آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

شورای عالی همکاری دولت و مجلس تشکیل می‌شود/مشاجره‌های بیهوده به نفع مردم نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسینعلی امیری

 معاون امور پارلمانی رئیس جمهور از تشکیل شورای عالی همکاری بین دولت و مجلس در آینده نزدیک خبر داد.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ  به این سوال که آیا قرار است اخیرا بین دولت و مجلس جلسه مشترکی تشکیل شود، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه معاونت حقوقی پیگیری می‌کنم، تدوین یک برنامه جامع برای ارتقای تعاملات بین مجلس و دولت است.

او افزود: این برنامه الان توسط متخصصانی که کار برنامه‌ریزی را برعهده دارند براساس شرح وظایف حوزه معاونت پارلمانی در حال تهیه است. در این برنامه شورای عالی همکاری بین دولت و مجلس با ترکیب متشکل از نواب رییس مجلس و هیات رییسه و معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و رییس سازمان امور اداری و استخدامی در حال انجام و اجرا است.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مسائل کلان مثل موضوع برنامه و قانون بودجه بنا داریم رایزنی‌های اولیه و مشورت‌های ابتدایی قبل از اینکه موضوع در مجلس طرح رسمی شود در این شورای عالی مطرح شود و امیدواریم با این کار سطح روابط دولت و مجلس ارتقاء پیدا کند.

امیری متذکر شد: هرگاه بین دولت و مجلس همدلی بوده کارهای کشور خوب پیش رفته و هرگاه تنش و مشاجره‌های بیهوده بوده امور کشور به خوبی پیش نرفته است و این به نفع مردم و کشور نیست. برای همین این یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد.

او گفت: برنامه دیگر ما ملاقات کمیسیون‌های مجلس با رییس‌جمهور است که این مسئله در حال برنامه‌ریزی است، همین امروز با آقای جهانگیری صحبت کردیم و قرار شد مجمع نمایندگان استان‌ها نیز با معاون اول رییس‌جمهور ملاقات‌هایی داشته باشند، لذا پیش‌بینی‌ام این است سطح روابط مجلس با دولت ارتقاء پیدا خواهد کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------