آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

توهین به روحانی به قصد قربت



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

اين روزها بساط حمله به رئيس جمهور پهن و گسترده است. مدتي است كه اين حملات از صفحات مجازي و كانال‌هاي تلگرامي و گروه‌هاي دربسته خارج شده و به فضاي رسانه‌اي هم كشيده شده است.

دايره اين اهانت تا آنجا پيش رفته است كه برخي از اعضاي دولت و كابينه را وادار به واكنش كرده است. حجم اهانت‌ها به روحاني در گروه‌هاي مدعي «انقلابي‌گري» آنقدر بالا رفته و البته غيرقابل انتشار است كه نمي توان از آن سخن گفت. اينكه در يك كشور آزادي بيان و حتي آزادي پس از بيان وجود داشته باشد بدون شك خواسته همه است. اما همين مدعيان مي پسندند كه طرف مقابل نه توهين و اهانت، بلكه انتقادي ساده و منطقي را به عملكرد آنها روا دارد؟

اينجا بحث دفاع از روحاني نيست. بحث دفاع از راي ميليون‌ها فردی است كه به روحانی رای دادند و اکنون كسي نباید به خود اجازه دهد شخص اول اجرایی کشور با «عمروعاص» و «بني صدر» مقایسه شود. البته بر همه مردم اين واضح است كه برخي توان آن را نداشتند و با راي قاطع مردم در اسفند 94 دستشان از مجلس كوتاه شد، در غير اينصورت اگر كوچكترين توان و جسارتي مي يافتند بني‌صدرسازي از روحاني برايشان غايت و نهايت مطلوب بود. اگر اين اتفاق صورت نگرفته به اين خاطر بود كه توان عملي و پشتوانه مردمي (حتي به صورت حداقلي) آن را نداشتند. اما در مقابل مي‌بينيم كه متهمي كه با تحريك و نقش آفريني در حمله به سفارت عربستان براي كشور و نظام هزينه مي‌آفريند تا كشور را وارد بحراني كند و از رهگذر اين بحران منافع ببرد، به روحاني نامه می نویسد و خواستار محاكمه وي می شود.

عجيب‌تر اينكه اين جماعت بعد از آنكه شنيدند قرار است از اهانت كنندگان به رئيس‌جمهور شكايت شود، فرياد «وامظلوما» سر مي‌دهند كه چرا قرار است با آنها برخورد «قانوني» شود.

روحاني در مقايسه با احمدي‌نژاد از نجابت بسيار بالايي برخوردار است. به ياد بياوريم كه احمدي‌نژاد كوچكترين حرف در مورد نزديكانش را به شكايت و دادگاه مي كشيد. حتي اگر اين شكايت از مداحان مشهور شهر باشد. تيم رسانه‌اي دولت قبل كه با پول و امكانات دولتي تغذيه مي شدند در فضاي مجازي هيچ كس را از تيغ بي‌رحمانه توهين‌هاي خود مصون نمي‌داشتند تا آنجا كه حتي برخي از آنها دستگيربه خاطر اين اهانت‌ها دستگير و روانه زندان شدند.

به احمدي‌نژاد در سال اول رياست جمهوري در دانشگاه علم و صنعت توهين شد و توهين كنندگان تاوان آن را پرداختند. اما روحاني در بازگشت از سفر نيويورك مورد توهين و حمله قرار گرفت اما نه تنها برخورد را شاهد نبوديم، بلكه اين روزها همان‌ها تيغ نقد و شمشير را به سوي اصولگرايان نيز كشيدند و آنها را نيز بي نصيب نگذاشتند. نقد و انتقاد، با فضاي توهين و اهانت، فرق‌هاي اساسي دارد. عجيب تر اينكه آنها كه به قصد قربت اهانت مي‌كنند از برخورد قانوني گلايه هم دارند.

اخبار سیاسی  -  انتخاب/داود حشمتی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------