آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

نقش ‌آیت‌الله هاشمی در انتخاب مجدد روحانی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رسول منتجب‌نیا،


رسول منتجب‌نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:دولت آقای حسن روحانی در طی سه سال گذشته اقدامات بزرگی انجام داده و به موفقیت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف، اعم از مسائل داخلی و خارجی دست یافته است.

اگرچه انتظارات جامعه فراتر از اين بوده و به بخشي از وعده‌ها و مطالبات ملت جامه عمل پوشانده نشده است اما عدم تحقق اين وعده‌ها بيش از هر موضوعي، به دليل محدوديت‌هايي است كه در كشور بوده و موانعی براي دولت و رئيس‌جمهور ايجاد كرده است. در كنار اين مسائل، اختياراتی كه قانون براي رئيس‌جمهوري مشخص كرده يا دخالت‌هايي كه خارج از دولت در كار اين نهاد صورت مي‌گيرد، مزيد بر علت است. در مجموع، آقاي دكتر روحاني نهايت تلاش خود را به كار بسته تا مشكلات كشور مرتفع شود. اما از دولت تدبير و اميد انتظار مي‌رود كه در سال پاياني دولت، گام‌هاي بلند ديگري بردارد كه اين مساله، زمينه جذب منتقدان دولت را فراهم كرده و بهانه را از دست مخالفان گرفته و آنها را ناكام بگذارد. اگر رياست محترم جمهوري چنين شرايطي را به وجود آورد، قطعا در سال ۹۶ پيروز ميدان خواهد بود.

به نظر مي‌آيد كه در صورت تداوم اين روند و درصورتي كه گام‌هاي بلند ديگري برداشته شود، آرای آقاي روحاني در دور دوم رياست‌جمهوري، به مراتب بيشتر از دوره اول خواهد بود. با اين وصف، رئيس‌جمهور در دوره دوم با تجربه بيشتر و قدرت مضاعف مي‌تواند به موفقيت‌هاي بيشتري نسبت به دوره اول دست يابد و بسياري از نابساماني‌ها و ناملايمات را به خوبي سامان دهد. ذكر اين نكته نيز مفيد به فايده است كه هم در يك سال باقي‌مانده از عمر دولت و هم در دوره دوم، نياز به گزينش نيروهاي همراه‌تر و با نشاط‌تر وجود دارد كه متاسفانه در حال حاضر، شاهد هستيم بسياري از نيروهاي موجود، نشاط و قدرت لازم را ندارند يا اينكه همراهي مناسب را با دولت ندارند. نگارنده معتقد است كه شخص آقاي روحاني، از اين مساله رنج مي‌برد. چرا كه اين طور احساس مي‌شود كه در دولت، همراهي قوي و استواري با شخص رئيس‌جمهوري، وجود ندارد.

راه‌حل برون رفت از اين مساله، تنها آن است كه در گزينش‌ها تجديدنظر شده و به نظارت بر عملكرد زير مجموعه‌ها، توجه بيشتري مبذول شود تا مشكلات گذشته به وجود نيايد. از سوي ديگر، اين موضوع را هم بايد مدنظر قرار دهيم كه همه بزرگان كشور مي‌توانند در حمايت از آقاي روحاني نقش آفرين باشند.

آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني، هم به لحاظ سابقه بسيار طولاني و تجربه فوق‌العاده‌اي كه در كارنامه خود دارند و هم به جهت محبوبيت مثال زدني ايشان در بين اقشار مختلف مردم، مي‌توانند نقش موثري در پيروزي آقاي روحاني ايفا كنند. همچنان كه در ظرف سه سال گذشته، از هيچ كوششي براي حمايت از دولت دريغ نكرده‌اند. بخش قابل توجهي از پيروزي بزرگي كه در سال ۹۲ نصيب جريان اعتدالي شد، به حضور آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني و برخوردي كه با ايشان در موضوع رد صلاحيت صورت گرفت، بر مي‌گردد كه در نهايت مردم را تشويق كرد تا در صحنه حضور جدي پيدا كنند.

در سال ۹۴ هم شاهد تاثير‌گذاري اين شخصيت انقلابي در انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبري بوديم كه اتفاقات بي‌سابقه‌اي را صورت داد. واضح است كه بخشي از اين توفيقات به مديريت و راهنمايي‌هايي كه آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني درآن زمان انجام دادند، برمي‌گردد. انتظار بزرگان و خواست مردم اين است كه آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در پيروزي آقای روحانی در دوره دوم و حتي اصلاح دولت يازدهم نقش بيشتري را ايفا كرده و دولت محترم از ديدگاه‌ها و نظرات ايشان بيشتر از گذشته استفاده كند. چرا كه اين تجربيات اندوخته در شخص آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني، دستاورد سال‌هاي سال تلاش و فعاليت سياسي و انقلابي است. ضمن اينكه آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني و برخي از بزرگان كشور، از جمله سرمايه‌هاي اصلی نظام و انقلاب به شمار مي‌روند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------