آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

لاریجانی : استقرار سیاسی و امنیتی در منطقه مورد اهتمام ایران و عراق است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیس مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکراتش با رییس‌مجلس عراق گفت:‌ موضوع حل بحران تروریستی و همگرایی سیاسی بیشتر در داخل عراق یکی از محورهای این گفت‌وگو بود.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی بعد از دیدار دو جانبه با سلیم الجبوری رییس مجلس عراق در نشست خبری به تشریح محورهای گفت‌وگو دوجانبه پرداخت.

رییس‌مجلس افزود: بخش دیگری از مذاکرات حول بحران امنیتی بود چون سرنوشت مسلمانان در منطقه برای ما و عراق نگران کننده است.

به گفته لاریجانی، بر این اساس همکاری های دو جانبه برای استقرار سیاسی و امنیتی در منطقه از موضوعات مورد اهتمام دو طرف واقع شد.

وی در توضیح محورهای گفت‌وگو با رییس مجلس عراق گفت: امروز آقای الجبوری و همکارانشان از پارلمان عراق به ایران آمده و مذاکرات رسمی و خصوصی در مورد مسائل مهم عراق و منطقه انجام شد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه عراق کشور دوست و برادر ماست گفت: روابط دو کشور و دو ملت در بازه زمانی بسیار طولانی به خصوص در فراز و فرودهای سخت در دو دهه اخیر برای عراق کاملا به هم تنیده است و همیشه ملت و دولت ایران در کنار ملت و دولت عراق بود.

رییس مجلس شورای اسلامی عراق را کشوری ثروتمند و دارای ملیتی ریشه دار  توصیف کرد و گفت: آرزوی ایران این است که عراق همیشه توانمند و سرافراز باشد و با همه وجود تمامیت ارضی عراق را به عنوان یک اصل مهم برای ایجاد امینت با ثبات در منطقه می‌دانیم.

وی ادامه داد: ما در مذاکرات با آقای الجبوری و همراهانشان در مورد توسعه روابط اقتصادی دو کشور در عرصه های مختلف صحبت کردیم، برخی موارد که مشکلاتی برای تجار ایرانی ایجاد کرده مورد بحث قرار گرفت و امیدواریم با نگاه دقیق و کارشناسی ایشان چنین مشکلاتی در عراق حل شود و روابط تجاری ایران و عراق جهش قابل ملاحظه ای پیدا کند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین حل بحران تروریستی در داخل عراق و همگرایی بیشتر سیاسی در این کشور را از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار خواند و گفت: بخش دیگر مذاکرات حول بحران امنیتی در منطقه بود که جدا از مشکلات در داخل عراق سرنوشت مسلمانان در منطقه برای ما و عراق نگران کننده است، لذا همکاری دو جانبه برای ایجاد استقرار سیاسی و امنیتی در منطقه از موضوعات مورد اهتمام هر دوی ماست.

لاریجانی در پایان اظهار امیدواری کرد که سفر رییس مجلس عراق و همراهانش در ایران موفقیت آمیز باشد و منجر به افزایش روابط دو کشور در سطح بالاتری باشد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------