را فردی عاقل و مدبر برای ریاست مجلس و فراکسیون اصولگرایان دانست و یادآور شد: اینکه می‌گویند ما کمک کردیم ایشان رییس شود، ولی ایشان کمک نکرد تا من نایب رییس شوم؛ سوال‌هایی است که در میان فراکسیون اصولگرا و اعتدالی ممکن است مطرح شود، ولی خواهش می‌کنم توهم توطئه در فراکسیون اکثریت اصولگرایان وجود نداشته باشد.

۷ امتیاز گرفتیم و دو سه امتیاز هم دادیم

باهنر درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: دولت روحانی چند پروژه را روی میز گذاشت؛ نخست برجام بود که خیلی خوب عمل کرد و متخصصانه بود.

او  با اشاره به ملکرد طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما با چند قدرت بزرگ و البته مکار مذاکره می‌کردیم. قرار بود ۱۰ امتیاز بگیریم و هیچ امتیاز ندهیم، ولی نشد. ۷ امتیاز گرفتیم و دو سه امتیاز هم دادیم. این امتیازگیری مطلوب ما نبوده ولی بهرحال موفق شده‌ایم. آیا ضرری کرده‌ایم؟ فکر نمی‌کنم ضرری کرده باشیم. آیا امریکا در اجرای برجام بدعهدی کرده است؟ قطعا این طور بوده است و ما این مسئله را مورد پیگیری قرار می‌دهیم و مقابله خواهیم کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دستان ایران در برابر آمریکا خالی نیست، عنوان کرد: در مقابل، ما گزینه بازگشت به قبل از برجام را داریم و هر گاه احساس کنیم این توافق برد-برد نیست و طرف مقابل نقض برجام انجام داده، می‌توانیم از این گزینه استفاده کنیم.

مردم اقدامات دولت در مقابله رکود را حس نکرده‌اند

باهنر تاکید کرد که دولت در مسئله کنترل تورم در چند سال اخیر خوب عمل کرده است و گفت: دولت در مسئله خروج از رکود و ایجاد اشتغال اگر اقدامی هم انجام داده، این اقدامات در میان مردم چشمگیر نبوده و آن را حس نکرده‌اند. مردم از رکود و بیکاری رنج می‌برند و لازم گام‌های جدی برداشته شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------