آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

تاجگردون : در غیاب افراد شایسته در انتخابات، پول جایگزین می‌شود/ ابطال رای مردم بدعت نادرستی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,تاجگردون

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم تاثیرگذاری خرید رای و دیگر تخلف‌های انتخاباتی در سرنوشت دو انتخابات حساس سال آینده، گفت: تا زمانی که این افراد شایسته کمتر امکان حضور در صحنه را داشته باشند، پول جایگزین این افراد می‌شود.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با  ایلنا، با انتقاد از موضوع تخلف‌ها و خرید آرا درانتخابات که اخیراً از سوی دبیر شورای نگهبان و همچنین سخنگوی شورای نگهبان مورد اشاره قرار گرفت، اعلام کرد: متاسفانه بحث حاکمیت پول در نتیجه بسیاری از حوزه‌های انتخابیه تاثیرگذار بوده و باتوجه به این‌که این خرید آرا به صورت رسمی و علنی انجام نمی‌شود، نمی‌توان با امکانات فعلی با آن مقابله کرد.

ابطال رای مردم بدعت نادرستی است

او همچنین با اشاره به ابطال صندوق رای در برخی از حوزه‌های انتخابیه که به‌عنوان راهکار مقابله با خرید رای و دیگر تخلف‌های انتخاباتی انجام می‌شود، گفت: همواره در جریان برگزاری انتخابات‌ها شاهد هستیم که برخی از حوزه‌های انتخابیه یا برخی از صندوق‌های رای مردم ابطال می‌شود که متاسفانه این اقدام، بدعتی نادرستی است که شکل گرفته و انجام می‌شود.

انتخابات الکترونیک بخشی از مشکل خرید رای را مرتفع می‌سازد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزاری انتخابات الکترونیک را یکی از راهکارهای کارساز مقابله با تخلف‌های انتخاباتی و خرید آرا دانست و خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم شورای نگهبان و دولت در راستای آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک را فراهم کنند چرا که فرآیند الکترونیکی کردن برگزاری انتخابات، بخشی از این مشکل‌ها را مرتفع می‌سازد.

روند رشد تخلف‌های انتخاباتی نگران‌کننده است

این عضو فراکسیون امید در مجلس ادامه داد: با این حال، بحث خرید آرا و دیگر تخلف‌های انتخاباتی یکی از معضل‌های همیشگی در مسیر برگزاری انتخابات است و در ادوار گذشته نیز شاهد بروز چنین تخلف‌هایی بودیم که متاسفانه رشد این پدیده نیز بسیار بالا و نگرا‌ن‌کننده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره علت بلاتکلیف ماندن لایحه شفافیت منابع مالی نامزدهای انتخاباتی که از سوی دولت در اختیار مجلس نهم قرار گرفت، یادآور شد: واقعیت این است که لایحه شفافیت منابع مالی نامزدهای انتخاباتی نمی‌توانست در مسیر مقابله با این تخلف‌ها تاثیر اساسی داشته باشد و با وجود این‌که این لایحه می‌توانست تاحدودی بازدارنده باشد اما نمی‌توانست منجر به ازبین رفتن اصل موضوع شود.

هنگامی که افراد شایسته امکان حضور ندارند، پول جایگزین می‌شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تصریح کرد: درصورتی که افراد شایسته فرصت حضور در مجلس را داشته باشند، خرید رای و تخلف‌های این‌چنینی نمی‌تواند آن‌چنان تاثیرگذار باشد و تا زمانی که این افراد شایسته کمتر امکان حضور در صحنه را داشته باشند، پول جایگزین این افراد می‌شود.

تاجگردون در پایان با اشاره به برگزاری دو انتخابات حساس ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ماه‌های نخست سال آینده، نسبت به برگزاری انتخابات سالم اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوار هستیم خرید رای در دو انتخابات پیش‌رو در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار نشود.
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------