آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

تهیه طرحی برای برگزاری 4 انتخابات در یک سال



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت که به دنبال تهیه طرحی در مجلس برای برگزاری و تجمیع چهار انتخابات در یک زمان با هدف دور کردن کشور از فضای انتخاباتی و ایجاد فضای کار هستیم.

امیر خجسته در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس این طرح انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، شورای شهر و شورای نگهبان همزمان در یک سال برگزار می‌شود تا کشور از حالت انتخاباتی خارج  شود.

وی توضیح داد: انتخابات به طور میانگین هر دوسال یک بار در کشور برگزار می‌شود که این باعث انتخاباتی شدن شرایط کشور شده و به تبع آن دولت به خوبی نمی‌تواند به امور بپردازد لذا برای ایجاد فضای کار طرح برگزاری چهار انتخابات در یک زمان در حال تهیه شدن است.

به گفته خجسته با اجرای این طرح احزاب، فعال و پاسخگو شده و مشارکت مردم نیز مطلوب خواهد بود چرا که در حال حاضر احزاب تنها در ایام انتخابات فعال می‌شوند و در زمان‌های دیگر خبری از احزاب نیست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین با بیان اینکه تخلفات با الکترونیکی شدن و برگزاری انتخابات در یک زمان به همراه مدیریت مناسب به حداقل خواهد رسید، گفت: تمام این موارد در این طرح لحاظ می‌شود منتها تدوین و تهیه آن به کار کارشناسی زیادی نیاز دارد که در مراحل ابتدایی آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این طرحی منافاتی با لایحه جامع انتخابات ندارد، توضیح داد: لایحه درباره مدون کردن قوانین انتخابات و طرح در مورد زمان انتخابات است، به عبارتی دیگر محتوای لایحه تجمیع قوانین انتخابات، برطرف کردن خلاءهای قانونی و رفع ابهامات همچون مدیر و مدبر بودن کاندیداهای ریاست جهوری است.

خجسته در پایان گفت که مجلس از دولت خواسته تا در اسرع وقت حداکثر تا پایان سال جاری لایحه جامع انتخابات را ارائه دهد نه اینکه لایحه نزدیک انتخابات تقدیم شود و کارها سیاسی شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------