آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

قوه قضاییه به‌موضوع توهین به رییس جمهور ورود کند/ ابطال آرا و ردصلاحیت پس از انتخابات ساختارشکنی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,پروانه سلحشوری

رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: قوه قضاییه به موضوع توهین به رییس جمهور ورود کند.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به تصویب طرح استفساریه قانون انتخابات در جریان نشست علنی روز چهارشنبه پارلمان، اظهار کرد: موضوع این بحث، صرفاً مربوط به خانم مینو خالقی نبود، بحث این است که هنگامی شورای نگهبان یک نامزد را تایید می‌کند و نتیجه انتخابات را در آن حوزه انتخابیه تایید می‌کند، به‌عبارتی پس از آن که مراحل قانونی تایید توسط شورای نگهبان صورت گرفت، امکان ابطال انتخابات یا ردصلاحیت یک نامزد وجود نداشته باشد.

او خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس با درک نقش مهم شورای نگهبان، این جایگاه را کاملاً قبول دارند اما مسئله این است که نباید ساختارهای جدید ایجاد شود؛ به هر حال این‌که پس از تایید انتخابات در یک حوزه، نامزد انتخاباتی ردصلاحیت شود یا انتخابات آن حوزه ابطال شود، نوعی ساختارشکنی است.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب طرح استفساریه به‌منظور جلوگیری از ایجاد ساختارهای جدید صورت گرفته است، تصریح کرد: تصویب این استفساریه، تاکید قانونی بر نقش و جایگاه شورای محترم نگهبان بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تایید طرح استفساریه قانون انتخابات در شورای نگهبان، با اشاره به موضوع دخالت شورای نگهبان در برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا که توسط یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد شده‌ بود، گفت: چنان‌که دیدیم پس از آن‌که یکی از نمایندگان پیشنهاد کرد انتخابات شوراهای شهر و روستا که بنابر قانون با نظارت مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، همچون سایر انتخابات‌ها زیرنظر شورای نگهبان برگزار شود، این شورای نگهبان بود که خود را از این بحث کنار کشید.

عضو فراکسیون امید در مجلس ادامه داد: به عبارت دیگر، این‌گونه نیست که شورای نگهبان بخواهد در امور مختلف دخالت کند و در مباحث مختلف نیز ایرادهایی که مطرح می‌کنند، همگی اشکال‌های قانونی است و با این حساب، فکر می‌کنم درخصوص طرح استفساریه قانون انتخابات که برپایه قانون اساسی تهیه و تصویب شده نیز باید به نظر مساعد این شورا امیدوار باشیم.

رییس فراکسیون زنان مجلس همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین برنامه‌ها و اهداف این فراکسیون، با تاکید بر تلاش تمامی اعضا برای به انجام رساندن اقدام‌هایی ماندگار در فراکسیون، گفت: متاسفانه اخیراً صحبت‌هایی مطرح می‌شود که من اولویت‌های اصلی فراکسیون را موضوع‌ها و مسائل زنان نمی‌دانم که به هیچ‌وجه این‌گونه نیست. به بیان دیگر، من علاوه بر دغدغه‌های زنانه، در سطح ملی و فراملی نیز دارای دغدغه‌های میهنی هستم و باتوجه به این‌که خود را علاوه بر نماینده مردم تهران، نماینده همه مردم ایران می‌دانم، بنابراین در مسیر پیشبرد این دغدغه‌ها تلاش خواهم کرد.

سلحشوری با اشاره به برگزاری جلسه اخیر خود با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، یادآور شد:  در حوزه زنان به دنبال اقدام‌هایی هستیم که در جامعه هدف‌مان تاثیری ملموس داشته باشد و در نشستی که با دکتر ربیعی و دیگر همکارانشان در وزارت کار داشتیم، مباحثی همچون بیمه زنان خانه‌دار، اشتغال زنان، مشاغل خانگی و همچنین آسیب‌های اجتماعی که زنان و خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او همچنین با تاکید بر لزوم همکاری میان مجلس و دولت، نسبت به پیشبرد اهداف فراکسیون زنان مجلس اظهار امیدواری کرد و گفت: کمک به جامعه زنان کشور و حل مشکل‌های عدیده این گروه اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد و علاوه بر اشتغال زنان و دختران جامعه، مسائل دیگری همچون وزرش زنان و دختران نیز حائز اهمیت است که در این خصوص از طریق وزارت ورزش و جوانان، فراکسیون زنان و همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس درحال کار و تلاش هستیم.

عضو فراکسیون امید در بخش دیگری از این گفت‌وگو در واکنش به اهانت‌های اخیر به رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: عمده تفاوت جامعه ما با دیگر جوامع تاکید ویژه‌ای است که بر اخلاق و اصول اسلامی است و در آداب مسلمانی، رعایت اخلاق اهمیت ویژه‌ای دارد.

سلحشوری ادامه داد: همان‌طور که اهانت به ریاست جمهوری اقدامی نادرست، غیرقانونی و دور از شأن جامعه اسلامی است، اتهامی که نشریه یالثارات به هنرمندان و اهالی فرهنگ وارد می‌کند و توهینِ مجری تلویزیون به یک بانوی قهرمان ورزشی، اعمالی دور از شأن جامعه اسلامی و اخلاقی است و باید حساسیت جامعه نسبت به این رفتارها بالا برود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران تصریح کرد: قطعاً انتقاد از رییس‌جمهور و دولت و همچنین نقد هنرمندان و اهالی فرهنگ هیچ اشکالی ندارد، اما تخریب و توهین نه جایگاهی دینی دارد، نه جایگاهی اخلاقی، و نه قانونی.

سلحشوری در پایان با تاکید بر این‌که برخورد با رفتارها و بی‌اخلاقی‌های این‌چنینی وظیفه قوه قضاییه و دادستانی است، گفت: انتظار می‌رود که قوه قضاییه علاوه بر ورود به موضوع توهین به رییس‌جمهور، درخصوص اهانت‌هایی که توسط نشریه یالثارات و مجری تلویزیون به اهالی فرهنگ و یک بانوی ورزشکار انجام گرفته، ورود کند و فارغ از آن، فکر می‌کنم درصورتی که حساسیت جامعه در قبال این برخوردها بالاتر برود و رسانه‌ها نسبت به چنین اتفاق‌هایی واکنش به‌موقع نشان دهند، قوه قضاییه و دیگر نهادهای مسئول نیز با جدیت بیشتری ورود می‌کنند. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------