آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی: 250 نخبه علمی ساکن خارج به ایران برگشتند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: 250 نخبه علمی در یکسال و نیم گذشته با حمایت دولت تدبیر و امید به ایران برگشتند.

  حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها در یاسوج افزود: با سیاست های جدید دولت برای شرکت های دانش بنیان، این نخبه های علمی ، توانایی های خود را در اختیار ملت گذاشته اند.


وی اظهار کرد: بیشتر این شخصیت های برجسته علمی ایرانی در شرکت های دانش بنیان مشغول به کار شده اند و این شرکت ها را تاسیس کرده یا رونق داده اند.


دکتر روحانی بیان کرد: هم اکنون 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در ایران وجود دارد که از حمایت های دولت برخوردارند.


وی عنوان کرد: این شرکت ها از تسهیلات کم بهره صندوق نوآوری و شکوفایی، معافیت های مالیاتی و برخی دیگر از امکانات برخوردار شده اند.


روحانی گفت: استخدام های دولتی، هم اکنون محدود است و دولت به سمت حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان می رود.


وی افزود: در سال های اخیر تحول گسترده ای در مشاغل مربوط به فناوری های نو ایجاد شده که علاوه بر اشتغال های نو درآمدی خوبی هم برای شاغلان این بخش ها دارد.


روحانی با بیان اینکه دولت از ترویج این نوع مشاغل حمایت می کند گفت: سیاست دولت تدبیر و امید گسترش مشاغل فناوری های نو در همه استان هاست.


وی در رابطه با ضمانت های اجرایی مصوبات هیات دولت برای کهگیلویه و بویراحمد نیز عنوان کرد: دولت از طریق استانداران، نمایندگان مجلس و سایر روش ها از اجرای این مصوبه ها اطمینان حاصل خواهد کرد.


روحانی بیان کرد: سیاست دولت تدبیر و امید اجرای همه مصوبه ها در محدوده زمانی مشخص شده است و به صورت شخصی نیز همیشه پیگیر چگونگی اجرای این مصوبه ها هستم.


وی بیان کرد: هر وزیر مسئول بررسی وضعیت چند استان شده است تا از اجرای مصوبه های دولت و اقتصاد مقاومتی آگاه شود.


روحانی در رابطه با زیرساخت های گردشگری استان نیز گفت: هزینه های راهسازی در این استان به دلیل کوهستانی بودن بالاتر از میانگین کشور است اما دولت از توسعه راه ها برای پیشرفت گردشگری استان حمایت می کند.


وی عنوان کرد: برای ساخت راه آهن این استان پیگیر فاینانس هستیم و امیدواریم بتوانیم از این راه به ساخت آن کمک کنیم.


روحانی در ادامه درباره بخش های فرهنگی و ورزشی نیز گفت: در این سفر 11 طرح ورزشی مصوب شد که می تواند نقش موثری در بهبود شرایط ورزش و جوانان استان داشته باشد.


وی عنوان کرد: هیات دولت به هر استانی که دیرتر می رود اعتبار بیشتری برای آن در نظر می گیرد.


روحانی بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این استان در سی امین سفر چند برابر برخی استان هاست.


وی اظهار کرد: برای کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اعتبار ویژه طرح های دیگری از جمله تاسیس سه صندوق حمایتی نیز در نظر گرفته شده است.


روحانی با بیان اینکه بودجه خوبی نیز برای یارانه تسهیلات واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور در این استان اجرا می شود.


رئیس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک هزار و 400 میلیارد ریال به عنوان سود تسهیلات برای سرمایه گذاران در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که از سوی دولت پرداخت می شود.


روحانی عنوان کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در یاسوج با استقبال گسترده از خادمان خود در هیات دولت سنگ تمام گذاشتند و از اینکه نتوانستم در شهرستان ها حضور یابم عذرخواهی می کنم هر چند که مطالبات مردم این شهرستان ها به طور مکتوب اعلام شده و پیگیری می شوند.


وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ طبیعت، آب، جنگل، منابع طبیعی، گردشگری و گیاهان دارویی پراستعداد است و هر چند که آب فراوانی دارد اما مشکل اصلی بهره برداری نشدن از آب های آن است.


روحانی اظهار کرد: برای استفاده بهینه از آب های کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی می شود و افتتاح سد تنگ سرخ، اجرای طرح های آبرسانی از سد کوثر به شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده، اجرای طرح های کشاورزی، گلخانه ای، آبیاری نوین و آبزی پروری از طریق رودخانه ها می تواند بخش مهمی از این موضوع را حل کند و تحول آفرین باشد.


وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ گردشگری استعداد چشمگیری دارد و جاذبه های آن می تواند مورد استفاده مردم استان های همجوار نیز قرار گیرد و در صورت برنامه ریزی های لازم امکان جذب گردشگران متعددی از کشورهای حوزه خلیج فارس و نقاط مختلف دنیا نیز وجود دارد.


روحانی ابراز داشت: یکی از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد مساله بیکاری است و راه های مهم کاهش آن نیز توسعه بخش های گردشگری و کشاورزی و توسعه و فراوری گیاهان دارویی خواهد بود.


رئیس جمهوری افزود: معاونت علمی در زمینه فراوری گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد و عرضه به بازارهای جهانی فعال است و تحقق چنین امر مهمی می تواند علاوه بر اشتغالزایی درآمد زیادی نیز داشته باشد.


روحانی گفت: برای تاسیس پارک علم و فناوری بودجه تامین می شود تا جوانان استان بتوانند با فناوری های نوین به اشتغال برسند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------