آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: ثمره برجام در کشور رشد اقتصادی 4.4 درصدی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انصاری

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: دولت 7500 واحد صنعتی نیمه فعال را درسطح کشور شناسایی کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مجید انصاری در جلسه شورای اداری در گچساران افزود: دولت هفت هزار و 500 واحد صنعتی نیمه فعال را در سطح کشور شناسایی کرده است. با فعال شدن این تعداد واحد نیمه فعال گام موثری در جهت ایجاد اشتغال در سطح کشور بر داشته خواهد شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصریح کرد:ایجاد اشتغالهای کوچک در تقویت روستاهای کشور می‌تواند موثر شود. دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته در حوزه سلامت اقدامات بسیار خوب و موفقی را انجام داده است.

انصاری عنوان کرد: بخش راه و توسعه راه آهن وتوسعه راه های ریلی گام های بلندی برداشت شد. کاهش وابستگی به نفت در این دولت به چشم می خورد.

وی گفت: معدل خالص نرخ اشتغالزایی با وجود منابع عالی در هشت سال گذشته صفر بوده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهورخاطر نشان کرد: ستاد فرماندهی اقتصادی برای نسخه شفابخش تاسیس شد و معاون اول رئیس جمهور دولت تدبیر و امید به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد. در سال جاری 12 محور برای اقتصاد مقاومتی مشخص شد و وظایف هر سازمان تعیین و به آنها نیز ابلاغ شده است.

انصاری با بیان اینکه تامین امنیت هزینه‌های ریالی، ارزی و مدیریتی دارد، گفت: ثمره برجام در کشور رشد اقتصادی 4.4 درصدی بوده در حالی که قبل از آن رشد اقتصادی منفی 6.7 درصدی بوده است.

وی افزود: تمام موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به یک گروه خاص نیست بلکه ماحصل تلاش همه مسئولان است. در حال حاضر دشمنان ایران با وجود شبکه‌ها و سایت‌های مختلف سعی در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و بی ارزش کردن تلاشها و موفقیت آن هستند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: با وجود تلاش های دشمنان ایران اسلامی در منطقه و جهان یکی از باثبات ترین و امن ترین کشورهای جهان است. این سربلندی، امنیت و اقتدار را مرهون هدایتهای مقام معظم رهبری و تلاش های دولتمردان هستیم.

وی با بیان اینکه تحریم یکی از حربه های دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران بود، گفت: یکی از اولویت های دولت یازدهم به سامان رساندن مذاکرات هسته‌ای بود که این امر با تدابیر رهبر فرزانه و پشتوانه مردم انجام شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصریح کرد: مطالبه رفع بیکاری در استان‌ها یکی از درخواست‌های استان‌های دیگر نیز است. نرخ بیکاری در استان کهگیلویه وبویراحمد بیشتر از دیگر نقاط کشور است.

انصاری عنوان کرد: 100 درصد از منابع به دست آمده از تولید نفت و گاز کشور برای جمعیت حقوق بگیر دولت و مستمری بگیران آن هزینه می‌شود. به دلیل عنوان شده کشور به 20 هزارمیلیارد تومان در بخش های عمرانی نیازمند است.

وی ادامه داد: اشتغالزایی توسط بخش خصوص یکی از راه های حل معضل بیکاری در کشوراست. امروزه هیئت ‌های اقتصادی زیادی جهت بستن قراردادها به کشور رفت و آمد می‌کنند.

حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: در سالجاری کشور در تولید گندم به مرز خودکفایی رسیده است و دولت تاکنون 10 میلیون تن گندم برای میزان مصرف داخلی را از کشاورزان خریداری کرده است.

وی اضافه کرد: توانستیم در تولید انواع محصولات باغی و غذایی پیشرفت کنیم. در توسعه سطح زیرکشت و بهره برداری از منابع آب و خاک به دستاوردهای بزرگی رسیدیم. برای تامین آب و مهار آبهای سطحی و آب روستایی 80 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی هزینه شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------