آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

رییس جمهور : کشورهای غیرمتعهد باید با تقویت همکاری در صحنه بین الملل نقش آفرین باشند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رییس جمهور

رییس جمهوری توسعه روابط و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی را حائز اهمیت دانست و بر گسترش همه جانبه مناسبات میان ایران و بروندی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار «آلن امه نیامیتوه» وزیر روابط خارجی و همکاریهای بین المللی بروندی، روابط دوکشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و افزود: امروز اهداف و آرمان های مشترکی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد و در بسیاری از مجامع و تحولات بین المللی می توانیم با وحدت نظر پشتیبان هم باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و بروندی به عنوان دو عضو جنبش کشورهای غیرمتعهد، خاطرنشان کرد: کشورهای جنبش عدم تعهد باید با تقویت روابط و همکاری ها به خوبی در صحنه بین الملل نقش آفرینی کنند.

روحانی تروریسم، مداخله سیاسی و حضور نظامی کشورهای غربی در بسیاری از مناطق جهان را از جمله مهمترین معضلات جامعه جهانی برشمرد و بر لزوم ایفای نقش مثبت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در راستای حل و فصل این مشکلات تاکید کرد.

رییس جمهوری همچنین ضمن ابراز امیدواری برای صلح و ثبات پایدار در بروندی تاکید کرد که مسائل داخلی کشورها باید در مسیر دموکراسی، صلح و دوستی حل و فصل شود.

«آلن امه نیامیتوه» وزیر روابط خارجی و همکاریهای بین المللی بروندی نیز در این دیدار پیام کتبی رییس جمهوری این کشور را تقدیم دکتر روحانی کرد و افزود: ایران و بروندی اهداف، ارزشها و دیدگاه های مشترکی در زمینه همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دارند که باید در راستای استحکام بیشتر آن تلاش کنیم.

وزیر روابط خارجی و همکاریهای بین المللی بروندی با تقدیر از حمایت ها و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از مردم و استقلال بروندی، خواستار توسعه همکاری ها و مناسبات دوکشور در مجامع بین المللی بویژه سازمان جنبش کشورهای غیرمتعهد شد.

«آلن امه نیامیتوه» همچنین با اشاره به تلاش برخی کشورهای غربی برای دخالت در امور داخلی بروندی، گزارشی از شرایط و اوضاع داخلی این کشور به رییس جمهوری ارائه کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------