آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

علی لاریجانی: ایران آرامش ارزشمندی در شرایط آشفته منطقه دارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که «برخی از کشورها در مسائل منطقه‌ای نگاهی زیرزمینی و توطئه‌آمیزی داشتند» گفت: ایران در مسائل منطقه ای نگاه سنجیده ای و منطقی داشته است.

به گزارش ایسنا علی لاریجانی در سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) و در آستانه فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار درجمع مدیران رسانه‌های استان قم، مشکلات منطقه‌ای را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ایران آرامش ارزشمندی را در شرایط آشفته سیاسی و امنیتی منطقه دارد.

وی با بیان این‌که «وضعیت ژله‌ای در منطقه مشخص نیست و هر آن به یه سمتی در حرکت است» تاکید کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به مسائل منطقه ای بسیار شرافتمندانه است.

وی با اشاره به دو موضوع مسائل کلان کشوری و استانی گفت: نمی‌توان گفت تمام مشکلات کشور در حوزه بین‌الملل و بحث هسته‌ای حل شده ولی در این مسیر حرکتی رو به جلو داشته است.

رییس مجلس شورای اسلامی به چالش‌های حوزه اقتصاد داخلی نیز اشاره کرد و گفت: رکود مشکل عمده کشور است و تا این مسئله حل نشود آبادانی کشور مشکل خواهد بود.

وی با تاکید بر هدایت افکار عمومی و لزوم نگاهی ملی در این عرصه، گفت: برداشتن این بار با صدور بخشنامه و قانون امکانپذیر نیست و باید با اولویت قرار دادن این مهم فهم عمومی را به این سمت سوق داد. باید توسعه کشور به یک فهم مشترک تبدیل شود؛ چراکه راه این توسعه تولید ملی و کارآفرینی است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز  گفت: این‌که معظم‌له مستمرا بر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی تاکید دارند باید مورد توجه همه نظام باشد و البته رسانه‌های کشور در این زمینه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

لاریجانی با انتقاد از برخی رسانه‌های کشور که این مسیر را طی نمی‌کنند و ذهن‌ها را به سمت و سوی دیگر سوق می‌دهند،  گفت: این‌که برخی رسانه‌ها به دنبال برجسته کردن مسائل حاشیه‌ای هستند و از پرداختن به اصل موضوع دریغ می‌کنند اصلا به صلاح کشور نیست.

وی خاطرنشان کرد: البته این مساله ربطی به جناح و یا فکری خاص ندارد و همه با هر فکری باید حضور داشته باشند؛ چراکه نقطه مشترک همه جناح‌ها حفظ انقلاب است البته با ظن و گمان نباید به مسائل کشور نگاه کنیم و انتقادها در مسائل مختلف باید سازنده و درست بیان شود.

وی با بیان این‌که «18 میلیون تن در کشور درگیر مسائل آسیب‌های اجتماعی از حاشیه‌نشینی گرفته تا دیگر مسائل هستند» گفت: حل این مسائل مستلزم همت ملی است.

رییس مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با بیان این‌که «باید مسائل را به سمتی که قم را آباد کرده و تولید را توسعه می‌دهد سوق داد»، ادامه داد: بخش‌هایی از قم محرومیت‌های زیادی دارند که باید در جهت رفع این محرومیت ها اقدام‌های اساسی انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که «وضعیت مطبوعات و فرهنگ کشور باید بیشتر موردتوجه و حمایت باشد»، گفت: این حوزه در تمام دنیا مورد توجه ویژه است و در کشور نیز باید این روند وجودداشته باشد.

وی با اشاره به این‌که« برخی مشکلات در سال‌های گذشته سهم این‌گونه حمایت‌ها را مشکل کرده است»، گفت: در مشاهده مسائل کلان با جمعیت 4 میلیونی پرسنل اداری کشور مواجه می‌شویم که متناسب با بودجه کشور نیست و بدنه صحیحی به نظر نمی‌رسد و این کشش در منابع وجود ندارد.

لاریجانی با بیان این‌که «این مشکل در سال‌های گذشته تشدید شده است»، گفت: البته فضای کشور در حال حرکت به سمت جلو است و سرمایه‌گذاری و رشد کشور بهتر خواهد شد .

وی با تاکید براین‌که «امیدواری در این زمینه به این معنی نیست که از حمایت بخش فرهنگی شانه خالی کرد»، گفت: حوزه فرهنگی کمک کننده توسعه و رشد کشور است .

وی با بیان این‌که «باید به بخش فرهنگ نیز توجه شود» ادامه داد: دغدغه همه ما باید آبادانی قم باشد و فضایی بوجود بیاوریم تا همه بتوانیم در این راه گام های محکمی برداریم.

اتریجانی ادامه داد: حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید تنها مختص به امور مالی باشد، بلکه این حمایت‌ها باید جنبه عاطفی نیز به خود بگیرد و خبرنگاران، بیشتر مورد حمایت مسئولان این وزارتخانه قرار بگیرند.

وی هم چنین به حجم کار رسانه‌ها در قم اشاره کرد و گفت: قم در روزهای پایان هفته و ایام خاص با حجم بسیاری از اخبار مواجه است که شرایط کار در حوزه رسانه را در قم نسبت به سایر استان های کشور متفاوت کرده که این مهم نیز باید مدنظر وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه قرار بگیرد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------