آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

حبیبی:‌ تخریب دولت حرام است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حبیبی

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما معتقدیم تخریب دولت حرام است اما برخی دولتی‌ها انتقاد یا حتی اعتراض را مساوی تخریب می بینند که این نیز درست نیست.

به گزارش ایسنا، محمد نبی حبیبی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت حزب موتلفه برگزار شد طی  سخنانی با بیان اینکه سال آینده دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در شهر است اظهار کرد: ما یک حزب مقطعی انتخاباتی نیستیم و در تمام سال و حتی در مقاطعی به صورت شبانه روزی فعالیت داریم و یک تاریخ 53 ساله را پشت سر خود داریم که این 53 سال با این بارها اوضاع سیاسی و اجتماعی تغییر کرده است حزب موتلفه همواره ثابت قدم بوده است.

وی افزود: ثبات قدم موتلفه و تجزیه و منشعب نشدن آن سبب محکم بودن پایه های ایدئولوژیک آن است و اگر ما از استحکام ایدئولوژی برخوردار نبودیم در واقع شاهد تجزیه شدن حزب خود می شدیم.

وی با تاکید بر اینکه پایه های ایدئولوژیک حزب موتلفه بر مبنای اسلامی است اظهار کرد: کسانی که با ما موافقت ندارند و یا حتی نسبت به خط مشی ما اعتراضاتی دارند در نهایت قبول دارند که حزب موتلفه دارای این ثبات قدم است و ما در حزبمان ثابت کرده ایم که با اعتقاد راسخ اسلامی می‌توان حزب داشت .

حبیبی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی موتلفه اسلامی حفظ انقلاب است اظهار کرد: ما مثل هر حزب دیگری دوست داریم در مراکز حضور داشته باشیم اما زمانی که این حضور در قدرت و حفاظت از انقلاب قرار باشد یکی را انتخاب کنیم حفظ انقلاب برای ما اولویت دارد چرا که معتقدیم اگر قدرت برای خدمت به مردم است خوب است .

حبیبی با اشاره به اینکه بحث های داخلی در تشکل متبوع اش برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها آغاز شده است گفت: ما به روند همگرایی اصولگرایی پایبند هستیم اما کاندیدای خود را خواهیم داشت حزب موتلفه بنابه فعالیت هایی که مسئولان دفاتر اش در سراسر کشور انجام می‌دهند به شناسایی کاندیداها می پردازد حال اگر اصولگرایان قرارشان بر ائتلاف است ما نامزدهای خود را معرفی می‌کنیم و در نهایت هر چه مجموعه اصولگرایان بگویند تمکین می‌کنیم اما اگر از ائتلاف خبری نبود موتلفه کاندیدای خود را برای انتخابات خواهد داشت چرا که معتقدیم باید در نهایت با دست پر به سوی ائتلاف برویم یا اینکه به صورت مستقل کاندیدایی برای خود داشته باشیم.

وی ادامه داد:  ما در انتخابات مجلس دهم نیز نزدیک به 200 نفر نامزد در سراسر کشور داشتیم اما زمانی که قرار شد مجموعه اصولگرایان با ائتلاف در انتخابات شرکت کنند نامزدهای خود را در مذاکرات اصولگرایان مطرح کردیم و در نهایت تسلیم عقل جمعی شدیم و ثابت کردیم که اگر مجموعه اصولگرایان به فرد دیگری غیر از کاندیداهای موتلفه برسد ما پایبند ائتلاف خواهیم بود و منافع اصولگرایایی را به منافع حزبمان ترجیح خواهیم داد اما در نهایت توجه به مصلحت اصولگرایی مانع از معرفی کاندیدا از سوی موتلفه نخواهد شد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه فعلا قصد ندارد درباره هیچ شخص به خصوصی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهارنظر کند گفت:‌ ما برای انتخابات ریاست جمهوری حتما کاندیدا خواهیم داشت و آن را در زمان مناسب مطرح خواهیم کرد. اما اگر قرار شد اصولگرایان نامزد خاصی معرفی کنند و ما نیز ائتلاف را با اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پذیرفتیم کاندیدای جریان اصولگرایی را به کاندیدای خاص خود ترجیح خواهیم داد وگر نه به صورت مستقل کاندیدای خودمان را معرفی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مجموعه اصولگرایان  در انتخابات به یک هماهنگی نرسند شکست خواهند خورد اظهار کرد: معتقدم در انتخابات هایی چون مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اصولگرایان باید هماهنگ شوند و گر نه همه شکست خواهیم خورد البته وضعیت اصلاح‌طلبان نیز همین است و آن‌ها هم سعی کردند در انتخابات مجلس با یک دید به صحنه بیایند و ما نیز همین کار را کردیم.

حبیبی دربخش دیگری با اشاره به چگونگی رابطه حزب موتلفه با جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران اظهار کرد: ما از هیچ کدام از  مواضع اصولی مان در ائتلاف با سایر احزاب اصولگرایی عدول نکردیم که با تشکل هایی چون جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران نیز در اصول هماهنگی داریم  در سلایق سیاسی و شیوه اجرایی تفاوت هایی هم داریم که لازم است برای رسیدن به ائتلاف بر همان مواضع اصولی ثابت قدم بود اما در روش‌ها انعطاف داشت تا بتوان به ائتلاف رسید.

وی ادامه داد:  اگر در همین ائتلاف مجلس دهم می خواستیم بر اساس سلایق خودمان عمل کنیم یا سایر احزاب نیز چنین عمل کنند به هیچ وجه به لیستی که در نهایت به آن رسیدیم، نمی رسیدیم. بنابراین در موضوع ائتلاف لازم است که در اصول خودمان پایبند باشیم اما در سلایق انعطاف نشان دهیم.

حبیبی با اشاره به اینکه هیچ کدام از کاندیداهای فهرست سی نفره اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم را خارج از جریان اصولگرا نمی‌داند اظهار کرد: ما هیچ کدام از کاندیداهای فهرست سی نفره برای مجلس را خارج از  اصولگرایی نمی دانیم اما اگر قرار بود موتلفه به سلیقه خودش لیستی ارائه کند ممکن بود تفاوت هایی  در لیست سی نفره نهایی به وجود بیاید ولی در نهایت باید بدانیم که اگر ائتلاف انجام نمی شد آرای اصولگرایان به مراتب کمتر از آن چه که به دست آمد ، می‌شد.

وی با اشاره به اینکه ما تخریب دولت را حرام می‌دانیم اظهار کرد: برخی دولتی ها انتقاد و یا حتی اعتراض را تخریب تلقی می‌کنند اما ما پشتیبانی اصولی از دولت را وظیفه خود می دانیم و در عین حالی که از دولت پشتیبانی اصولی می‌کنیم حق نقد راهم برای خود محفوظ می دانیم.

حبیبی ادامه داد:  ما از رئیس جمهور پشتیبانی اصولی داریم به این معنا که اگر دولت  و رئیس جمهور خوب عمل کردند، از آن‌ها پشتیبانی و تعریف می‌کنیم ولی اگر ارزیابی هایمان از دولت خوب نبود انتقاد خود را نیز مطرح می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال اول ریاست جمهوری حسن روحانی نامه ای را از طرف حزب موتلفه به وی ارسال کرده است اظهار کرد: ما نامه ای به آقای روحانی نوشتیم و از نقاط، ضعف و قوت و نیز پیشنهاداتمان در این نامه نسبت به دولت اظهار عقیده کردیم که البته این نامه منتشر نشد اما باید بگوییم که موضع دائمی موتلفه همواره مبنی بر پشتیبانی عمومی از دولت هایی است که با رای مردم انتخاب شده و  از طرف رهبری تنفیذ می‌شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید در انتخابات شوراها به صورت ائتلافی عمل کنند اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها در قالب ائتلاف عمل کنند که در نتیجه بهتر است اصولگرایان نیز با ائتلاف در این انتخابات شرکت کنند اما در هر صورت باید بگوییم که ممکن است دیدگاه موتلفه این باشد که یک نامزد خوب است و نامزد دیگری بد که البته ما دیدگاه خودمان را در این زمینه وحی منزل نمی دانیم اما چون حزب هستیم و باید بر انتخابات حضور فعالانه داشته باشیم در زمانی که نامزدهای انتخاباتی بد و بدتر باشند موضع گیری کرده و بد را انتخاب خواهیم کرد که البته منظور من در حال حاضر قائل به شخص خاصی نیست و به صورت کلی این موضع را اعلام می کنم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------