آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

هشدار روحانی به احمدی نژاد در ماجرای توقیف اموال ایران و نامه نگاری با اوباما



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

المانیتور نوشت: بانک مرکزی ایران در دوران احمدی نژاد دو میلیارد دلار اوراق قرضه از آمریکا خریداری کرد و این زمانی اتفاق افتاد که کشور به شدن با غرب در خضوص برنامه هسته ای دچار مشکل بود. این پول بعدها توسط دادگاه آمریکا به عنوان غرامت به قربانیان تروریسم اهدا شد، تصمیمی که توسط دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا در ماه آپریل اتخاذ شد.

به گزارش «انتخاب»، حال زمانی که احمدی نژاد خواهان بازیابی این پول ها برای حذف حملات بالقوه سیاسی توسط مخالفانش به دلیل احتمال کاندیداتوری در دور بعدی انتخابات است، به نظر میرسد برخی شخصیت های سیاسی سعی میکنند به احمدی نژاد هشدار دهند.

در خلال نشست هیئت دولت در دهم آگوست، حسن روحانی در مورد اهمال دولت پیشین در خارج کردن پول های ایران از دسترس آمریکایی ها صحبت کرد. او بدون نام بردن از احمدی نژاد گفت دستگاه قضایی و شورای عالی امنیت ملی باید در این مورد تحقیق و بررسی کند

سعید لیلاز اقتصاد دان ایرانی نیز در رابطه با پول های بلوکه شده ایران و نقش احمدی نژاد حرف زد. او گفت مصادره اموال ایران توسط آمریکا و اعطای آنها به قربانیان ترورریسم یک اقدام غیر قابل قبول است. لیلاز همچنین گفت: آیا آمریکا تا کنون اوراق قرضه خریداری شده توسط هیچ کشور دیگری را مصادره کرده است؟ این بخشی از اعتبار ایالات متجده آمریکا بوده است.

او همچنین اضافه کرد:اما از زمانی که یک اجماع جهانی علیه ایران در زمان احمدی نژاد شکا گرفت چنین اقداماتی هیچ تاثیری بر اعتبار آمریکا نگذاشت.

این اقتصاد دان خاطر نشان کرد: مردم باید با این تصمیم ایسالات متحده برای مصادره اموال ایران دست و پنجه نرم کنند خواه این در زمان احمدی نژاد رخ دهد خواه در زمان روحانی. او اظهار نظر روحانی را در ایین زمینه تکرار کرد و گفت: دولت وقت در این مورد 10 ماه و تا زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر وقت داشته است تا پول را بیرون بکشد. به نظر من این که اقدامی برای خروج پول نمی شود، عمدی بوده است اگر حکم اعدامی که برای چنین کاری صادر شود. این کار خائنانه تری از هر وطن فروشی است

در حالی که یک اجماع در غرب علیه ایران در دوران احمدی نژاد وجود داشت، دولت کنونی احساس م یکند که نتیاج مثبتی بعد از توافق هسته ای حاصل شده است. محمد جواد ظریف به خبرنگارن گفت قطعنامه‌ای که کنگره آمریکا تصویب کرده بود در سنا تصویب نشد.

ظریف همچنین گفت: اگر هیچ توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی بود صادرات نفت ایران امروز 294 هزار بشکه در روز بود

ظریف به مشکلات باقی مانده نیز اشاره کرد و گفت برخی مشکلات بین ایران و آمریکا باقی مانده است. آمریکایی ها ذاتا با ما بد هستند. دشمنی و خصونت بین ایران و آمریکا در 37 سال گذشته این را ثابت میکند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------