آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

بابک زنجانی آزاد نمی‌شود



اخبار,اخبار سیاسی,آزادی بابک زنجانی از زندان


اخبار سیاسی - رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 خبر داد

بابک زنجانی آزاد نمی‌شود

نماینده قزوین و البرز در مجلس شورای اسلامی، تاکید دارد که در حال حاضر نیز بابک زنجانی با میلیاردها تومان وثیقه هم آزاد نمی‌شود، چرا که او در بازداشت موقت است و این به این معناست که تا روز دادگاه این حکم به قوت خود باقی خواهد ماند.

  خودش در اوین است و شریکش به تازگی از زندانی در ترکیه آزاده شده است. بابک زنجانی بیش از 2 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهکار است و  به خاطر این بدهی در اوین به سر می‌برد. هر چند پیش تر عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به تدبیر خبر داده بود بدهی زنجانی به وزارت نفت تنها جرم او نیست.

در آن سوی مرزهای ایران اما رضا ضراب تاجر ایرانی که اوایل دی ماه سال جاری به اتهام فساد مالی، رشوه، پولشویی و تجارت غیرقانونی بازداشت شد، روز جمعه 9 اسفند به همراه تعدادی از وابستگان به اعضای دولت اردوغان که به دلیل فساد مالی دستگیر شده بودند آزاد شد. امری که با اعتراض شدید مخالفان دولت اردوغان مواجه شده است.

ارتباط میان رضا ضراب و بابک زنجانی پس از آن افشا شد که رسانه های ترکیه خبر دادند ضراب در همان روزهای اول بازجویی گفته است که بابک زنجانی رئیس من است. گرچه بلافاصله پس از انتشار این خبر زنجانی در سایت شرکت سورینت هرگونه ارتباط کاری با ضراب را تکذیب کرد. چند روز پس از انتشار این خبر بابک زنجانی نیز دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

از زمان بازداشت زنجانی بخش هایی از فعالیت های او آشکار شده اما بسیاری از مقام هایی که پرونده او را پیگیری می کنند معتقدند ناگفته های فراوانی از فعالیت های تجاری او وجود دارد. سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری اخیر خود گفت که هر چه در پرونده زنجانی جلوتر می رویم پیچیده تر می شود. هر چند او تاکید کرد که پرونده زنجانی دو شاکی خصوصی دارد و تنها مختص به بدهی به وزارت نفت نیست.

 

هر چند پیش از کنفرانس خبری محسنی اژه ای خبرهایی از پایان دوره قرار بازداشت موقت زنجانی منتشر شده بود. اما اژه ای گفت: ما خیلی امیدوار بودیم که ظرف مدت بازداشت اول که دو ماه بود به نتیجه برسیم ولی این کار انجام نشد و بازداشت موقت او تمدید شد.

در همین حال داوود محمدی رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 که مسئول پیگیری پرونده بابک زنجانی نیز هست، آزادی بابک زنجانی را تا پایان دوره قرار بازداشت و دادگاهش منتفی اعلام کرد.

محمدی با بیان اینکه برابر اعلام دادستانی کل کشور قرار بازداشت بابک زنجانی تمدید شده است، به خبرنگار سیاسی تدبیر می‌گوید: «این اعلام دادستانی یعنی اینکه با آزادی او موافقت نشده است و همچنان در زندان خواهد بود.»

نماینده قزوین و البرز در مجلس شورای اسلامی، تاکید دارد که در حال حاضر نیز بابک زنجانی با میلیاردها تومان وثیقه هم آزاد نمی‌شود، چرا که او در بازداشت موقت است و این به این معناست که تا روز دادگاه این حکم به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گفته عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های اصل 90 و انرژی در مجلس «قرار بازداشت موقت بابک زنجانی حدود یکماه تمدید شده است و ممکن تا چهار ماه دیگر تمدید شود.»

او می‌گوید: «آزادی بابک زنجانی با وثیقه زمانی ممکن است که موجباتی در جریان پرونده به وجود بیاید که دستگاه قضایی احساس کند بازداشت موقت ضرورتی ندارد.»
محمد همچنین از برگزاری نخستین نشست کمیته مشترک کمیسیون‌های انرژی و اصل 90 در روز یکشنبه هفته آینده برای رسیدگی به پرونده بابک زنجانی خبر داد.

سخنان محمدی در حالی مطرح می شود که یوسفیان ملا، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به تدبیر گفته بود:  «در نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به این نتیجه رسیدیم که دارایی‌های داخل کشور بابک زنجانی عدد و رقمی نیست که پاسخگوی بدهی‌هایش به وزرات نفت باشد.» او در گفت و گوی دیگری به خبرنگار اقتصادی تدبیر خبر داده بود زنجایی به بازجویانش می گوید که او را آزاد کند تا پول ها را به ایران بازگرداند.

هنوز مشخص نیست که زنجانی تا چه زمانی در زندان خواهد ماند و مراحل رسیدگی به پرونده او تا چه زمانی طول خواهد کشید هر چند آن چه از سخنان مسئولان این پرونده برداشت می شود این است که او احتمالا بهار سال آینده را نیز در زندان اوین خواهد گذراند.

اخبار سیاسی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------