آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

معاون پارلمانی روحانی: کمتر از 50 نفر حقوق نامتعارف گرفتند/دولت از این که عده‌ای حقوق نامتعارف گرفته‌اند، دفاع نمی‌کند اما نباید سیاسی برخورد کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , حسینعلی امیری

در حال حاضر حدود 11 هزار نفر از خبرنگاران بیمه‌اند در حالی که این افراد تعداد قابل توجهی‌اند که باید موقعیت شغلی‌شان تثبیت شود.

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: تعداد افرادی که حقوق های نامتعارف دریافت کرده‌اند کمتر از 50 نفر است.

به گزارش عصر ایران، حسینعلی امیری در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه درباره رویکرد و عملکرد دولت در برخورد با فیش های حقوقی نامتعارف اظهار داشت: در پرداخت حقوق باید عدالت رعایت شود و دولت از این که عده ای حقوق نامتعارف گرفته اند، دفاع نمی کند.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* رییس جمهور به محض اطلاع بررسی ریشه‌ای این موضوع را دستور داد و این که کسانی که حقوق های غیرمتعارف گرفتند، برکنار شوند.

*تعداد افرادی که حقوق نامتعارف گرفته‌اند کمتر از 50 نفر است.از نظر دولت طرح این موضوع فرصتی برای اصلاح نظام پرداختی کشور شد چرا که دولت یازدهم خالق و واضع این قوانین پرداختی نبوده است. تمامی پرداختی های دولت به سمع و نظر دستگاه های نظارتی می رسد و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی این پرداختی ها را دیده اند، اما آنچه باید بدان توجه شود برخورد مبنایی و حقوقی با این موضوع است.

*{در رابطه با طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی} دولت مدافع مبارزه با مفاسد اقتصادی است. در داخل ساختار دولت نهادهایی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد بنابراین چون قانون اساسی بر ایجاد سازمان‌های اداری زائد تأکید می‌کند، دولت باید در این مورد بیشتر کار کارشناسی انجام دهد.

*اگر با موضوع  فیشها سیاسی برخورد کنیم و اگر این موضوع به ابزار سیاسی برای زدن مدیران دولتی تبدیل شود، شکل جناحی به خود می گیرد و کار آسیب می بیند.

* دولت اعلام آمادگی کرده تا برای حمایت از حقوق خبرنگاران لایحه‌ای به تصویب برساند. بنده نیز در فرآیند قانونگذاری اگر کاری از دستم برآید انجام خواهم داد. این موضوع فرصتی است که به میدان بیایند و بدون هیچگونه استرسی به فعالیتشان بپردازند.

*در حال حاضر حدود 11 هزار نفر از خبرنگاران بیمه‌اند در حالی که این افراد تعداد قابل توجهی‌اند که باید موقعیت شغلی‌شان تثبیت شود.

* گاهی مطالبی میان دولت و مجلس مانند قانون برنامه ششم توسعه بودجه مطرح می‌شود که قبل از رسمی شدن، ذهنیتی میان هیأت رئیسه دولت و مجلس به وجود می‌‌آید تا زوایا و اهدافش مشخص شود و سپس در مرحله رسمی قرار گیرد.

*{ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در کابینه به سمت اصولگرایی حرکت کردید؟} من جزء هیچ جریانی نیستم و از ابتدا هم اعلام کردم که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان فرزند انقلاب هستند و با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد. بر این اساس نگاه بنده حزبی و جناحی نبوده و نیست.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------