آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

«مرگ»، پروژه جديد عليه اصلاحات



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,دلواپسان


خودكشي هم براي دلواپسان طعم سياست دارد؛ به نظر مي‌رسد اگر آب يا برق منزل دلواپسان هم به علت بدهي يا مشكلات ديگر قطع شود بايد آن را دستاويزي براي هجمه به رقيب كنند و مثلا بگويند آنها براي مقصر دانستن دولت قبل، در مصرف آب صرفه‌جويي نكردند يا سيم‌های برق را قطع كردند تا جلسات اصولگرايان برگزار نشود‍! اكنون كه فردي در دفتر حزب كارگزاران خودكشي كرده است از همان دقايق اوليه انتشار خبر، شروع به جوسازي سياسي كردند.

 

چنانكه اصل خبر در شامگاه جمعه چنين بود كه «بعد از ظهر جمعه در دفتر حزب كارگزاران سازندگي واقع در ميدان هفت تير يك مرد كه خود را حلق آويز كرده بود، كشف جسد شد.

 

بعد از ظهر جمعه با اعلام كلانتري ۱۰۵ سنايي مبني بر كشف جسد حلق آويز شده يك مرد در دفتر محل كارش بازپرس مرادي كشيك قتل پايتخت در محل حادثه حاضر شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد مردي كه احتمالا از اعضاي حزب كارگزاران است به دليل نامعلومي در دفتر اين حزب واقع در ميدان ۷ تير خود را حلق آويز كرده است. به دستور بازپرس جسد براي تعيين علت تامه مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد و اكيپي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي ماموريت يافتند تا علت اين مرگ خودخواسته را كشف كنند. اوراق شناسايي كه همراه اين فرد بوده است نشان مي‌دهد كه در صورت صحت آنها متوفي بيژن سلطاني نام دارد.»

سوءاستفاده دلواپسان
اما فارس به سرعت رنگ و لعاب سياسي به اين خبر داد و نوشت: «در حالي كه حسب مدارك هر يك از اعضاي حزب مثل مرعشي و عطريانفر ماهانه ۶ميليون تومان حقوق دريافت مي‌كرده‌اند اين فرد تقاضاي مساعدت مالي جهت شهريه دانشگاه دختر خود را داشته كه اقدامي نشده است. اين فرد كپي وصيت نامه را در تمامي فايل‌ها قرار داده است كه حقوق وي يك ميليون تومان بوده است.» نكته جالب‌تر اينكه فارس بار ديگر خبرسازي خود را صبح ديروز با انتشار مصاحبه‌اي با فردي كه مدعي است عضو حزب كارگزاران است منتشر كرد و در هيچ بخش اين گفت‌وگو نامي از اين عضو نياورده كه همين موضوع بر احتمال ساختگي بودن آنچه فارس منتشر كرد، افزود.

 

آنچه فارس صبح ديروز منتشر كرد چنين بود: «يك عضو حزب كارگزاران سازندگي درباره خودكشي يكي از كارمندان مالي و اداري اين حزب گفت: شخصي كه خود را حلق آويز كرده است، آقاي «ب. س» يكي از افراد نزديك به كرباسچي و از اعضاي جديد حزب بوده است. وي افزود: «ب. س» چندين بار مساعدت‌هايي را در حوزه مالي از دبيركل حزب داشته اما هيچ تدبيري انديشيده نشد. اين عضو حزب كارگزاران تاكيد كرد: عدم مديريت در كارگزاران سبب شده اين حزب به اين وضعيت دچار شود.» البته بهره‌برداري فارس از اين خودكشي به اخبار رسمي منتشره در سايت اين خبرگزاري محدود نشد بلكه سيدياسر جبرائيلي از معاونان فارس هم در تلگرام نوشت:« رابطه روشني ميان خودكشي معاون مالي حزب كارگزاران و ايمان اين طيف به ايدئولوژي ليبراليسم وجود دارد.

 

ليبرال‌ها دنيا را به مثابه جنگلي مي‌بينند كه انسان‌ها در آن حق دارند براي تمتع هرچه بيشتر از مواهب جهان، آزادانه بكوشند، لكن تكليفي در برابر ساير انسان‌ها براي خود قائل نيستند و مفهوم عدالت جايگاهي در ساختمان معرفتي شان ندارد. اين است كه برايشان اهميتي ندارد نه فقط در كشور، حتي در مجموعه كوچك و خودماني تحت مديریتشان، نظام توزيع ثروت به تضادهاي طبقاتي كشنده منجر شود. ليبراليسم وعده بهشت زميني به مومنان به خود مي‌دهد اما براي آنها كه نتوانند از فرصت آزادي بهره برده و بهشت اين جهاني خود را بسازند، نه فقط فقر، كه مرگ و خودكشي ناشي از اين ناكامي را نيز طبيعي مي‌داند.» خودكشي مرحوم سلطاني بهانه خوبي براي عقده گشايي عليه احزاب اصلاح‌طلب و به ويژه كارگزاران بود؛ بهانه‌اي كه از سوي كمتر فرد آگاهی به مسائل اسلامي و اعتقادي صحيح می‌نماید.

شخص متوفي بازنشسته شهرداري بود
اين خبرسازي‌ها از سوي فارس ادامه داشت تا اينكه روز گذشته دبيركل حزب كارگزاران سازندگي، شخصي كه جمعه در دفتر اين حزب خودكشي كرده را عضو متبوع حزب ندانست و گفت: نامبرده بازنشسته شهرداري بوده است. غلامحسين كرباسچي درباره خودكشي فردي در دفتر حزب كارگزاران سازندگي افزود: فرد متوفي بازنشسته شهرداري بوده است و به دلايل مشكلات مالي آقاي مهندس عليخاني كه از زمان شهرداري ايشان را مي‌شناخت، وي را براي انجام امور حسابداري و پيگيري نامه‌ها در دبيرخانه به استخدام درآورده بود. وي ادامه داد: فرد متوفي به دليل اينكه مورد اعتماد بوده و از جهتي براي كمك به وي براي تامين هزينه‌هاي زندگيش در دفتر حزب مشغول به‌كار شده بود.

 

دبيركل حزب كارگزاران سازندگي اظهارداشت: ايشان كليد ورود ساختمان را براي روزهاي كاري در اختيار داشته اما روز جمعه كه مصادف با جمعه بود، به دفتر حزب مراجعه و به اين عمل، اقدام كرده است.زماني كه يكي از اعضاي حزب به دفتر براي انجام اموري مراجعه مي‌كند با جنازه وي مواجه شده و پليس را در جريان امور قرار مي‌دهد. كرباسچي گفت: حزب كارگزاران سازندگي به اين متوفي و به يك نفر نيروي خدماتي براي امور نظافت حقوق پرداخت مي‌كند و پرداختي ديگري به افراد ندارد و حتي اعضا بايد حق عضويت بپردازند و حزب امكانات پرداخت حقوق را ندارد. فردي كه به گفته كرباسچي معرف متوفي بوده است هم به ايسنا گفت: علت خودكشي كارمند مالي اين حزب كه جمعه رخ داده مشكلات مالي بوده است.

 

غلام عباس عليخاني با اشاره به حلق‌آويز كردن يكي از كارمندان حزب كارگزاران در دفتر اين حزب واقع در ميدان هفت‌تير گفت: ايشان، بازنشسته شهرداري بودند كه مدتي بود از اين مشكل مي‌گفتند كه حقوق بازنشستگي كفاف هزينه‌هاي زندگي‌شان را نمي‌دهد و در قسمت اداري حزب كارگزاران مشغول به كار شده بودند. وي ادامه داد: كاري كه ايشان انجام مي‌داد كارهاي حسابداري بود و ماهانه دريافتي‌اي به ايشان براي اين كار داده مي‌شد و در اتاق آرشيو در ساختمان هفت تير مستقر بودند و كليد همان جا را هم داشتند كه گويا بعد از ظهر جمعه به دليل همين مشكلات مالي خود را حلق‌آويز كرده‌اند. اين عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران خاطرنشان كرد: دليل خودكشي ايشان در وصيت‌نامه‌اي كه در جيبش قرار داشت، مشكلات مالي عنوان شده بود و پس از رويت او توسط ساير كاركنان به پليس و اورژانس براي حضور در محل اطلاع داده شد.

تلاش براي پنهان كردن شهرداري!
با اظهارات كرباسچي و عليخاني مشخص مي‌شود كه علت نااميدي متوفي به دريافتي از شهرداري هم مربوط است و ظاهرا برخي براي كمرنگ كردن حقوق دريافتي سلطاني از شهرداري درصدد تخريب اصلاح‌طلبان هستند. شايد اين سوال مطرح شود كه چرا اين فرد در دفتر حزب خودكشي كرده است كه پاسخ مشخص است؛ زيرا كليد اين دفتر در اختيار متوفي بوده و او مي‌توانسته با آرامش و بدون حضور افراد ديگر كه مانع خودكشي او مي‌شوند تصميم خود را اجرايي كند اما به هر حال خودكشي و فوت سلطاني ارتباطي با حزب كارگزاران ندارد و نبايد به اين موضوع برچسب سياسي براي تخريب اصلاح‌طلبان زد. سخنگوی حزب کارگزاران درباره دریافت حقوق ۶میلیونی از محل حزب کارگزاران سازندگی گفت: هیچ‌یک از اعضای حزب حقوق نمی‌گیرند بلکه حق عضویت هم پرداخت می‌کنند. سیدحسین مرعشی سخنگوی کارگزاران در مورد حقوق ۶ میلیونی از محل حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: هیچ فردی در حزب حقوق نمی‌گیرد. وی تاکید کرد: نه من (سید حسین مرعشی) و نه آقای عطریانفر از حزب کارگزاران سازندگی حقوق نمی‌گیریم، بلکه هزینه‌های حزب از محل حق عضویت اعضا، از جمله من و آقای عطریانفر تامین می‌شود.


اخبار  سیاسی - آرمان / مطهره شفيعي

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------