آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

احمدي‌نژاد را بهشتي خواندند!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدي‌نژاد


 شبيه‌سازي احمدي‌نژاد با آیت ا... شهید بهشتي آخرين، جديدترين و قابل تامل‌ترين مسيري است كه حاميان رئيس‌جمهور قبل در دستور كار خود قرار داده‌اند. بي‌شك چنين تشبيهي از سوي بزرگان و دلسوزان كشور قابل پذيرش نيست، چرا كه ويژگي‌هاي اين شخصيت صبور و همراه امام خميني به نحوي بود كه كمتر شخصيتي در كشور را مي‌توان همطراز با او دانست.

 

آيت‌ا... هاشمي پيش ازاين نسبت به مصادره شهداي هفتم تير هشدار داده بود چنان كه در ۳ تير ۹۳ در ديدار اعضاي خانواده شهيد آيت‌ا... بهشتي به همراه جمعي از خانواده‌هاي شهداي هفتم تيرماه اين گونه اظهار داشت كه«شايد كساني در فكر مصادره ارزش‌ها و آرمان‌هاي شهيدان باشند كه در آن صورت مرتكب ظلمي نابخشودني مي‌شوند، چرا كه به همان اندازه كه ترويج مقدسات، ثواب عظيمي را نصيب انسان مي‌كند، مصادره و سوءاستفاده از مقدسات نيز گناهي بزرگ و نابخشودني است.»

 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح تلاش‌هاي دشمنان براي حذف و كمرنگ كردن نام امام حسين (ع) در طول ساليان سال، گفت:« تلاش و كوشش دشمنان در اين زمينه نه تنها نتيجه عكس داد بلكه ياد و خاطره اين امام عزيز، همواره در ذهن و قلب تمامي انسان‌هاي آزاده جاري است و هر روز بيشتر از گذشته مي‌درخشد و اين وعده خداوند است كه شهدا زنده‌اند و نزد خداوند رزق و روزي مخصوص دارند.»

آغاز مصادره از كانال تلگرامي!
اكنون به نظر مي‌رسد آن مصادره‌اي كه آيت‌ا... هاشمي نسبت به آن هشدار داده بود، در حال وقوع است كه كليد آن هم در گروه‌هاي مجازي زده شده است، چنانكه گروهي از حاميان احمدي‌نژاد اقدام به راه‌اندازي كانالي به نام «شباهت‌های احمدي‌نژاد و بهشتي» كردند و در ابتداي آن هدف از راه‌اندازي اين كانال تلگرامي را چنين اعلام كرده‌اند:«هدف از تشكيل اين كانال تبيين شباهت‌های دكتر احمدي‌نژاد مظلوم و شهيد بهشتي و همچنين خنثي كردن دسيسه‌هاي احتمالي از سوي بدخواهان خارجي و به ويژه داخلي مي باشد و از اينكه در راه حفظ جان بهشتي زمان ما را ياري مي‌كنيد، كمال تشكر را داريم.»

 

محتواي اين كانال هم موضوعاتي است كه دلسوزان انقلاب را نگران مي‌كند، چرا كه در راستاي تفرقه ارزيابي مي‌شود، از آن جمله مي‌توان به انتشار بخشي از سخنان شهيد بهشتي به آيت ا... مصباح‌يزدي اشاره داشت كه درباره دكتر شريعتي است. نقد اين سخنراني متوجه مصباح‌يزدي و رفتار اوست كه به عنوان مثال در بخشي از آن آمده است:«موضع من در برابر دكتر شريعتي و كارهاي او موضع بهره‌برداري صحيح است، نه لگدكوب‌كردن، نه لجن‌مال‌كردن و نه ستايش‌كردن و بالابردن.

 

بلكه حسن استفاده از سرمايه‌اي در خدمت هدفي، با روشنگري بدون كمترين محافظه‌كاري براي تمام نقطه‌هاي ضعف او... من با صراحت به جناب آقاي مصباح اعلام كردم، جناب آقاي مصباح! اجمالا به شما بگويم، من در برابر دكتر شريعتي نقد سالم و سازنده خواهم داشت... جناب آقاي مصباح، در بحثي كه با ايشان كردم فرمودند من به عنوان اتمام حجت مي‌گويم. گفتم برادر، اتمام حجت چيست؟! من به عنوان يك فرد كارشناس اين فن مي‌گويم. اگر قرار است در روحانيت كسي به عنوان صاحب نظر در مسائل مربوط به نسل جوانِ درس‌خوانده در ارتباط با مذهب نام برده شود، لااقل من كه يكي از آنها هستم. عمرم را در اين راه گذراندم. من به عنوان كارشناس صاحب‌نظر اين فن مي‌گويم اين «اتمام حجت»هاي شما خطرناك است.»

 

علاوه بر اين متن‌ها تصاويري از احمدي‌نژاد در اين كانال منتشر شده است كه به عنوان مثال در حال گپ زدن با كودك فقير است يا احمدي‌نژاد در حال بوسيدن دستان كارگران و اقشار ديگر را نشان مي‌دهد. يكي از تصاوير تبليغ سخنراني او در بافق است كه در زير آن نوشته شده است:«كسي كه آمدنش را، نمي‌شود گرفت و دستبند زد و به زندان انداخت» مفهوم اين عبارت مشخص نيست و شايد حربه‌اي براي مظلوم نمايي است. يكي از تصاوير هم احمدي‌نژاد را نشسته بر كف زمين در حال قرائت قرآن يا ادعيه نشان مي‌دهد و در اين تصوير بر مردمي بودن او تاكيد شده است! نكته جالب آنجاست كه در زير تمامي تصاوير منتشر شده در اين كانال عبارت: «دكتر مظلوم احمدي‌نژاد؛ بهشتي زمان...» درج شده است!

ديدگاه احمدي‌نژاد درباره شهيد بهشتي
موضوعي كه بايد به آن توجه شود ديدگاه احمدي‌نژاد درباره شهيد بهشتي است، چنانكه بيان كرده بود: «شهيد بهشتي تئوري انقلاب را تبيين، ‌تدوين و در عرصه اجرايي جاري مي‌كرد و در آن زمان نظام افرادي در طراز ايشان كمتر داشت.

 

اگر ايشان فرصت مي‌يافت تا ديدگاه‌هاي خود را در عرصه اجرايي عملياتي كند، يقينا وضع به گونه‌اي ديگر پيش مي‌رفت. نظير تعبيري كه حضرت امام راحل درباره ايشان فرمودند شهيد بهشتي يك ملت بود براي ملت ايران، در قرآن درباره حضرت ابراهيم به كار برده شده است. در عرصه اقتصاد، ديدگاه‌هاي شهيد بهشتي يكي از بهترين، دقيق‌ترين و عميق‌ترين ديدگاه‌هاست. ايشان تاكيد داشتند كه بيت المال بايد به طور مساوي بين همگان تقسيم شود و در همان سال ۱۳۵۹ معتقد بودند كه زمان اجراي اين كار در حال گذشتن است.» برخي اين گمانه را مطرح كردند كه شايد به راستي احمدي‌نژاد هم بي‌تمايل به شبيه‌سازي با دكتر بهشتي نباشد و در راستاي همين ديدگاه، به محور سخنراني‌های اخير او كه گفتمان امام (ره) و انقلاب است اشاره مي‌كنند.

در انديشه بهشتي خواندن مشايي!
ماجرا زماني جالب‌تر مي‌شود كه احمدي‌نژاد بر شباهت شهيد بهشتي با اسفنديار رحيم مشايي تاكيد زيادي داشت، چنانكه حجت‌الاسلام مهدي طائب عضو شوراي مركزي قرارگاه عمار در ارديبهشت ۹۲ در همايش بصيرتي در نوشهر گفت:«من به احمدي‌نژاد گفتم شما مي‌توانيد به جريان اصولگرايي كمك كنيد، آقاي مشايي در اين خط دهي‌ها آبروي شما را مي‌برد! اما احمدي‌نژاد اعتقاد دارد كه مشايي همانند بهشتي مظلوم است. احمدي‌نژاد تنها به حرف آقاي مشايي گوش مي‌دهد كه با وجود توصيه خيرخواهانه رهبري و دلسوزان نظام، تاثيري بر ايشان نداشته و موجب ضربه به شخص ايشان مي‌شود نه اينكه بتواند به نظام آسيب وارد كند.»

شهيد بهشتي اهل گذشت بود
اين بي‌مهري‌ها براي فرزندان شهيد بهشتي غريب نيست و سال‌هاست برخي براي مظلوم نمايي، فرار از پاسخگويي و غيره از نام اين شهيد بزرگوار استفاده مي‌كنند و بر همين اساس محمدرضا بهشتي گفته است: «مرحوم بهشتي در يك سال و نيم آخر به‌شدت در معرض هجمه‌ها و فشارها و ترور شخصيتي قرار گرفته بود و عجيب بود كه تا اين اندازه حملات تيز متوجه ايشان بود، آن‌هم از جوانب مختلف و ترور فيزيكي ايشان هم در امتداد آن بود. قبل از آن خيلي زمينه‌سازي شده و شبهه‌هايي درباره چهره‌اي مانند مرحوم بهشتي در جامعه بود و با شهادت ايشان يك‌باره چنان پرده‌هايي فروريخت‌، آن‌هم در زماني چنان كوتاه كه در هنگام دفن يا روزها و ماه‌هاي بعد خيلي از افراد آمدند و از ما حلاليت مي‌خواستند. پاسخ ما به همه آنها اين بود كه ايشان گفته‌اند اگر كسي نسبت به شخص من مساله اي را مطرح كرده باشد، من گذشت كرده‌ام. ولي مگذاريد بار ديگر ناآگاهي ما را به عرصه برخوردهاي غير منصفانه بكشاند.»

 

  اخبارسیاسی - آرمان

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------